X-Fi USB 5.1 Pro line input geen surround sound?

Pagina: 1
Acties:

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
Beste tweakers,

Ik heb een X-Fi externe geluids kaart via usb aan me laptop hangen.
Dit in combinatie met een 5.1 geluidssetjes (gigaworks progamer g300 van creative)
Nu doet het geluid van me laptop prima, gewoon surround sound, 5.1 geluid. niets mis mee.
als ik echter mijn xbox 360 dmv een RCA naar 3,5mm Jack tussenstukje in de line input (of mic input) van de geluidskaart steek komt het geluid alleen maar uit de twee boxen voor (links en rechts) en de subwoofer.
niet uit de achterste.

Mijn vraag: komt dit doordat het gewoon een stereo plug is, die dus geen 5.1 signaal verzend? of zijn hier wel mogelijkheden voor? Bijvoorbeeld dmv software die het L en R geluid naar alle vier (voor en achter) stuurt?

groetjes

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
Met een stereo plug (het woord zegt het al, stereo) zul je nooit 5.1 krijgen. Te weinig informatie wordt daarvoor meegezonden. Voor 5.1 op je Xbox zul je een optische aansluiting moeten gebruiken.

En de subwoofer; het geluid onder een x frequentie wordt uit de satellietjes gefilterd zodat de subwoofer dat kan weergeven.

• MethodP
Het is al opgelost! Er zat een mooie 'upmix' knop op de bediening van de gigaworks set. Die zorgt er nu voor dat het stereo geluid verdeeld wordt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Heeft die X-Fi geen optische ingang die je door kan lussen naar de Creative? Wat de Creative nu doet is nog steeds geen echt surround.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MethodP
nee geen optische ingang. kijk maar op het volgende plaatje.

http://www.newlaunches.co...Fi-Surround-5.1-Pro-1.jpg

ook de gigaworks set heeft alleen een 3,5 mm aux ingang... heel karig allemaal. omdat het puur gericht is op pc systemen denk ik.