Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:22
Ik moet morgen naar de notaris om de overdracht van mijn huis te regelen. Nou wou ik gisteren op mijn gemak het geld ( 10% aankoopsom van het huis ) overmaken via ING internetbankieren maar dat lag uiteraard gisteren plat :X

Na veel proberen en ongeduld is het me uiteindelijk rond 17:30 alsnog gelukt om het bedrag over te maken. Ik zie nu bij ING internetbankieren ook netjes staan dat het geld is afgeschreven.

Vanmorgen de notaris gebeld en die heeft het geld nog niet gezien, en ik begin hem nu een beetje te knijpen. Als ik dat geld voor gisterenavond 22:00 heb overgemaakt dan moet dat toch vandaag worden bijgeschreven op de ABN rekening van deze notaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een beetje de koe in de kont kijken, maar was het wellicht niet handiger om het eerder over te maken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Meestal na de middag is het geld dan op de andere rekening als je het de dag er voor gedaan hebt, zou er nog eens een belletje aan wagen dan.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overboekingen nemen tijd in beslag. Een overboeking tussen dezelfde banken duurt ongeveer 1 a 2 dagen. Tussen verschillende banken ong. 3 tot 5 dagen. Overboekingen tussen Postbank en een willekeurige bank ong. 4 tot 7 dagen. Overboekingen tussen Belgie en Nederland ongeveer 5 tot 10 dagen.

Edit: blijkbaar oude informatie

[ Voor 5% gewijzigd door Luit op 30-11-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gunner schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:18:
Een beetje de koe in de kont kijken, maar was het wellicht niet handiger om het eerder over te maken?
Had ik graag gewild, maar de hypotheekverstrekker was dusdanig traag dat ik heb besloten om zelf dat bedrag maar voor te schieten in plaats van een bankgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Luit, 20 jaar geleden wel ja, maar nu niet meer.

Het staat er vandaag nog wel op die ABN rekening, of dat 16:00 is, of 18:00 of misschien nog iets later, daar doe ik geen uitspraak over.

Als ik iets overmaak van de ING naar een ander, is dat meestal de zelfde dag nog (ook zonder dat de ander ING heeft). Punt is dat er in het weekend geen overboekingen worden gedaan. Maar de notaris zal het vandaag wel hebben. Maar dat kan natuurlijk ook na sluitingstijd zijn..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

RaZ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:21:
@Luit, 20 jaar geleden wel ja, maar nu niet meer.

Het staat er vandaag nog wel op die ABN rekening, of dat 16:00 is, of 18:00 of misschien nog iets later, daar doe ik geen uitspraak over.

Als ik iets overmaak van de ING naar een ander, is dat meestal de zelfde dag nog (ook zonder dat de ander ING heeft). Punt is dat er in het weekend geen overboekingen worden gedaan. Maar de notaris zal het vandaag wel hebben. Maar dat kan natuurlijk ook na sluitingstijd zijn..
De vraag is wel even of jouw ervaringen ook valide zijn voor het soort bedragen waar de TS het over heeft. 10% van de aankoopsom van een huis zal niet om een paar tientjes gaan en dus mogelijk via een apart proces lopen bij de bank.

@TS: biedt ING geen mogelijkheid om een spoedbetaling te doen (voor zover je daar nu nog wat aan zou hebben)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:04

ST10©DE

Dus.............

Luit schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:18:
Overboekingen nemen tijd in beslag. Een overboeking tussen dezelfde banken duurt ongeveer 1 a 2 dagen. Tussen verschillende banken ong. 3 tot 5 dagen. Overboekingen tussen Postbank en een willekeurige bank ong. 4 tot 7 dagen. Overboekingen tussen Belgie en Nederland ongeveer 5 tot 10 dagen.
Mwah, ik heb toch hele andere ervaringen. Als ik geld 's ochtends overmaak, dan staat het vaak 's middags op de rekening van een andere bank. Naar/ van het buitenland hangt het af van het land. Duitsland, 1 a 2 dagen, Roemenie ook 1 a 2 dagen. Engeland 2 - 4 dagen. Ik kan me dus niet voorstellen dat het naar Belgie zolang duurt.

Naar mijn weten zijn er twee tijdstippen op een dag waarop banken de interbancaire transacties doen. Bel vanmiddag na 15.30 uur nog eens, dan zou het er echt wel op moeten staan

Edit:
Dit alles geldt bij mijn ervaringen voor alle soorten bedragen, van enkele euro's tot bedragen waar je een mooi vrijstaand huis van kan kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 30-11-2011 13:25 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is die notaris niet te overtuigen als je daar inlogt op ING en laat zien dat het onderweg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46
Tussen (niet ING) banken gaat overboeken vrijwel direct, dat wil zeggen binnen aantal uur. Alleen ING is een apart verhaal, daar gaat 1 a 2 dagen overheen. Hoe dit kan weet ik niet maar lijkt er bijna op dat het alleen van en naar ING rekeningen ergens wordt vastgehouden.

En die paar duizend euro is peanuts voor een bank.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 30-11-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Orion84: Hm... goed punt ja. Zulke betalingen doe ik inderdaad niet echt. Als in nooit :P

Maar wat Remco zegt is ook wel een optie. Je kan natuurlijk een screenshot maken van de overboeking, en die eens op de mail gooien. Lijkt me het proberen waard, en kost je 30 seconden ofzo.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Orion84 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:23:
[...]

De vraag is wel even of jouw ervaringen ook valide zijn voor het soort bedragen waar de TS het over heeft. 10% van de aankoopsom van een huis zal niet om een paar tientjes gaan en dus mogelijk via een apart proces lopen bij de bank.

@TS: biedt ING geen mogelijkheid om een spoedbetaling te doen (voor zover je daar nu nog wat aan zou hebben)?
Die mogelijkheid biedt ING wel, maar op dat moment wist ik niets van een storing bij ING. Als je een spoedbetaling wilt doen dan moet je naar een ING kantoor en 8 eurie erbij lappen.

Ik zie net op http://www.ing.nl/particu...eid-betalingsverkeer.aspx dat het vandaag erop zou moeten staan, dus ik ben al iets meer gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
RemcoDelft schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:24:
Is die notaris niet te overtuigen als je daar inlogt op ING en laat zien dat het onderweg is?
Ik heb ook al een screenshot gemaakt en daar een PDF van gemaakt en naar de notaris gestuurd, maar dat is natuurlijk geen bewijs maar meer aantonen dat ik het daadwerkelijk heb overgemaakt.

Edit: Bij het kopen van mijn auto kon ik de autohandelaar middels ING.nl overtuigen dat ik het had overgemaakt en kreeg ik de auto mee zonder dat het bedrag al op zijn rekening stond. Denk dat een notaris daar minder genoegen mee neemt :P

[ Voor 23% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-11-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inmiddels de notaris gebeld, het geld was er. Ben zelden zo opgelucht geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De volgende keer dus maar gewoon met koffer naar de bank, paar duizend contanten opnemen. Vervolgens met je koffer en handboei naar de notaris :+ . Of je gaat gewoon lekker naar de bank voor zo'n groot bedrag als dat snel moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 17:34

S913

Abusus non tollit usum

Vlassie1980 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:29:
Die mogelijkheid biedt ING wel, maar op dat moment wist ik niets van een storing bij ING. Als je een spoedbetaling wilt doen dan moet je naar een ING kantoor en 8 eurie erbij lappen.
Biedt internetbankieren die optie niet? :?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
S913 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:49:
[...]
Biedt internetbankieren die optie niet? :?
Als ik dit zo lees doet de ING dat wel, maar ik heb die optie nog niet eerder gezien:
http://www.ing.nl/zakelij...ingen-doen/spoedbetaling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Mijn ervaring is dat betalingen om 12.00 verwerkt worden van de afgelopen 24 uur.
Binnen dezelfde bank vaak wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10-06 13:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mosterd na de maaltijd, maar bij ING is het zo dat als je voor 15:30 overmaakt, het dezelfde dag nog op de rekening van een andere bank staat.
Als je na 15:30 overmaakt wordt het de volgende dag bijgeschreven.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1