Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:56

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hallo,

Ik kom er even niet meer uit. Vanmiddag bedacht ik me dat het wel eens handig zou kunnen zijn om een Skydrive te hebben (gratis opslag MS in de cloud). Dus ingelogd met mijn liveID en alles werkt prima. Goed, dan wil ik het makkelijk hebben, dus ook een netwerkmapping. Dat gaat allemaal prima op mijn Windows 7 machine.

Maarja, ik wil de bestanden van mijn Synology syncen met de skydrive folder. Aangezien mijn laptop niet altijd online is, en mijn server wel (Small Business 2011, testservertje, geen productie), wil ik de skydrive koppelen als netwerkmapping (bijvoobeeld de H schijf) aan mijn server.

Prima, zelfde commando even uitvoeren: net use h: enz.
Helaas, Error 53, netwerknaam niet gevonden.. Dat is raar, onder Windows 7 werkt het wel.
Dan maar via de browser, kan ook niet gevonden worden. Via IE naar skydrive dan, ja dat werkt wel.
De link die ik gebruik voor de netwerkmapping invoeren in IE, ja, dat werkt ook. Kom bij het inlogscherm..

Pingen? Ja, doet ie ook. Dan maar proberen op IP adres.. weer error 53.. enz enz.

Goed, inmiddels ben ik vele uren en zoektochten op google verder. Heb van alles geprobeerd (aanpassen netwerkadapterinstellingen (IPv6 uit, NetBIOS aan), services aangezet (Computer browsing). Heel veel gelezen, maar niets concreets gevonden. Behalve dat het eventueel technisch niet mogelijk zou zijn, maar dat waag ik te betwijfelen :P

Helaas zit ik nu dus helemaal vast, en weet ik het echt niet meer. Ook maar even op een server van het werk geprobeerd (2008R2) om dezelfde netwerkmapping aan te maken, maar dat werkt ook niet. Zelfde errorcode.

Op een 2003 server werkt het overigens ook prima. Firewall staat uit.
Heeft iemand enig idee?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:56

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Kickje maar (ja ik ben een uur te vroeg) :P Ben nu ook weer aan het zoeken op internet, maar ik kom er niet uit, wat doe ik verkeerd :?

Edit: nou, eindelijk gevonden. Ik moest de functie desktop experience installeren, en daarna de webclient service (die dan geïnstalleerd werd) starten.. mijn god.. Zo simpel, maarja, als je niet weet waarnaar je moet zoeken.. dan is het lastig :P

[ Voor 48% gewijzigd door St@m op 01-12-2011 00:26 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels