Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Corsair Carbide 500R Black

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:25

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Paar weken geleden heb ik deze kast aangeschaft!
Alles doet prima, alleen zit ik met klein probleempje.

Aan de voorkant van de kast heb je zeg maar je; Powerknop, 2x USB 3.0 aansluitingen, microfoon, hoofdtelefoon, fire wire, knopje om licht uit te doen van je LED belichting van je fans, nog een knopje voor de snelheid van je fans in te stellen en als laatste het reset knopje.

Maar 2 doen het niet, namelijk om het LED verlichting aan/uit te doen en de snelheid van de fans te bepalen.

Voor de rest doet alles het, dus nu zijn standaard mijn LED's aan van de fans en draaien ze volgens mij op de minimale koel stand. Ik vind het niet erg dat ze aan staan en dat ze op minimale stand draaien, maar als je het kan bepalen of je het licht aan/uit doet en of je de fans sneller wil laten draaien wil je ook gewoon dat het werkt.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:22

skoozie

SCSI

ik gok aan de aansluiting, heb je je fans aangesloten op het frontpanel of op je moederbord?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
De fans zitten al aangesloten op een molex kabel, dus hoef ze niet aan te sluiten op het moederbord.
Hoefte alleen de achterste fan aan te sluiten op moederbord.

De fans vooraan en aan de zijkant zitten aangesloten op een molex kabel en die molex kabel heb ik gewoon aangesloten op een andere molex kabel die naar de voeding gaat.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
iemand?

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:04
Je moet de fans aansluiten op het frontpanel. Daarmee sluit je ze aan op de fancontroller en de led aan/uit schakelaar.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Grudgie schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:48:
De fans zitten al aangesloten op een molex kabel, dus hoef ze niet aan te sluiten op het moederbord.
Hoefte alleen de achterste fan aan te sluiten op moederbord.

De fans vooraan en aan de zijkant zitten aangesloten op een molex kabel en die molex kabel heb ik gewoon aangesloten op een andere molex kabel die naar de voeding gaat.
Een fan op de molex kabel is sowieso niet te regelen. Om ze te regelen via de controller op de voorkant van je kast moet je de fans aansluiten op de fancontroller die daar zit. Anders kan je ze waarschijnlijk nog wel aansluiten op je moederbord en ze met de software regelen. :)

• Roel1966
  • Niet online
Ik denk dat het als volgt is namelijk de molex die je aan de voorkant ziet moet je gewoon op een molex van je voeding aan sluiten, en daarbij zitten er hoogstwaarschijnlijk van die 3 pins female fanconnectoren waarop je dan je fans moet aansluiten. Althans zo op die manier werkt die eigenlijk bij bijna alle fancontrollers waarbij je wel erop moet letten dat je je fans niet op zowel molex als de 3 pins fanconnector moet aansluiten.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Oke, maar ik heb geen 3 pins fanconnector voor die fans die ik aansluit op het moederbord.

Als je hier kijkt
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1322132796.jpeg

Zie je de aansluitingen van de kast en daar zie je een zwart molex die heb ik op een molex gekoppeld. Dan doen alle fans het. Voor de rest zie je dat er geen 3 pins fanconnectors zijn, de rest is allemaal

Hier zie je het nog beter
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1322132797.jpeg

Er zit wel 1 kabel bij maar die is alleen voor de grote fan aan de zijkant, waar die op moet worden aangesloten anders doet die het niet.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:22

skoozie

SCSI

Als je de /thumb uit de url haalt zijn ze iets beter te bekijken, de rear-fan heeft een 3 polige stekker voorzover ik het op het plaatje kan zien, waar zit die nu ingestoken? zit er geen manual bij die er iets over verteld, kan geen manual vinden op de ocrsair site of via google. als je vanuit de kast de fancontroller bekijkt, zie je daar geen connectoren voor de fans?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Die achtersta fan zit wel aangesloten op moederbord. Maar de anderen zitten ook al aan elkaar aangesloten alleen dan aan de achterkant zoals je hieronder kunt zien.

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1322132793.jpeg

• Roel1966
  • Niet online
Grudgie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:08:
Oke, maar ik heb geen 3 pins fanconnector voor die fans die ik aansluit op het moederbord.

Als je hier kijkt
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1322132796.jpeg

Zie je de aansluitingen van de kast en daar zie je een zwart molex die heb ik op een molex gekoppeld. Dan doen alle fans het. Voor de rest zie je dat er geen 3 pins fanconnectors zijn, de rest is allemaal

Hier zie je het nog beter
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1322132797.jpeg

Er zit wel 1 kabel bij maar die is alleen voor de grote fan aan de zijkant, waar die op moet worden aangesloten anders doet die het niet.
Dat kan je oplossen door splitters te gebruiken en die dan op de fancontroller aan de voorkant aan te sluiten, maar je kan ook die achterste fan en de zijfan gewoon via je moederboard dan besturen.
Pagina: 1