streamen muziek via Airport Express hapert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2021
Sinds kort heb ik een Airport Express, deze heb ik in mijn wifi-netwerk gehangen en aangesloten aan mijn stereo-installatie.

Vanaf mijn iPhone4 wil ik via AirPlay muziek afspelen. Dit werkt echter maar heel even. Na een paar seconden stopt hij met afspelen. Na een paar keer weer op play drukken speelt 'ie weer een paar seconden af, maar het blijft haperen.
Ook heb ik de Remote-app op mijn iPhone geïnstalleerd om de muziek die op mijn PC (windows) staat af te spelen via mijn stereo. In eerste instantie leek dit een paar dagen terug wel te werken, maar ook dit gaf gisteren toch weer problemen. Zelfde probleem heb ik ook als ik op mijn PC vanuit iTunes muziek afspeel op mijn stereo.

Ik heb al diverse fora afgezocht en eigenlijk nog niet echt een duidelijk oplossing gevonden. Wat ik veel lees, is dat ik in het Airport configuratie programma een ander kanaal moet kiezen, maar dat kan niet als de Airport is geïnstalleerd als onderdeel van een bestaand netwerk. Hij staat standaard op kanaal 11.

Ook heb ik de laatste versies van iTunes, firmware Airport en iOS op iPhone.

Hoe krijg ik het wel werkend zonder haperingen? Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, ben inmiddels behoorlijk radeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:59
Kan je het kanaal van je gehele draadloos netwerk niet wijzigen? Dus op je router zelf wijzigen, dan opnieuw de AE aanmelden op het netwerk en nogmaals proberen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
Sluuz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:04:
Kan je het kanaal van je gehele draadloos netwerk niet wijzigen? Dus op je router zelf wijzigen, dan opnieuw de AE aanmelden op het netwerk en nogmaals proberen?
Geen idee of dat is aan te passen, zal vanavond op mijn router kijken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
Heb de router nu op kanaal 13 staan, de airport express ging hierna automatisch over naar kanaal 13. In het begin wel weer wat haperingen, maar nu lijkt 'ie het weer te doen. Ben benieuwd of dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:25
Ik heb dit na jaren ook nog af en toe....

Het lijkt erop dat streamen vanaf mijn Mac Pro die dus eerst (bedraad) verbinding moet maken met een airport extreme die dan weer (draadloos) verbinding maakt met een airport express wat vaker hapert dan zeg mijn ipad of de macbook van de vrouw die natuurlijk al draadloos zijn.

Alles staat op kanaal 10 en sinds de laatste paar updates is het eea goed stabiel en hapert zeg 1 keer per 25 nrs of zo ...

MuziekLiefhebbert