• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:24
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een camera welke gebruikt zal worden in een productieomgeving en op montagewerkzaamheden.

De camera moet de volgende eigenschappen hebben

- compact
- robuust
- moet goed foto's kunnen maken in donkere omgevingen, bijvoorbeeld een fabriekshal

Nu zijn er tegenwoordig zoveel camera's te koop, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat bepaald de kwaliteit van foto's bij weinig licht :? Is er een bepaalde "waarde" waar ik naar moet kijken?

Op advies van een winkel heb ik op dit moment de Canon Ixus 310 op het oog. Volgens desbetreffende winkel voldoet deze camera aan mijn wensen.

Hebben jullie nog tips, of aandachtspunten waar ik op moet letten :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-01 16:08
Panasonic FT3 of Sony TX10. Dit zijn stofdichte en waterdichte camera's die ook nog tegen een stootje kunnen. Olympus en Canon hebben er ook wel 1, net als Pentax volgens mij. Maar deze twee camera's hebben minder last van ruisvorming op hogere ISO's. Nadeel, zoombereik is uiteraard minder en ze zijn wat duurder. Reken op 250-300 EURO. Ik kan wel een heel betoog houden, maar Google maar eens. Er zijn een drie of viertal uitgebreide reviews te vinden. De FT3 en TX10 winnen het altijd op fotokwaliteit. De TX10 verliest onder water omdat het touchscreen dan niet meer functioneert/nutteloos is. Lijkt mij geen probleem voor jou. In mijn geval is het een TX10 geworden omdat deze kleiner is en ook nog net iets minder dan de FT3 kost.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Grolsch
ik ben niet zozeer bang dat de camera in het water valt, maar ik wil wel graag een degelijke behuizing.

Is de TX bijvoorbeeld ook goed in het maken van foto's in een donkere omgeving :?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lichtgevoeligheid... En die hangt vaak weer samen met de grootte van de sensor.

Als sluitertijd niet veel uitmaakt (statische opjecten, vanaf een vast punt) heb je enkel een camera nodig waar je veel kunt instellen.

Of je moet kunnen flitsen, dan maakt de flits veel uit :)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Canon s95?

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-01 16:08
Ik heb een S95, en die wil je niet laten vallen. Ik spreek uit ervaring. Een foute schok en het objectief zit vast for life. En zo kun je op het internet nog meer meldingen vinden.

Ik noem de TX10 en FT3 juist omdat deze op hogere ISO's minder ruis geven dan vergelijkbare camera's. Dat wil zeggen, als het donker is/wordt, een hogere ISO pakken om zo toch redelijke foto's te schieten. Vooral als flitsen geen optie is. De camera's hebben beide stabilisatie zodat je met een langere sluitertijd alsnog uit de voeten kan. Bovendien kunnen ze tegen een stootje. Niet geheel onbelanrijk lijkt me in een productieomgeving. Ik ga er vanuit dat je het minstens één keer laat vallen. Die camera's met een objectief dat naar buiten schuift wil je dan echt mijden. Dat de camera's ook waterdicht zijn gewoon negeren. Als je dat niet nodig hebt moet er ook geen waarde aan geven vind ik.

Hier heb je een foto die in het donker is geschoten 1/15 sec
f/3.5 ISO 800.

Hier een review, nog één.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De FT3 zou inderdaad een goede optie zijn. Zeer degelijk en in de top van zijn klasse qua beeldkwaliteit. De Canon S100 (opvolger van de S95) lijkt me qua lichtsterkte een goede kandidaat, maar ik geloof Die Bruine direct als hij zegt dat het ding niet geschikt is voor wat ruigere omgevingen. Met een Ixus zul je dit probleem ook hebben.

• Grolsch
Vandaag heeft i Bood deze in de aanbieding, is dat nog wat voor het geld :?

Olympus 16MP en FullHD camera met dual-engine TruePic III+ beeldprocessors en 24x optische groothoekzoom

Type: SZ-30MR (Nederlands model)

zie http://www.ibood.com/nl/n..._24x_optische_groothoekz/

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wat vind je zelf? Waar twijfel je over? Voldoen de voorbeeld foto's voor jou?

16 MP is erg veel, heb je dat nodig? Ga je ook filmen? Heb je ook 24x zoom nodig?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Grolsch
Ik heb er maar 2 besteld, ik neem aan dat deze voldoet aan mijn eisen gezien de reviews en voorbeeld foto's.

Pagina: 1