Toon posts:

"No signal" en zwart scherm bij het gamen (na melding bios)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 (64bit)
Nvidia geforce 9500gt

De afgelopen dagen valt de pc op zwart tijdens het gamen. Dit gebeurde alleen als ik world of warcraft en grabit had lopen. Na het uitzetten van grabit had ik hier geen last van.

Vanochtend kreeg ik de pc niet meer aan, er verscheen de melding " Warning!!! The previous performance of overclocking is failed" Ik heb de cmos reset (batterij eruit gehaald) en kon toen weer opstarten.

Wat er nu gebeurt is dat nadat ik een paar minuten in een spel zit, het scherm op zwart gaat, de pc blijft gewoon aan staan, en op een gegeven moment verschijnt op het scherm "no signal" (beeldscherm) en gaat het beeldscherm in de slaapstand.

Ik heb de nieuwe drivers voor nvidia erop gezet, de pc goed schoongemaakt (dacht aan hitte) en een tijdje speedfan laten lopen, met world of warcraft in windowed mode. Het enige wat mij opvalt is dat 12V op ongeveer 9,8 zit.

Iemand enig idee ?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat kunnen 2 dingen zijn namelijk of de voeding is langzaam maar zeker aan zijn einde gekomen, of je videokaart begint na te laten. Bijna zou ik gaan denken dat het je voeding is omdat die dan 9,8 V nog maar levert in plaats van 12 V.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:31
Die 9,8V hoe is die gemeten?
Met een programma, of fysiek?

Programma's geven niet altijd de juiste waardes, maar 9,8V is te weinig om een systeem betrouwbaar te laten lopen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
9,8 is gemeten met speedfan, ik kan ook even een multimeter halen voor de zekerheid. Ik vraag me af of dit soort symptomen daar dan bij horen.

Ik heb de dvd brander eraf gehaakt, maar ik zie de waarde niet veranderen. ik zit nog steeds op 9,86V
Of werkt dat niet zo ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 19:25 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33

Nemesizz

Untouchable

Je kan er vanuit gaan dat die voltage uitlezing fout is, met 9,8V start je PC niet eens meer op.
(bovendien leest software zoals Speedfan en dergelijke meestal de voltages verkeerd uit)

• Roel1966
  • Niet online
Nemesizz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:07:
Je kan er vanuit gaan dat die voltage uitlezing fout is, met 9,8V start je PC niet eens meer op.
(bovendien leest software zoals Speedfan en dergelijke meestal de voltages verkeerd uit)
Daar zit inderdaad iets in want die waardes van Speedfan zijn nou niet toonaangevend, maar eerder zit ik te denken aan die uitval vooral bij gamen. Dan een toch vreemd voltage ( hetgeen de TS wel even met een multimeter moet controleren ) en als dan dezelfde waarde eruit komt is het de voeding.

Wat natuurlijk kan bij die 9,8 V is dat Speedfan niet zo snel is met meten en dit een dal-meting was en de stroomtoevoer een beetje wisselt, maar evenzogoed, bij 9,8 V zou je geeneens meer kunnen meten want dan heeft de pc zich al uitgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dvd brander eraf gehaald en nu staat de pc al enkele uren aan zonder uitval.

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:44:
Ik heb de dvd brander eraf gehaald en nu staat de pc al enkele uren aan zonder uitval.
Dan denk ik toch dat de voeding aan zijn einde gekomen is en net die dvd-brander de druppel was qua stroomverbruik, dus ga er maar vanuit dat ie denkelijk binnenkort zal gaan uit vallen ( de voeding dan ).

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk wel, want na meer dan 5 uur valt de pc weer een keer uit, ik denk inderdaad dat het de voeding is, morgen maar een nieuwe halen.

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:25:
waarschijnlijk wel, want na meer dan 5 uur valt de pc weer een keer uit, ik denk inderdaad dat het de voeding is, morgen maar een nieuwe halen.
Raad ik je persoonlijk wel een Corsair aan waarmee ik zelf heel goede ervaringen mee heb.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Het was inderdaad de voeding. Maar zoals hierboven al vaker gezegd klopt de aangegeven voltage van speedfan inderdaad niet. deze staat nog steeds op 9,86V terwijl de bios 12.3V aangeeft.
Pagina: 1