Toon posts:

netwerkverbinding aansluiting in de muur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuwbouw woning op dit moment gekregen en is een huur huis. Nu zitten er al in de muur netwerkverbinding aansluitingen. Ik vraag mij af hoe ik deze werkend krijg. Dus dat ik er een netwerkkabeltje in prik en dan aansluit op mijn laptop, computer of tv om maar wat te noemen. Ik zie in de meter kast ook zo'n netwerkaansluiting. Is dat de hoofd aansuiting waar internet in moet zodat het in alle andere netwerkaansluitingen weer er uit gaat? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb internet van ziggo en heb ook de wifi modem van ziggo.

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Marquiz:

Heb je al van 1 aansluiting het kapje gehaald om te kijken of er kabel in zit?
Heeft de huisbaas daar niet info over?

Hoe ziet de aansluiting in de meterkast er uit (foto?)

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Tja, dat is wel erg basic vraag.
Zou eigenlijk willen zeggen: leven Google!

Maar om toch even te helpen:
Wat door de muur loopt zijn verlengkabels.
Als je bv. in woonvertrekken 6 aansluitingen hebt moet je in de meterkast ook 6 aansluitingen hebben.
Is dat niet zo dan is er iets heel raars aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel een foto maken en uploaden zoals het er in de meterkast er uit ziet. Ik ging er van uit dat wanneer er 6 aansluitingen door het hele huis versprijd zijn dat die ene die in de meterkast zit de invoer is ofzoiets. Dus 1x invoer en 6x uitvoer. Ik heb geen info gekregen van de woningbouwvereniging.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zo werkt dat niet.

Je kan niet zonder extra hardware van 1 kabel naar 6 kabels gaan. Tenzij het misschien ISDN (digitale telefonie) is.

Voor een netwerk zul je er sowieso een switch tussen moeten zetten...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Inderdaad een erg basic geval...
http://lmgtfy.com/?q=netwerk+aanleggen
Als je een aantal resultaten doorleest kun je hopelijk wel de topologie in een huis achterhalen en zien hoe een netwerk in elkaar hoort te zitten...
Pagina: 1