Experiabox vervangen of upgrade uitvoeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb ook nog steeds deze router (Thomson ST 780WL Experiabox) en vroeg mij af of het zin had om een andere aan te schaffen na zoveel jaar. Ik heb een KPN aansluiting InternetPlusBellen Extra 30/3 en als ik een test doe met speedtest.nl dan heb ik 1277.6 KByte/sec down en 100.6 KByte/sec up. Volgens mij is dit echt te laag of vergis ik mij nou?

Of met de upgrade tool een update doen lukt mij ook niet aangezien hij om een login en wachtwoord vraagt en ik weet na al die jaren echt niet meer wat dat is. Kortom, wat is wijsheid? Een nieuwe? Toch proberen een upgrade uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:49
Jouw Experiabox zit gekoppeld aan je telefoonnummer. Dus als je graag verder wilt bellen, zou ik
die niet uit eigen beweging vervangen door een andere router.
Die Experiabox is uitsluitend voor ADSL2+ bedoeld en dan gaat een 30/3 (VDSL) echt niet mee werken.

Maar waarom vraag je dit hier?
Bel met KPN en vraag aan hun naar je mogelijkheden.
Als je over zou kunnen stappen naar VDSL, dan krijg je vanzelf een VDSL modem met router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik heb inmiddels vernomen dat als je internetplusbellen abo hebt dat je dan vast zit aan de experiabox. De reden was meer of ik meer snelheid zou kunnen behalen met deze (na een update) of met een andere.
Heb niet zoveel zin om meer te gaan betalen dan dat ik al doe, dus zocht een andere methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05

P-ter

...

Spiritual89 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:16:
Ik heb inmiddels vernomen dat als je internetplusbellen abo hebt dat je dan vast zit aan de experiabox. De reden was meer of ik meer snelheid zou kunnen behalen met deze (na een update) of met een andere.
Heb niet zoveel zin om meer te gaan betalen dan dat ik al doe, dus zocht een andere methode.
Ik heb het vermoeden dat door het modem te vervangen je snelheid niet veel hoger uit zal vallen.
Je haalt nu ongeveer 10 Mbit op een 30 Mbit abonnement. Ik gok dat je ongeveer 3 km van de centrale zit (lijnlengte) en hierdoor zal je ook geen hogere snelheid halen met bijv. VDSL (en een compatible modem/router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

P-ter schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:16:
[...]

Ik heb het vermoeden dat door het modem te vervangen je snelheid niet veel hoger uit zal vallen.
Je haalt nu ongeveer 10 Mbit op een 30 Mbit abonnement. Ik gok dat je ongeveer 3 km van de centrale zit (lijnlengte) en hierdoor zal je ook geen hogere snelheid halen met bijv. VDSL (en een compatible modem/router).
Dat zeg je iets te snel, hoewel ik 't in hoofdlijnen wel mee eens ben.

Hij heeft nu een ADSL-modem waarmee 'ie 12mbps haalt op een 20mbps lijn (30mbps is VDSL).

Dat is ruwweg vergelijkbaar met mijn situatie, waar ik met ADSL2+ een snelheid va 16mbps haalde, op een 20mbps abo. Dat heb ik toen over laten zetten naar VDSL (40mbps) en dat trok 40mbps uit de muur. Inmiddels is dat iets verlaagd maar nog steeds ruim boven de 16.

Ik denk dat gezien de beperkte performance nu, hij niet op 30mbps uit gaat komen maar iets hoger dan 12 moet nog wel te doen zijn denk ik zo.

TS: als je dat wilt proberen moet je KPN bellen en vragen of je niet op VDSL gezet kan worden. Sturen ze je een nieuw modem toe die 't allebei kan en dan op een gegeven moment word je omgezet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
P-ter schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:16:
[...]

Ik woon nog geen kilometer van de centrale af.
http://www.speedtest.net/result/1621416764.png

[ Voor 4% gewijzigd door Spiritual89 op 30-11-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Spiritual89 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:21:
[...]

Ik woon nog geen kilometer van de centrale af.
Dat zegt niet alles, ik woon hemelsbreed ook ongeveer een kilometer vanaf de centrale waar ik ben aangesloten, echter is de lijnlengte door KPN gemeten zo'n 3,5 kilometer. Ik haal daardoor op een 16 Mbit abo ongeveer 11 Mbit (op ADSL2+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik ga KPN wel bellen morgen en vragen wat de mogelijkheden zijn, hou jullie uiteraard op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Spiritual89 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:27:
Ik ga KPN wel bellen morgen en vragen wat de mogelijkheden zijn, hou jullie uiteraard op de hoogte!
Je kan ze zelfs vandaag nog bellen, volgens mij zijn ze bereikbaar tot een uur of tien in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
P-ter schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:29:
[...]

Je kan ze zelfs vandaag nog bellen, volgens mij zijn ze bereikbaar tot een uur of tien in de avond.
Moest helaas eventjes werken vanavond, ga ze morgen zeker bellen.
Pagina: 1