Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://eguworks.com/envy/header.jpg

Inleiding

Welkom bij het Envy 15 & 17 ervaringen & discussie topic. HP heeft zich de laatste tijd nogal 'onhandig' in het nieuws gebracht met aankondigingen zoals het afstoten of anders verkopen van de gehele PC divisie. Met een nieuwe CEO aan het roer lijkt HP terug te komen op deze beslissingen, met als gevolg een aankondiging voor nieuwe laptops, waaronder de HP Envy 15 en Envy 17.

Releasedatum

Vooralsnog is de releasedatum vast gezet op 7 december 2011, voor welke regio's dat telt is niet bekend.
Omdat de nieuwe Envy's nog niet beschikbaar zijn is dit topic misschien nog ietwat voorbarig, echter denk ik dat een luxueuze lijn als de Envy het wel waard is.

Versies

Momenteel bekend:

HP Envy 15-3005tx
HP Envy 15-3012tx

Specs en opties

Nog in te vullen...

Informatie

Engadget hands-on
Tweakers.net post

Amerikaanse HP site waar de nieuwe Envy's te customizen zijn
Envy 15

Envy 17

Envy 17 3D

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/10/img8892.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/10/img8872.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/10/img8878.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/10/img8885.jpg

Het topic zal nog uitgebreid worden naarmate er meer informatie beschikbaar komt...

[ Voor 20% gewijzigd door Eguna op 12-12-2011 13:44 ]

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Goedemorgen! Om ook maar even af te trappen met een post, ik gebruik inmiddels al een jaar de Envy 14, een geweldige eerste laptop die ik dan ook naar volle tevredenheid intensief heb gebruikt. De aankondiging van splinternieuwe Envy's is dan ook fijn nieuws, een upgrade voor mijn werk/prive laptop is meer dan welkom.

Ik was gister avond al een heel end met het opstellen van een topic en typisch genoeg crashte mijn huidige Envy, dat is dan welgeteld de twee keer in een jaar. Hoe dan ook, post weg, begin maar weer over nieuw.

Ik ben zeer benieuwd naar deze nieuwe apparaten, vooral ook naar de performance van de videokaart; een Radeon Mobility HD 7670, waar momenteel nog niks over bekend is.

Als ik de comments op andere nieuwssites lees dan voorspel ik dat hier ook het e.e.a. aan 'macbook rip-off' comments gaan komen, ik hou niet echt van censuur of het deleten van posts maar ik hoop dat als er kritiek is, het wel onderbouwd is. Persoonlijk vind ik de vergelijkingen nogal kortzichtig, er zijn minstens zoveel design puntjes waar de apparaten niet op elkaar lijken.

Ik hoop dat zich spoedig andere Envy fans melden, die ook uitkijken naar een nieuwe laptop!

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Eguna schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:34:
Goedemorgen! Om ook maar even af te trappen met een post, ik gebruik inmiddels al een jaar de Envy 14, een geweldige eerste laptop die ik dan ook naar volle tevredenheid intensief heb gebruikt. De aankondiging van splinternieuwe Envy's is dan ook fijn nieuws, een upgrade voor mijn werk/prive laptop is meer dan welkom.

Ik was gister avond al een heel end met het opstellen van een topic en typisch genoeg crashte mijn huidige Envy, dat is dan welgeteld de twee keer in een jaar. Hoe dan ook, post weg, begin maar weer over nieuw.

Ik ben zeer benieuwd naar deze nieuwe apparaten, vooral ook naar de performance van de videokaart; een Radeon Mobility HD 7670, waar momenteel nog niks over bekend is.

Als ik de comments op andere nieuwssites lees dan voorspel ik dat hier ook het e.e.a. aan 'macbook rip-off' comments gaan komen, ik hou niet echt van censuur of het deleten van posts maar ik hoop dat als er kritiek is, het wel onderbouwd is. Persoonlijk vind ik de vergelijkingen nogal kortzichtig, er zijn minstens zoveel design puntjes waar de apparaten niet op elkaar lijken.

Ik hoop dat zich spoedig andere Envy fans melden, die ook uitkijken naar een nieuwe laptop!
Ondanks dat deze laptops waarschijnlijk toch ver boven mijn budget zitten, ben ik toch nieuwsgierig naar deze laptops (vooral de 15 inch). Ik denk dat de 7670 vrijwel hetzelfde zal presteren als de 6670 nu, ze zijn op dezelfde architectuur en core gebouwd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geen macbook ripoff. Een macbook is minimalistisch. Dat is dit ding allerminst. Opvallende speaker grill? check. nutteloze details naast het touchpad? check. Dedicated audio knop? check....

Dat snap ik ook niet. Klinkt het daadwerkelijk beter met beats ingeschakeld? Dump die knop dan gewoon en schakel het standaard in. Maarja, dat market zo slecht..

Ik ben wel benieuwd naar het IPS scherm. Maar met de prijsstelling die envy doorgaans draagt... Ik weet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
de vorige generatie was wel een macbook ripoff maar deze eigenlijk niet meer. Ze hebben nu een eigen design gekregen, de 15 inch versie is voor mij echt een overweging als die voor minder dan 1200 euro verkrijgbaar zou zijn in nederland. Ik ben benieuwd naar de eerste review, ik verwacht die van notebookcheck of cnet volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wacht op een cnet review? :P

Ik denk overigens dat hij heel wat meer dan €1200 wordt. Zelfs de xps 15z kost zo veel, en daar is op echt veel te veel dingen bespaard.. De versie zonder IPS zal rond de 1400 a 1500 worden. Met IPS komt daar een paar honderd euro op, zo gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik gok rond de €1200 omdat HP in de VS de 15 inch ook rond de huidige 14 inch plaatst( 50 dollar meer) en anders is het nog te overwegen er een uit de VS de laten verzenden, dat kost tegenwoordig niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Tja wat moet je hier nou van zeggen, HP had met de vorige Envy een heel mooie laptop lijn en alle kansen om de opvolger nog veel mooier te maken, maar wat doen ze, ze maken hem lelijk :P Hij ziet er uit als een tank... net zo lomp. Ook jammer dat ze blijkbaar totaal niet op het gewicht hebben gelet, als ze de 15" 2,4 of 2,5 kilo hadden gemaakt, hadden ze voor sommige toch weer een pluspunt kunnen creëren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik denk niet dat dat er een echt merkbaar verschil is tussen 2,5 kilo of 2,68 kilo wat de laptop weegt dus ik denk wel dat de laptop zal aanspreken voor mensen die een draagbare 15 inch willen. En dat uiterlijk is persoonlijk ik vind het persoonlijk een prachtige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
lucjuh8 schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:37:
de vorige generatie was wel een macbook ripoff maar deze eigenlijk niet meer. Ze hebben nu een eigen design gekregen, de 15 inch versie is voor mij echt een overweging als die voor minder dan 1200 euro verkrijgbaar zou zijn in nederland. Ik ben benieuwd naar de eerste review, ik verwacht die van notebookcheck of cnet volgende week.
Ik denk dat de prijzen ook Macbook waardig zijn, dus rond de 1500 euro voor het basismodel en rond de 2000 euro voor het topmodel met IPS en dedicated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
als je naar de huidige envy's kijkt zal je zien dat de envy 17 al vanaf 1400 euro verkrijgbaar is en ik verwacht de 15 inch ongeveer 200 euro goedkoper dan de huidige 17 dat komt neer op 1200 euro, en nu hier en in de vs voor de volgende generatie is te zien dat ze een redelijk stuk onder de MB pro geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat het grootste deel van het jaar €1800 a €1900 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 23:08
De nieuwe envy's staan in de webshop van HP:

http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/series_can.do?storeName=computer_store&landing=notebooks&a1=Category&v1=ENVY&jumpid=in_R329_prodexp/hhoslp/psg/lateralnav_envy_notebooks

Voor $1249,- is de envy 15 met radiance 1080p scherm te configureren.

Alleen de vraag is wat voor scherm dit radiance scherm is en of deze modellen ook naar Nederland gaan komen(voor een vergelijkbare prijs).

[ Voor 91% gewijzigd door Hunter20 op 07-12-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
• Genuine Windows 7 Home Premium 64-bit
• 2nd generation Intel(R) Core(TM) i7-2670QM (2.2 GHz, 6MB L3 Cache) with Turbo Boost up to 3.1 GHz
• 1GB Discrete Graphics AMD Radeon(TM) [HDMI, DP] (volgens geruchten de oude AMD 6770m Blijkbaar een 7670m met DDR3 geheugen............ :X )
• 6GB 1600DDR3 System Memory (2 Dimm)
• 500GB 7200 rpm Hard Drive
• No Additional Office Software
• 8 Cell Lithium Ion Battery
• 15.6-inch diagonal Radiance Full HD Infinity LED-backlit Display (1920 x 1080)
• SuperMulti 8X DVD+/-R/RW with Double Layer Support
• HP TrueVision HD Webcam
• Intel 802.11a/b/g/n WLAN and Bluetooth(R) with Wireless Display Support
• Full-size Radiance backlit keyboard
• Adobe(R) Photoshop(R) Elements 9 & Adobe Premiere(R) Elements 9
• 2 year limited warranty included

kosten: $1370 (~ €1025). Valt mij erg mee moet ik zeggen! Maar in Nederland zal, als deze set-up überhaupt hier uitkomt, rustig 1400 euro gaan kosten.

Nu blijkt dat er een AMD 7670M als GPU inzit is dit voor mij al een no-go...ik wil nu toch minstens een GDDR5 GPU. Misschien komen ze in mei/juni met een 28 en 22nm refresh (Ivy Bridge en 28nm AMD GPU).

[ Voor 11% gewijzigd door Cubic X op 08-12-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer dan dat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tqt6PRNSuwACVqI1snpogBop/full.gif

Je kan er bovendien vanuitgaan dat er minimaal $ = € wordt gehanteert, als hij al naar NL komt in deze vorm.

Een HD6770m met GDDR3 bestaat overigens niet. Dat heet een HD6730m. Tenzij er een of andere neppe marketingstunt wordt toegepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Kleine update waarmee je in ieder geval meer informatie kunt krijgen mbt. het tweaken van de specs voor de nieuwe Envy's:

Envy 15

Envy 17

Envy 17 3D

Klik aan de rechterkant op 'Customize & Buy' om de opties te zien, ik zal dit t.z.t. ook nog verwerken in de FiPo.
(edit; Of nog makkelijker, klik op het tabblad 'Specs' om alle opties onder elkaar te zien)

Nadelig blijft dat er staat '1GB Discrete Graphics AMD Radeon(TM)' inplaats van de duidelijke specs, of zelfs de mogelijkheid om te kiezen, ik snap niet dat HP dit niet belangrijk vind terwijl het werkelijk voor veel mensen, mijzelf inbegrepen, het keerpunt is... Overigens ook niet op de reviews letten want die zijn van de oude Envy's, beetje dom...

Edit;

Overigens ook nog geen spoor van de nieuwe lappy's op de Nederlandsche HP site, noch webshops die ze al aanbieden, iemand al een spoor gevonden? Laat het weten!

[ Voor 7% gewijzigd door Eguna op 12-12-2011 13:58 ]

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
de hp envy 17 staat al op de nederlanse site voor een niet malse 1828 euro
http://h10010.www1.hp.com...5710-3995710-5145668.html
hopelijk komt de 15 inch versie ook nog op de site te staan voor een wat meer betaalbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
De specs zijn bevestigd, IPS display + 7690XT 1gb GDDR5

http://www.laptopreviews....s-for-new-envy-15-2011-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Yep, dat was echter al een week bekend.

@lucjuh8, goed gevonden, ik kwam er niet meer uit want de 'oude' hp site is nogal een zootje, ik werd telkens terug geschopt naar de Australische site. Ook als ik op de 'Laptops' knop klik kom ik op de Russische site.. Volgens mij is het echter zojuist aangepast en kom ik op de 'nieuwe' HP site het volgende tegen;
http://www8.hp.com/be/nl/...t-detail.html?oid=5187212

Edit;

Ik denk dat de deze pagina de eerste oppervlakkige benchmarks heeft, de 7690 krijgt volgens hem met Shogun 2 Total War met High settings 31 fps. De sites zoals notebook review hebben de 7690 nog niet in hun benchmak chart staan, maar als ik de 31 fps vergelijk met deze lijst dan zou de 7690 ongeveer rond de 17e plaats uitkomen, niet onaardig opzich.

[ Voor 40% gewijzigd door Eguna op 13-12-2011 00:43 ]

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
voor de liefhebbers een korte review van Cnet : http://asia.cnet.com/prod...5ghz-8gb-ram-45767318.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nu eindelijk wat ze moeten met die duffe beats knop. Je kan dat ding natuurlijk inzetten als volumeknop. Nog steeds lelijk, maar niet geheel nutteloos. Ik had liever gezien dat hij onzichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
hier in makro belgie alvast te koop, zie de folder op de eerste pagina onderaan, daar wordt de 17" afgebeeld:
http://proxy.metro-group.com/Makro_BE_NL/Multimedia_F26_NL/
Opvallend is dat men er een Beats headset twv 199 euro bijkrijgt.

tevens te dll in pdf formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Wat ik echt ook zou willen weten, maar nergens gevonden heb, zelfs niet in de manual die online te vinden is: HP ENVY 17-3000 Manual

Maar ondersteunt 1 van de 2 of allebei de audio outs eigenlijk wel S/PDIF?

Pagina 33:
  • Audio-out (headphone) jacks (2):

• Produce sound when connected to optional powered stereo speakers, headphones, earbuds, a headset, or television audio.
Das alles :?

Want ik heb een leuk 5.1 systeem met digitale audio output...en ik hoop dat ik alsnog dat systeem via digitale kabel (S/PDIF) kan aansluiten op deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
De handleiding waar je nu in kijkt is voor de oude Envy 17's.. Echter ook alle nieuwe handleidingen/specsheets die ik lees voor zowel de nieuwe 15 als 17 bevatten geen informatie over S/PDIF... Wel over de 6 ingebouwde speakers en de 'HP Wireless audio' systemen.... Ik denk dus dat het er niet standaard in zit.

Maar misschien heeft deze thread een soortgelijke oplossing?
http://forum.notebookrevi...if-digital-audio-out.html

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
nope, is niet de oude Envy, ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn door de type naam '3000'

zoniet, dan weet je dat je te maken hebt met de laatste nieuwe door de Beats volumeknop die je in diverse paginas tegenkomt van de handleiding....

het gaat dus wel degelijk om de handleiding van de laatste nieuwe Envy, beter kijken zou ik zo zeggen.

en idd, ondertss ook van diverse hp kenners op een HP bord te horen gekregen dat er geen spdif is.
geen probleem op zich, dan ga ik wel met een 3.5 jack verbinding maken aan mijn surround systeem op diens 3.5 jack, heb gemerkt dat er precies geen verschil is tss verbinding via jack of via optische kabel, heb in beide gevallen mooi 5.1 sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Helder, ik was nogal afgeleid van de oude foto die ze op de site gezet hebben, excuses! Ben blij dat je het alsnog op kan lossen. Mij lijkt het wireless audio systeem wel interessant, het blijft fijn om na thuiskomst gewoon die laptop op z'n standaardje te kwakken en de boel werkt weer :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Zijn er ook mensen die de 17 3D hebben ?
En ook niet echt met muis overweg kunnen ??
Het scrollen das echt niet te doen ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Misschien moet je wat instellingen veranderen bij 'Synaptics aanwijsapparaat'. Bedoel je trouwens de touchpad of je externe muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Ja dat touchpad geval ..... je moet met twee vingers in de midden ervan tikken en dan schuiven (werkt niet echt he)
en instellingen alles al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Vreemd? Er van uit gaande dat de trackpad in de 17 het zelfde is als de 14, ik heb er totaal geen problemen mee, in tegen deel, vind het een heerlijk apparaat. Wat voor problemen heb je dan precies? Zolang je twee vingers maar recht naast elkaar zitten zou het prima moeten werken, omhoog en omlaag, tijdens het scrollen kan je zelfs ook weer 1 vinger los laten.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Eguna schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:03:
Vreemd? Er van uit gaande dat de trackpad in de 17 het zelfde is als de 14, ik heb er totaal geen problemen mee, in tegen deel, vind het een heerlijk apparaat. Wat voor problemen heb je dan precies? Zolang je twee vingers maar recht naast elkaar zitten zou het prima moeten werken, omhoog en omlaag, tijdens het scrollen kan je zelfs ook weer 1 vinger los laten.
geef mij de oude maar weer hoor aan de zijkant pftttt
dit werkt echt niet heel soms werkt het maar heel vaak niet...
Of hij zelfde is als de jouwe ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Wacht even... Heb je echt al de nieuwe Envy 3XXX 17 inch 3d versie...? Foto's?!

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Eguna schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:12:
Wacht even... Heb je echt al de nieuwe Envy 3XXX 17 inch 3d versie...? Foto's?!
Foto's Hoe bedoel je ik heb 2110ed

[ Voor 3% gewijzigd door hetnet op 14-12-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Als je de nieuwe hebt, of je dan een paar goede foto's er van zou willen maken en ze post in deze thread, zet ik ze in de startpost :)

My life for hire!

• E-rikootje
hetnet schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:22:
[...]

Foto's Hoe bedoel je ik heb 2110ed
dan heb je de oude, de 3000 is de nieuwe

een manier om direct te weten of je de nieuwe hebt: heb je die grote Beats volume knop aan de rechterkant?
en heb je zo wat rode lijnen rondom je toetsenbord?

zoja, dan weet je dat je de nieuwe ENVY 17 3000 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
E-rikootje schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:30:
[...]

dan heb je de oude, de 3000 is de nieuwe

een manier om direct te weten of je de nieuwe hebt: heb je die grote Beats volume knop aan de rechterkant?
en heb je zo wat rode lijnen rondom je toetsenbord?

zoja, dan weet je dat je de nieuwe ENVY 17 3000 hebt.
Heb de HP Envy 17-3001ed bekeken in de prijswatch . de mijne ziet er precies zelfde uit hoor .........
Alleen op amerikaanse site van hp zie je die met rode knop.

btw heb scrollen nu ook door ! pfttt vingers wat verder uit elkaar doen en dan scrollt hij wel hahahahaha
maar ja ik heb geen rechterwijzvinger meer daardoor kwam dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pricewatch is zelden accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Leuk bedacht, de envy 17 3000 heeft alleen de 'oude' envy foto's...

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2011/01/HP-ENVY-17.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/i/tim/2011/11/15/HP_ENVY_17_and_ENVY_17_3D_FrontLeft_Open_620x465.jpg

Wanneer heb je hem gekocht dan?

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Heb hem nu week of 6 wat aan gepast een HD eruit gehaald en SSD M4 erin gedaan
draaid primaa en lekker snel :) maar daarom had ik ook nieuwe he hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem al een week of 6 hebt, dan heb je dus de 'oude'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:24:
Als je hem al een week of 6 hebt, dan heb je dus de 'oude'.
he he paar berichte hoger 2110ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
heeft er hier iemand al een review gevonden want ik vind dat het nu toch al wel lang begint te duren? Ik heb er nog geen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
Idd ik ben vooral benieuwd naar het IPS scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
idd, ook nog niets gevonden, ik hou voorlopig deze OWNERS lounge in de gaten, die ik net begin af te schuimen:

http://forum.notebookrevi...series-owners-lounge.html

Hier in Belgie is ie al te koop in de Makro voor 1999 euro, incl. Beats hoofdtelefoon twv 199 euro.
Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/5852/promon.png

zit voorlopig in geldnood, anders kocht ik hem direct ter vervanging van mijn 5 jaar oude Qosmio laptop. :)

[ Voor 13% gewijzigd door E-rikootje op 19-12-2011 18:02 ]

• lucjuh8
YouTube: Mark Bunting Reviews The HP Envy 15 With Beats Audio - SkyTV dit is de eerste nuttige video die ik heb gevonden.

• E-rikootje
en nu nog eentje over de 17 inch uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Ik weet het niet meer, hij is nog steeds niet in Nederland verkrijgbaar, er zijn benchmarks voor de 7690 online en het valt tegen, dan komt er waarschijnlijk ook nog een minder goede videokaart in de Envy 15... HP gebeld, geprobeerd om te vragen wat de stand van zaken is of dat er eventueel een review model geregeld kan worden, maar de vriendelijke meneer had aan z'n stem te horen nog nooit van het woord 'Envy' gehoord.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
zonder in details te treden, maar in de 17 zit zeker geen mindere kaart dan in de 15, ik dacht zelfs op zijn minst dat het om dezelfde kaart gaat

heb het eens gelezen ergens tss de talloze berichten hier: http://forum.notebookrevi...series-owners-lounge.html

de vraag is, welke envy 15 heb jij dan genomen om mee te vergelijken

waar ik problemen mee heb met zulke posts, is dat er dingen worden beweerd zonder dat men er exacte gegevens bij zet en men zegt zomaar wat!

laten we he dan gewoon houden bij je eerste 5 woorden: "ik weet het niet meer" en wachten tot er duidelijke cijfer- en hardware gegevens uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook al een post te typen. Hij presteert minder dan verwacht. Wat had je dan precies verwacht, en hoe presteert hij? :P Bij de samsung;s zag ik dat ook al, maar dat bleek gewoon loos alarm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
http://asia.cnet.com/prod...5ghz-8gb-ram-45767318.htm. Hier eindelijk een redelijk uitgebreide review van de 15 inch versie, en ik moet toegeven dat de prestaties van de videokaart behoorlijk tegenvallen. Ik denk dat als je voor prestaties gaat en het scherm niet zo veel uitmaakt dat je dan beter de dv6-6b41ed kan kopen ipv de envy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD7690m is ook precies hetzelfde als de HD6770m... En hoe kan je op basis van PCmark nu beoordelen hoe de prestaties zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
ik bedoel de score van 3dmark11 die vrijwel gelijk is aan die van de asus n45sf die toch wel in een lagere prijsklasse ligt dan die van de envy en dan kan je dus beter die dv6 (of natuurlijk de asus)kopen als de kwaliteit van het scherm niet zo veel uitmaakt, want dan vind ik een verwachte prijs van 1500 euro niet gerechtvaardigd. terwijl je ook nog het scherm van de dv6 zou kunnen vervangen als je een beetje handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt ja, de HD6770m is immers in een vergelijkbare klasse gepositioneerd als de GT555m. Dat is niet raar, dat is gewoon precies als verwacht. Bij envy betaal je voor kwaliteit, niet voor specs, daarvoor kan je beter een alienware of goedkopere HP/asus kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
daar heb je gelijk in (eigenlijk bijna hetzelfde als wat ik had gezegd), de envy ziet er mooier uit, heeft beter geluid en een beter scherm dan de dv6, waarschijnlijk zijn er nog wel een paar dingen beter maar dan moet je gewoon een afweging maken of je het ervoor over hebt om 600 euro extra uit te geven voor een paar kleine dingen terwijl de prestaties niet(of nauwelijks)beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 00:21
Gooit HP eindelijk een IPS scherm in hun laptops, kan het scherm de kleur rood niet goed weergegeven. |:(
http://forum.notebookrevi...ies-owners-lounge-30.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
haha, kansloos... Als iemand dit topic over wil nemen, PM maar ofzo, ik ga opzoek naar wat anders.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze comment is ook van goud:
http://forum.notebookrevi...y-15-ips.html#post8202374
I've used both laptops, but don't currently have both of them to do a side by side comparison. For what it's worth though, I think the XPS 15's upgraded display is still the best screen you can get in a consumer laptop.
Volgend jaar nog maar een poging, envy-lineup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:12:
De HD7690m is ook precies hetzelfde als de HD6770m... En hoe kan je op basis van PCmark nu beoordelen hoe de prestaties zijn? :?
fout, is niet precies hetzelfde, er zijn wel degelijk (zij het kleine) verschillen tss de twee:

http://www.notebookcheck....eon-HD-6770M.43955.0.html

http://www.notebookcheck....eon-HD-7690M.67737.0.html

kwestie van fouten recht te zetten en mensen niet op het verkeerde been te zetten of een verkeerd idee op te zadelen

door dit verschil staat de 7690m ook 2 plaatsjes hoger in de benchmarklijst
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

[ Voor 11% gewijzigd door E-rikootje op 02-01-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Jesus gast, voel je je aangesproken door het afkraken van die nieuwe chips ofzo? Terwijl je eigen pagina's het al klakkeloos weg geven; op 100MHz extra geheugensnelheid na IS het een rebrand. Twee speculatieve posities hoger in de benchmark lijst is ook te verwaarlozen; ze kunnen nou eenmaal niet allebij op een bepaalde plaats staan (en de 'testomgeving' verschilt waarschijnlijk ook iets omdat de nieuwe Envy's snellere CPU's hebben).

[ Voor 19% gewijzigd door Eguna op 02-01-2012 13:41 ]

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2396470,00.asp
http://www.laptopreviews.com/hp-envy-15-3000-review-2012-01
http://www.slashgear.com/hp-envy-15-review-03205581/
gezien deze reviews is zit er een topscherm in(IPS) maar in veel forums heb ik gelezen dat het rood behoorlijk oranje is en dat het het groen ook niet ideaal is, dit gaat misschien nog een flop worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gelooft er nu in hemelsnaam dat er een topscherm in zit naar aanleiding van pcmag, laptopreviews, en slashgear... Die sites doen niet eens metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
ik zeg niet dat ik geloof dat er een topscherm in zit, ik zeg dat het zo lijkt als je de reviews heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Liep in de PC World in Edinburgh, prompt stond daar het 17,3" model, vrij mager met slechts het standaard scherm, welke met z'n 1600x900 pixels resolutie niet kan tippen aan het scherm in mijn 14,3" Radiance display...

Ongeacht de specs, het apparaat zelf was toch wel erg mooi... De volume knop voelde goed aan, waarschijnlijk ball-bearing. Mooi strak in de lak en ook het toetsenbord voelde goed. Foto's of het is niet gebeurd!

Afbeeldingslocatie: http://eguworks.com/envy/IMG_20120122_144830.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eguworks.com/envy/IMG_20120122_144840.jpg

Toegegeven, plots is de interesse in de laptop weer terug, ik kan het me toch alleen echt niet veroorloven om de 15 inch met full HD scherm te halen met de gedachte dat hoogstwaarschijnlijk de kleuren gaar gaan zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Eguna op 22-01-2012 20:30 ]

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:25
Zonet eens liggen kijken, en de 17inch staat op de Nederlandse HP site te koop voor een startprijs van 1599€.

http://www8.hp.com/nl/nl/...html?facet=HP%20Envy%2017

Weet nu niet of dit al lang zo is, want kijk voornamelijk op de Belgische HP site, waar nog steeds geen richtprijzen te vinden zijn.. Maar ik vind nergens iets terug van een mogelijke release van de 15inch ? Iemand hier soms wel al iets daarvan gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

Dat kunnen ze echt niet menen die prijs. Ik haat het om weer met dit argument aan te komen. Maar als alienware een laptop verkoopt die goedkoper is met een 2x zo snelle grafische kaart, dan doe je echt serieus iets fout met je prijsstelling.

Misschien kan je eens kijken in duitse shops? Onze oosterburen krijgen vrij consistent (bij alle merken) laptops veel eerder beschikbaar dan wij. Een US-int toetsenbord is vast wel te bestellen op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Tja, het gaat dan met deze Envy's (jammer genoeg) ook niet écht om de videokaart, maar de tierenlantijntjes er omheen :( Een foutloos scherm en een iets betere videokaart en het was een gegarandeerde aanschaf voor mij

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik. Maar dan slaan ze de plank redelijk mis. Ik heb al moeite om argumenten te verzinnen waarom dit ding beter is dan de dv6 of XPS 15. Voor deze prijs kunnen ze dat imo gewoon niet maken. Voor praktisch het dubbele verwacht ik meer dan verbeterde bouwkwaliteit alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Je hebt ook gewoon gelijk. Nog leuker, op die website die W!m net linkte, twee modellen van de Envy 17 met als verschil (zover te lezen) de hardeschijf-- een knullig SSDtje en een tweede traditionele schijf. Prijs verschil? DUIZEND EURO?! duur SSD'tje!

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sony bieden ze ook SSD's aan die meer kosten dan de gehele laptop. Daar moet ik af en toe wel redelijk om lachen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
beetje lachen is licht uit gedrukt denk, gewoon compleet van de pot gerukt! Willen ze gewoon geen knappe laptops verkopen ofzo...

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dat maar tegen dell's '1000% marge' reepjes met geheugen. Daar veranderen ze niets aan. Dat is gewoon dik cashen onder het genot van de portemonnee van de doorsnee consument.

maar ik vind het raar dat er juist voor SSD's veel marge wordt gevraagd. Immers, als iedere sony een SSD bevat dan is dat toch geweldige mond-op-mond reclame?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik snap ook niet waarom ze het verschil in prijs tussen de dv7 en de envy zo groot houden, in de VS is de prijs van de dv7 ongeveer gelijk als de prijs hier in euro's. En de envy kost hier gewoon veel meer dan in de VS in dollars. Als ze dezelfde verhoudingen hadden gebruikt als in de VS dan was de prijs nog te doen.

Nog iets dat ik niet snap, is dat ze erg graag een concurrent willen zijn voor de mbp, maar iedereen die dat geld uitgeeft aan een laptop heeft dat er alleen voor over als het een mac is. Het heeft dus geen nut om een pc concurrent van de mbp een vergelijkbare prijs te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:25
Ja had nu ook wel verwacht dat ze de envy iets redelijker gingen prijzen... Beetje belachelijk van zo'n prijs erop te smijten.. Mooie laptop met mooie specs, ze zouden veel meer volk kunnen aantrekken. En idiote is dan ook nog dat een van de grootste verkooppunten, hun radiance 1920x1080 scherm, dan ook nog net hetgeen is met de meeste problemen...

Jammer, op zoek naar degelijke vervanger voor m'n 4 jaar oude m1530, maar zal wel weer opnieuw een Dell worden bij dat soort prijzen van HP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:14:
Ik snap ook niet waarom ze het verschil in prijs tussen de dv7 en de envy zo groot houden, in de VS is de prijs van de dv7 ongeveer gelijk als de prijs hier in euro's. En de envy kost hier gewoon veel meer dan in de VS in dollars. Als ze dezelfde verhoudingen hadden gebruikt als in de VS dan was de prijs nog te doen.
Overigens vind ik de dv7 al overpriced. Als ik de reviews lees krijg ik het idee dat de XPS 17 beter is ware het niet dat die €800 kost en de dv7 fors meer.
W!m_ schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:40:
Ja had nu ook wel verwacht dat ze de envy iets redelijker gingen prijzen... Beetje belachelijk van zo'n prijs erop te smijten.. Mooie laptop met mooie specs, ze zouden veel meer volk kunnen aantrekken. En idiote is dan ook nog dat een van de grootste verkooppunten, hun radiance 1920x1080 scherm, dan ook nog net hetgeen is met de meeste problemen...
Dat geldt voor meer laptops. Neem de lenovo W520. Als die in nederland voor dezelfde prijs werdt verkocht als in de US dan zou ik nooit meer twijfelen over wat de beste businessnotebook was. In de pricewatch staan slechts modellen die 2x zo duur zijn.
Jammer, op zoek naar degelijke vervanger voor m'n 4 jaar oude m1530, maar zal wel weer opnieuw een Dell worden bij dat soort prijzen van HP..
Ik kan alvast melden dat het praktisch onmogelijk is om geen dell te kopen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo forummers,

Zojuist m'n MacBook verkocht en ben op zoek iets nieuws. Is er al iets bekend over de release date van de envy15 voor NL?
Heb wat geld beschikbaar en zou er graag een aanschaffen!

Bvd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
De 17 inch versie is al een tijdje te koop pricewatch: HP Envy 17-3004ed
maar over de release van de 15 inch versie is nog vrij weinig bekend. Het is misschien wel mogelijk om er een in de VS te bestellen via amazon, als je geen problemen hebt met een Engelstalige windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17inch is voor mij niet praktich ivm draagbaarheid. Ik zal amazon eens checken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.

kutzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik even vragen waarom je in godsnaam een envy wilt en geen XPS 15, dv6, sony SE, of ander model? De envy is in hier ongelofelijk duur. Ga dan meteen voor een macbook. Zeker met dat scherm wat erop zit (IPS, maar matig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van bouwmaterialen (aliminium v.s. plastic), PLC (helemaal nieuw v.s. ergens achterin levenscyclus) en aesthetics (XPS15 is echt een gedrocht)?
Ik las dat het scherm alleen storend was als je bezig bent met truecolor image editing, etc. Daar zal ik geen last van hebben :)

MacBook pro heb ik, zoals eerder vermeld, net verkocht. Was al wat ouder, had enkele defecten en zat onder de krassen. Ik hoef voorlopig geen Mac meer (overigens nooit iets te klagen gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scherm wat oranje weergeeft in plaats van rood zou ik niet 'alleen storen als je bezig bent met truecolor image editing' noemen. Dat is imo redelijk waardeloos.

Het argument 'ergens achter in de levensclysus' snap ik ook niet. Ik zou liever iets hebben wat al een jaar oud is en de nieuwste hardware bevat. Dan weet je tenminste of het ontwerp zich goed houd. Bij asus' aanbod is het bijvoorbeeld minder gesteld over de lage termijn, waar de notebooks in het eerste gezicht erg goed leken. Ik raad iig nooit notebooks aan zonder beschikbare review, en als ik dat doe, met een vrij duidelijke kanttekening erbij. Hoe nieuwer een notebook, hoe groter de kans op onontdekte problemen.

Verder: in jouw prijsklasse zijn de elitebook, W520 (import) en dell's zakelijke notebooks wellicht een optie. De W520 is een gedrocht. Maar qua prijs, en kwaliteit wel enorm sterk. Waarom je ooit een envy zou kopen in plaats van een vergelijkbaar geprijsde macbook snap ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Ik heb heel wat aantal revieuws gelezen en ook al zeggen ze vaak dat het scherm heel mooi is kan het toch wel heel hinderlijk zijn als rood niet correct wordt weergegeven.

Zou het niet mogelijk zijn om de kleuren van zo'n scherm te kalibreren? Net als bij je tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Neeknikker schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:09:
Ik heb heel wat aantal revieuws gelezen en ook al zeggen ze vaak dat het scherm heel mooi is kan het toch wel heel hinderlijk zijn als rood niet correct wordt weergegeven.

Zou het niet mogelijk zijn om de kleuren van zo'n scherm te kalibreren? Net als bij je tv...
Ja, je kan de kleuren kalibreren maar het rood kan gewoon niet goed weergegeven worden op het scherm. Dus het slechte rood zal altijd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
gelukkig ben ik kleurenblind :P

Iemand nog nieuws kunnen vinden wanneer de 15inch versie in nl uitkomt?

[ Voor 42% gewijzigd door Neeknikker op 13-02-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is de color gamut van het scherm niet toereikend voor.
http://forum.notebookreview.com/8181523-post2.html
Afbeeldingslocatie: http://forum.notebookreview.com/attachments/hp-envy-hdx/74055d1324679072-envy-15-2011-ips-screen-profile-colorgamut.png

Rood is wat de envy 15 IPS haalt, groen wat een gemiddeld goed scherm haalt, en paars wat de wide gamut schermen ongeveer halen. Het scherm kan geen diep rood weergeven of diep blauw. Zo simpel is het.

Ik heb even by eye de boel ingevuld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qD18NBci3IffackOiIlj3i08/full.png

wit = envy
rood = sRGB standaard. In de praktijk haalt een brak desktopscherm ongeveer deze standaard, een laptopscherm wat minder
paars = XPS 15.

Dat is een heel, heel erg groot verschil.

De gegokte coordinaten zijn
0.620 0.380
0.370 0.600
0.180 0.120

for future reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we hebben een review:
http://www.notebookcheck....D-Early-2012.69822.0.html
Van de 17".

In het kort. De review is erg positief. Op 2 punten na: het toetsenbord tikt een beetje, en de fan maakt een herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notebookcheck is niet de enige: reviews: HP's nieuwe Envy 17-multimedialaptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook de 15" variant:
http://www.notebookcheck....aptop-Review.72051.0.html
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een mislukking is..

Slecht toucpad
De bekende IPS rood-problemen.
Accuduur is niet eens zo goed, ondanks de mega-accu
De fans maken een takenherrie.
Klokt terug onder furmark, zelfs zonder CPU load... goed gedaan HP 8)7 Met dit apparaat kan je dus onmogelijk gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Mmmh denk dat ik dan toch maar voor een macbookpro ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Hp Envy 17-2100ed. Hoe bevalt dit type en wat zijn de eventuele voor- en nadelen die je hebt ondervonden. By the way de nieuwe Envy vind ik erg lelijk en jammer dat ze dit uiterlijk zo hebben omgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeknikker schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 06:43:
Mmmh denk dat ik dan toch maar voor een macbookpro ga
Nu, ik heb er nog eens naar gekeken. En het blijkt dat de GPU niet downclockt, maar de kloksnelheden gewoon erg laag zijn, onder de spec. Je kan er wel mee gamen, maar niet op het niveau van wat je verwacht met dit typenummer.

Maar dan nog, als je iets in het segment van de mac wilt, koop een mac. Buiten de XPS 15 en de MBP is er echt niets in het consumentensegment wat fatsoenlijk is zonder meteen premium grade hardware te kopen (alienware). Er zijn wel wat zakelijke laptops die goed zijn, maar die zijn als consument zijnde gewoon enorm duur. (en sowieso, slecht beschikbaar in nederland voor een goede prijs)
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:14:
Heeft iemand ervaring met de Hp Envy 17-2100ed. Hoe bevalt dit type en wat zijn de eventuele voor- en nadelen die je hebt ondervonden. By the way de nieuwe Envy vind ik erg lelijk en jammer dat ze dit uiterlijk zo hebben omgegooid.
Probeer [Ervaringen] HP Envy 14 and 17

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 13:20 ]

Pagina: 1