Toon posts:

Aanschaf: Athlon 750 of 800??

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dan toch besloten om in de eerste week van mei een nieuwe proc + mobo aan te schaffen. Een moederbord heb ik al uitgezocht, dat wordt de Abit KA7. Nu de processor nog: ik zit te twijfelen tussen een Athlon 750 of een Athlon 800. De 750 kan ik voor 749 piek krijgen, de 800 betaal ik 999 gulden voor, dus er zit een behoorlijk verschil tussen.

Ik wil de processor gaan overklokken eerst mbv van MHz, als dat niet zo goed gaat met een GFD. Welke kan ik dan het beste nemen? Een 750 en dan misschien een grotere koeler (en wat geld overhouden) of een 800 met een iets minder grote (maar toch groter dan standaard) koeler erop?

Alvast bedankt voor jullie advies :)

Grtz,
Sander

Verwijderd

gewoon een 750, heeft dezelfde cache divider als de 800 nl. 2/5 ipv 1/2 zoals bij 700 en lager, met een GFD kun je dus prima uit de voeten en je hoeft niet te solderen......

Verwijderd

Gewoon de goedkoopste per mhz kopen, de 650 of 700. Cache kan je geloof ik met zo'n proggie op 1/2 zetten. Maar tot 820 mhz kun je wel met een divider van 1/2

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, Sinterklaas!
Het is moeilijk te zeggen tot hoe ver de cache kan. Daar moet je gewoon, net als de overklokbaarheid van de CPU, geluk mee hebben. Verder hangt het van de snelheid van de cachechips af.
De cachedivider kun je inderdaad softwarematig aanpassen, maar dat is niet altijd handig aangezien je toch eerst in Windows moet kunnen komen om hem aan te passen. Je kan bijvoorbeeld wel op een lagere snelheid opstarten, cache divider verlagen, en met SOFTFSB de snelheid verhogen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties, ik ga voor de 750. Ik zag in de Pricewatch dat hij al voor 640,- te krijgen is, dus dat scheelt een hoop geld.