Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Ik ben echt een Drupal n00b, deze week mijn eerste siteo pgezet. Een Drupal 7 installatie.
Nu heb ik een eigen thema gemaakt (wat werkt) alleen heb ik issues met het weergeven van images inline, dus in een text-area bijv.
Eerst een hele tijd lopen stoeien om de upload button aan de praat te krijgen om images te uploaden/beheren/etc. Nu dit werkt en ik images naar de server kan sturen loop ik tegen een ander issue aan.

Wanneer ik een image in de tekst zet, marges mee geef en alignment, de pagina opsla en het wil bekijken op de front-end zie ik dat Drupal er mooi bbcode van heeft gemaakt, bijv [img]url naar pic[/img]. Dit willen we dus niet... Na uren gezocht te hebben, talloze modules erbij te hebben geïnstalleerd, configuraties aangepast te hebben, geef ik de moed bijna op. Hij wil maar niet het juiste format erin zetten, <a href=""></a>

Iemand een oplossing hoe ik dit wel werkend krijg? In de back-end gaat het goed totdat ik het content item opsla.

Thanks already!

installed modules:
-cck
-imce
-wysiwyg
-imce wysiwyg bridge
-Insert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Drupal werkt standaard niet met bbcodes, dat voorop gesteld. En ik denk dat je eens moet kijken naar de documenatie van Image cache. Sinds drupal 7 onderdeel van de core.

En als je geen grote theming held bent, want ik beetje tussen je regels doorlees bovenstaande gebruiken in combinatie met Displaysuite. Kijk ook de bijpassende screencasts eens.

Het idee is dat je voor de verschillende afmetingen van je afbeeldingen een imagecache rule maakt, en vervolgens met displaysuite de inhoud van je nodes bepaald, want ook nog eens per rendermode aan te passen is, eventueel nieuwe rendermodes kunt introduceren. Combineren met views etc.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Devschuur® Beleid

Als je een n00b bent, dan laat je op z'n minst zien dat je graag inzet wilt tonen en ook laat zien wat je al hebt geprobeerd. We zijn hier geen afhaalchinees, dus ofwel

1. laat fysieke code zien en leg uit waar je denkt dat het mis gaat
2. open een ticket bij drupal
3. zoek hier even op GoT en Google en laat weten waarop je hebt gezocht, wat je hebt gevonden en waarom dat geen resultaat biedt

/pick 3 ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Beetje ter verdediging van de TS :

1. Drupal heeft 90% van de config in de *yugh* DB *eeks* staan, valt weinig code te posten.
2. een ticket op drupal.org gaat niet als je niet weet in welke module het zit, en antwoord op forum van drupal.org kan ongeveer net zolang duren als een bepaald geloof dat toe geeft iets met kleine jongetjes te doen. Dan kun je beter op drupal.nl zijn, de site van de NL/BE drupal gebruikers groep.

Dus idd... pick optie 3... :)

Driving a cadillac in a fool's parade.