[Objective-C] Scrollen en witte ruimte in horizontale mode*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 22:53
Hi,

Ik heb zojuist de volgende code toevoegt aan mijn code:

code:
1
2
3
4
5
6
- (BOOL)shouldAutorotateToInterfaceOrientation:(UIInterfaceOrientation)interfaceOrientation
{
    // Return YES for supported orientations
    return (interfaceOrientation != UIInterfaceOrientationPortraitUpsideDown);

}

Helaas heb ik hier een soort scroll probleem mee wanneer je deze in horizontale houding houd krijg je aan de rechterkant een witte achtergrond.

code:
1
  UIWebView *webView = [[UIWebView alloc] initWithFrame:CGRectMake(0.f, 0.f, [UIScreen mainScreen].bounds.size.width, [UIScreen mainScreen].bounds.size.height - 44.f - 20.f)];

En na het woordje (harde knallen) helemaal onderaan kan niet verder worden gescrollt

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/152G3M2Z2Q3Y0D2n2q0z/Schermafbeelding%202011-11-30%20om%2016.18.49.png

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En je vraag is? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
Hoe ik het scrollprobleem in horizontale ligging kan verhelpen en het witte gedeelte in horizontale ligging kan fixen.

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
Wil je dat hij niet meer kan draaien dan? Of wil je dat hij op de juiste manier rekt?
Er is gewoon een Event dat wordt gevuurd op het moment dat je het device een draai geeft en dus een andere orientatie heeft dan voorheen. In dit event zul je de resize code moeten plaatsen.

Edit:
In de UIViewController:
http://developer.apple.co...FromInterfaceOrientation:

[ Voor 29% gewijzigd door Depress op 30-11-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
Depress schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:35:
Wil je dat hij niet meer kan draaien dan? Of wil je dat hij op de juiste manier rekt?
Er is gewoon een Event dat wordt gevuurd op het moment dat je het device een draai geeft en dus een andere orientatie heeft dan voorheen. In dit event zul je de resize code moeten plaatsen.
Op de juiste manier rekt ja!

Draaien:

code:
1
2
3
4
5
6
- (BOOL)shouldAutorotateToInterfaceOrientation:(UIInterfaceOrientation)interfaceOrientation
{
    // Return YES for supported orientations
    return (interfaceOrientation != UIInterfaceOrientationPortraitUpsideDown);

}

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
Klopt, je wilt dat het op de juiste manier rekt, maar je zult er niet aan ontkomen dat je hier een deel van zelf zult moeten vast leggen in je code. Je kunt in de IB al een deel vast leggen door de juiste anchors te leggen op de interface element maar mij is het nog niet gelukt om hier daadwerkelijk alles mee op de juiste plek te zetten. De beschreven methode wordt aangeroepen zodra de orientatie is gewijzigd, hier kun je dus dan de uitzonderingen die je niet in de IB krijgt vast gelegd aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zie hier echter nergens code die je View ook daadwerkelijk resized op het moment dat de oriëntatie veranderd!

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1