Welke webshop software voor goede selecties/filtering?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een audio gerelateerde webshop. De marketing, logistiek en financiën zijn helemaal rond. Ik loop alleen vast op het selecteren van de meest geschikte software. Open-source is voor mij geen optie omdat ik een technische noob ben. De eisen voor de software zijn:

- eenvoudig in design, gebruik en backoffice (bij voorkeur webbased)
- geschikt voor +/- 1500 artikelen met minimaal 3 foto's
- meertalig (op termijn is Europ de doelgroep, eerste jaar alleen Benelux)
- Crosselling (kopers van art X kochten ook art Y)
- max 100,- per maand abonnement het eerste jaar

Maar het belangrijkste en waar ik het meest op vast loop zijn de selectie cq. filter mogelijkheden. Bij de vele aanbieders die je via google tegenkomt kan je geen specificatie van de selectiemogelijkheden voor kopers vinden, terwijl dit nou net erg belangrijk voor me is.

Klanten moeten bijvoorbeeld kunnen filteren/selecteren in een bepaalde prijsklasse, van een bepaald merk, van een betaald type etc. Een goed voorbeeld zijn bijvoorbeeld de sites van Coolblue.

Ik hoop dus dat iemand hier ervaring mee heeft en me naar een geschikte aanbieder kan doorverwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:40:
Open-source is voor mij geen optie omdat ik een technische noob ben.
Dus.

Maar eigenlijk zoek je dus een partij die het kan inrichten en vormgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Inderdaad, dus gewoon maatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:42:
[...]

Dus.

Maar eigenlijk zoek je dus een partij die het kan inrichten en vormgeven?
ja maar ik denk dat dat te duur word, zodoende ben ik op zoek naar software waar ik het zelf mee kan. Ik heb in een ver verleden Mijn Webwinkel van easy computing bijv gebruikt, hier heb je zelf geen technische kennis voor nodig maar er komt toch een nette site uit rollen. (alleen de beveiliging was toen weer niet op orde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Coolblue heeft afaik een devteam van 8-10 man, dus daar zou ik niet al teveel op hopen.

Ik zou, als ik jou was, op zoek gaan naar een goede magentopartij (en kies ajb niet zo'n freelancedropveter die "Magento/Wordpress/SEO/Analytics/AdWords"-expert is, maar iemand die serieus met webshops bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:45:
Coolblue heeft afaik een devteam van 8-10 man, dus daar zou ik niet al teveel op hopen.
Nee dat snap ik, maar er zijn veel aanbieders van webbased software, zit hier dan geen partij tussen die selectiemogelijkheden aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:47:
[...]

Nee dat snap ik, maar er zijn veel aanbieders van webbased software, zit hier dan geen partij tussen die selectiemogelijkheden aanbiedt?
Niet zó uitgebreid. Maar Magento biedt alle mogelijkheden wel, ik weet niet of dat in abovorm te krijgen is (/aangeboden wordt), maar dat is wel redelijk simpel in te richten.

Kan je ook laten doen, kost het je wel geld natuurlijk, maar heb je geen abo (alleen hostingskosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:50:
[...]

Niet zó uitgebreid. Maar Magento biedt alle mogelijkheden wel, ik weet niet of dat in abovorm te krijgen is (/aangeboden wordt), maar dat is wel redelijk simpel in te richten.

Kan je ook laten doen, kost het je wel geld natuurlijk, maar heb je geen abo (alleen hostingskosten)
Snap dat het een schot in de lucht is, maar aan wat voor kosten moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Pure inrichting en geen vormgeving? Als je dat "wit" laat doen moet je wel op 3000 rekenen denk ik, beetje afhankelijk van wat je wil en welke regio je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:57:
Pure inrichting en geen vormgeving? Als je dat "wit" laat doen moet je wel op 3000 rekenen denk ik, beetje afhankelijk van wat je wil en welke regio je zit.
Dat valt dan ook nog te overwegen, heeft natuurlijk ook als voordeel dat je veel flexibeler bent. Is het nodig om dat regionaal te laten doen of kan je het bijv ook via rentacoder uitbesteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 15:44
3000 euro voor een shop is erg goedkoop :) Als je er vanuit gaat dat je gemakshalve kunt rekenen met 100 euro per uur... Dan zijn dat dus 30 uurtjes. Daarvoor moet minimaal het volgende gedaan worden:
- Shop configureren
- Template(s) maken (layout dus)
- Integratie van ideal/paypal/verzendkosten etc
- Stukje training, want magento gaat je waarschijnlijk niet lukken zonder een beetje training :)
- etc...

Ga je zelf alle producten invoeren of ga je werken met productfeeds van je leverancier? (zelf invoeren is heel(!!) veel(!!) werk en productfeeds gebruiken, tsja, ook weer een stukje maatwerk, maar scheelt je veel tijd!), heb je meerdere levernaciers dan zijn je productfeeds waarschijnlijk ook verschillend...

Ik denk zelf dat je niet moet schrikken als het ergens rond de 10k uit komt voor een mooie magento shop, anders ga je erg veel concessies doen!

Vergeet ook niet dat je een magento shop eigenlijk op een vps of dedicated server moet draaien, want het is echt een heel zwaar systeem. Dit kost je per maand minimaal 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
GertW schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:12:
3000 euro voor een shop is erg goedkoop :) Als je er vanuit gaat dat je gemakshalve kunt rekenen met 100 euro per uur... Dan zijn dat dus 30 uurtjes. Daarvoor moet minimaal het volgende gedaan worden:
- Shop configureren
- Template(s) maken (layout dus)
- Integratie van ideal/paypal/verzendkosten etc
- Stukje training, want magento gaat je waarschijnlijk niet lukken zonder een beetje training :)
- etc...

Ga je zelf alle producten invoeren of ga je werken met productfeeds van je leverancier? (zelf invoeren is heel(!!) veel(!!) werk en productfeeds gebruiken, tsja, ook weer een stukje maatwerk, maar scheelt je veel tijd!), heb je meerdere levernaciers dan zijn je productfeeds waarschijnlijk ook verschillend...

Ik denk zelf dat je niet moet schrikken als het ergens rond de 10k uit komt voor een mooie magento shop, anders ga je erg veel concessies doen!

Vergeet ook niet dat je een magento shop eigenlijk op een vps of dedicated server moet draaien, want het is echt een heel zwaar systeem. Dit kost je per maand minimaal 25 euro.
Ik ging ervanuit dat een standaard template genoeg was. En 100 euro voor een freelancer/zzp'er is wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 15:44
Met standaard template scheelt het inderdaad veel, en ik was uitgegaan van een webbureau met magento expertise ;) (Magento is natuurlijk wel een aparte tak van sport qua configuratie)

Je kunt ook eens kijken naar opencart! Dat is ook een heel erg leuk shopsysteem (open-source), dat erg intuitief werkt en niet zulke zware eisen heeft aan hosting. Standaard staat deze ook al redelijk goed geconfigureerd... (zelf al eens compleet werkend gemaakt in een avond inclusief ideal, post-nl tarieven etc...)

[ Voor 46% gewijzigd door GertW op 30-11-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Klanten moeten bijvoorbeeld kunnen filteren/selecteren in een bepaalde prijsklasse, van een bepaald merk, van een betaald type etc. Een goed voorbeeld zijn bijvoorbeeld de sites van Coolblue.

Ik hoop dus dat iemand hier ervaring mee heeft en me naar een geschikte aanbieder kan doorverwijzen.
Wat heb je zelf al gezocht. Als je voor een commerciele webshop gaat, dan is het toch verstandig om eens rond te kijken. Verschillende web bureaus te benaderen, prijsopgaves te ontvangen.

Je vraag is namelijk niet echt duidelijk. WEB gaat over het zelf bouwen, ontwikkelen en scripten, niet om een geschikt webbureau voor je te vinden. Als je nog even wilt laten weten wat je wilt bereiken en wat je er zelf aan hebt gedaan ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:20:
[...]

Wat heb je zelf al gezocht. Als je voor een commerciele webshop gaat, dan is het toch verstandig om eens rond te kijken. Verschillende web bureaus te benaderen, prijsopgaves te ontvangen.

Je vraag is namelijk niet echt duidelijk. WEB gaat over het zelf bouwen, ontwikkelen en scripten, niet om een geschikt webbureau voor je te vinden. Als je nog even wilt laten weten wat je wilt bereiken en wat je er zelf aan hebt gedaan ;)
Wat ik zelf gedaan heb is op zoek gaanvia google naar kant en klare (webbased) software in abo vorm. Dit leek mij het meest geschikt voor een startende webshop, echter door forumleden wordt ik toch wel op het spoor van maatwerk gezet, waar ik nu pas onderzoek naar doe (maar financieel niet haalbaar lijkt).

Wat ik wil (hoop) bereiken is dat iemand geschikte "standaard" webshopsoftware weet waar ook de mogelijkheid van een filter/keuzehulp ingebouwd zit. Helaas zijn de site's van de vele aanbieders hiervan niet zo specifiek op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:01

samo

yo/wassup

Het kunnen filteren van producten is sterk afhankelijk van de informatie die over de producten beschikbaar is. Zonder die informatie geen filter. Je bent dus in mindere mate afhankelijk van een webshopaanbieder maar juist meer van iemand die jou alle meta-informatie over de producten kan vertellen.
Je zou kunnen kijken bij content-providers (zoals ICECAT) of zij relevante informatie over jouw producten hebben en zo ja, of zij wellicht een koppeling naar een (filterbare) webshop bieden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:55

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Wat jij nodig is is een hybris shop met Fredhopper integratie;)

Zonder dollen, een webshop opzetten onder de 10k euro is al niet duur. Vooral als maatwerk featureselectie wilt, een eigen look-en-feel en prettige gebruiksgemak.

Voor de filtering ga je al snel kijken naar lucene en aanverwanten, het goed configureren is tijdrovend

[ Voor 18% gewijzigd door _Erikje_ op 02-12-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 22:58
Sorry, dit kan opgevat worden als spam, danwel werving en dat is niet toegestaan :) Helemaal omdat het niet de expliciete vraag is van de TS

[ Voor 83% gewijzigd door BtM909 op 02-12-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Moet je niet een business vraag stellen in plaats van een technische vraag? Je hebt een webshop nodig, daar komt van alles bij kijken. Techniek, marketing, evt. logistiek enzovoorts. Waarom zit je zo specifiek het technische uit te zoeken met een vrij algemene vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

djluc schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:28:
Moet je niet een business vraag stellen in plaats van een technische vraag? Je hebt een webshop nodig, daar komt van alles bij kijken. Techniek, marketing, evt. logistiek enzovoorts. Waarom zit je zo specifiek het technische uit te zoeken met een vrij algemene vraag?
"De marketing, logistiek en financiën zijn helemaal rond. Ik loop alleen vast op het selecteren van de meest geschikte software."
Denk dat hij dat al rond heeft ;)

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
roy.ahuis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:35:
[...]

"De marketing, logistiek en financiën zijn helemaal rond. Ik loop alleen vast op het selecteren van de meest geschikte software."
Denk dat hij dat al rond heeft ;)
Vind het gewoon apart dat je zonder technische kennis een dergelijke vraag komt stellen. Lijkt me erg lastig om een juiste keuze te maken zonder kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Zou ook gelijk Magento roepen, doet ongeveer wat je wil, is wel open source (maar staat los van leek verhaal).
Wil je zelf dingen doen, ligt curve vrij hoog, laten doen, zorg voor ruim budget.
Je kan er wat op besparen door ergens een thema te fixen voor 100-150 euro ipv custom laten maken.

Waar je eventueel naar kan kijken, SEOShop, redelijk easy webshops opzetten, kosten afhankelijk van wat je verkoopt, ergens in de basis is het gebaseerd op Magento, ondertussen wel hoop eromheen. Als het goed is kan je daar ook werken met filters, maar weet niet meer zeker.
We hebben zelf een tijdje een SEOshop webshop gehad, maar pakket miste wat dingen voor ons (krijg je als je daarnaast vaak met Magento werkt), uiteindelijk daar ook maar eigen Magento shop voor gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Ik gebruik zelf veelal de software van cs-cart.com
Hier zit alles in wat je vraagt (dus ook de filtering) en heeft tevens een gratis community edition.

Deze versie is wel gelimiteerd aan 1 valuta + 1 taal, maar upgraden kan op elk gewenst tijdstip door simpelweg je serienummer in te vullen.

Wat prijs betreft:
Ik betaal voor een gemiddelde shop (inclusief CS-Cart pro licentie) inclusief template rond de 2000 euro bij een zzp-er. Daar zit dan ook 1e jaar hosting, inregelen betaalmodules, ondersteuning en 2 uur training bij.
Pagina: 1