Toon posts:

Wifi laag signaal laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb recent een nieuwe laptop gekocht, namelijk een samsung series 7 chronos. Ik vind dat hij maar een laag signaal geeft voor mijn wifi, namelijk 2/5 streepjes. Bij speedtest.net geeft hij een snelheid aan van 6 mb/s. Echter bij mijn hp dv-5 1025eb uit 2008 geeft deze 4/5 streepjes en geeft hij een snelheid van 25 mb/s. Zou het kunnen dat dit aan mijn drivers ligt. Ik had namelijk de keuze tussen de intel drivers en broadcom. Ik heb broadcom geinstalleerd omdat die van intel niet werkte. Of is dit een hardware 'probleem' ?

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 09:46
Eerst stap: Kijk op internet wat voor hardware er in zit en download/installeer de correcte nieuwste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
barry457 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:10:
Eerst stap: Kijk op internet wat voor hardware er in zit en download/installeer de correcte nieuwste drivers.
In everest staat wel degelijk dat het een Broadcom 802.11n-netwerkadapter is. Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter is ook aanwezig. Dit doet echter niet terzake denk ik want dit is voor wifi-adapters te visualizeren.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je beginnen met wat info te geven:

- waarmee maken de laptops verbinding?
- 2,4GHz of 5GHz band?
- 20MHz of 40MHz
- welke drivers heb je geïnstalleerd (fabrikant nic of fabrikant laptop)?
- welke snelheden worden gemeld in taskmanager (aanname dat je Windows gebruikt)?
- welke WiFi nics zitten in de laptops?
- hoe voer je de test uit?
- heb je de broadcom drivers ook gedeïnstalleerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:15:
Misschien kan je beginnen met wat info te geven:

- waarmee maken de laptops verbinding?
- 2,4GHz of 5GHz band?
- 20MHz of 40MHz
- welke drivers heb je geïnstalleerd (fabrikant nic of fabrikant laptop)?
- welke snelheden worden gemeld in taskmanager (aanname dat je Windows gebruikt)?
- welke WiFi nics zitten in de laptops?
- hoe voer je de test uit?
- heb je de broadcom drivers ook gedeïnstalleerd?
- De laptop maakt verbinding met een Belking F5D8235-4 v2000.
- Deze maakt connectie op de 5Ghz band.
- Op de router staat ingesteld dat deze op 40 Mhz connectie kan maken maar via het broadcom hulpprogramma kan ik zien dat hij op 20 mhz connectie maakt.
-De taskmanager geeft aan dat mijn snelheid 26 Mbit/s is.
- wifi nics : Broadcom 802.11n-netwerkadapter ; Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #2;
- Ik heb via speedtest gemeten en daar geeft hij 2 mb/s aan terwijl mijn 3 jaar oude hp 26 mb/s aangeeft. Tevens geeft hij maar 1 à 2 streepjes aan op 15 m van de router.

- De intel drivers werken gewoon niet. Dus ik denk dat er dan geen intel wifi adapter in mijn laptop aanwezig is. Ik snap niet waarom dat samsung dit dan tussen zijn drivers zet van deze laptop. :|

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
Misschien interessant om even te lezen: http://forum.notebookrevi...onos-intel-wifi-card.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het ook juist gelezen. Ik denk dat er dan niets anders opzit dan zo een intel wifi kaart te kopen. Deze zal wel beter werken zo te zien.

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
Wat is je snelheid als je wel naast de router gaat zitten? Als het ding op 15 meter afstand zelf aangeeft dat hij op 26 Mbit zit en hij doet er maar 2 dan lijkt me dat er ook nog iets anders brak is.
Pagina: 1