eSata naar pci

Pagina: 1
Acties:

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 14:10
heey allemaal,
ten eerste ben ik hier nieuw op het forum.. dus sorry als ik dit op de verkeerde plek post..

voor sinterklaas moet ik nog even een aantal dingen bedenken voor op mijn lootje..
nou wou ik graag een esata poort op mijn pc hebben en dan het liefst via pci.
weet iemand waar dit te koop is en de naam hiervan aangezien mijn ouders niet echt verstand hebben van computers..

en ik wou graag oude HDD's (ide en sata) via die esata poort aansluiten weet iemand hier ook nog iets voor?

als er iets onduidelijk is meld het dan even :)

alvast bedankt!

Verwijderd

Ten eerste dan... Welkom op GoT!

Esata via PCI? Dat zou je dan moeten doen via een PCI Satacontroller, een andere manier kan ik niet bedenken. Is het misschien niet makkelijker (en goedkoper) om een E-Satabracket te kopen en dan de kabels aan te sluiten op de interne satapoorten? Ik weet niet of je E-Sata naar IDEkabeltjes hebt, want anders wordt het knap moeilijk.

• hellred666
thnx :)

het eSata via PCI is juist omdat mijn interne Sata poorten al vol zitten (ja tijd voor nieuwe pc..)

en ik heb wel een aantal HDD docks gezien die IDE/Sata ondersteunen maar dat wordt weer via usb verbonden met de pc.. en dat wou ik dus graag met een eSata poort doen (lijkt mij sneller)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
Kijk hier eens tussen. Indien mogelijk zou ik wel voor een PCI-e module kiezen voor extra snelheid en dan lijkt dit me wel een leuke deal. Als het echt PCI moet zijn, dan lijkt het erop dat dit je enige keuze is.

[ Voor 20% gewijzigd door Malantur op 29-11-2011 23:24 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

YW

Ok, op die fiets (of tandem). Tja, dan wordt het een goedkoop PCI Satacontrollertje met E-Sataconnectors aanschaffen. Zoiets als dit :

http://www.webconnexxion....ataii-raid5-jbod-pci.html

Om Ide drives op Sata aan te sluiten, heb je zoiets (E-Sata heb ik nog niet gevonden) :

http://www.webconnexxion....-sata-port-converter.html

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• hellred666
@ malantur
lijkt mij ook een leuke deal zal morgen even kijken als dat gaat lukken met PCI-e

@KeDeShCh
volgens mij (bij de 2e link) is dat om van je ide poort 2 sata poorten te maken (als ik het goed zag)
trouwens ook wel leuk wist niet dat het kon :)

maar het gaat er om dat ik nog een stuk of 12 HDD's in mijn la heb liggen van oude pc's enzo die ik gewoon even snel op mijn pc kan aansluiten via een dock ofzo en heb dus gezien dat ze er zijn maar alles werkt via usb voor zo ver ik zie

verder alvast bedankt :)
ga nu naar bed dus reageer morgen weer!

Verwijderd

Als dat kaartje de ene kant op werkt, dan lijkt het mij ook de andere kant op te werken. Geheel zeker weet ik het niet, maar het is wel logisch om dat aan te nemen. HD docks heb je ook op USB 3.0, dus dan hou je gewoon de hoge snelheid.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:26:
YW

Ok, op die fiets (of tandem). Tja, dan wordt het een goedkoop PCI Satacontrollertje met E-Sataconnectors aanschaffen. Zoiets als dit :

http://www.webconnexxion....ataii-raid5-jbod-pci.html

Om Ide drives op Sata aan te sluiten, heb je zoiets (E-Sata heb ik nog niet gevonden) :

http://www.webconnexxion....-sata-port-converter.html

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Je eerste link is een PCI-X kaart, wat in de meeste pc's niet aanwezig is. Bovendien is het een RAID kaart, wat niet vereist is.

Je tweede link is om 2 Sata schijven op 1 IDE (feitelijk moet ik Pata zeggen) aan te sluiten.
Ik zou niet zomaar aannemen dat je het andersom ook zomaar kan gebruiken. Bijvoorbeeld een analoog signaal omzetten naar een digitaal signaal gebeurt volledig anders dan een digitaal signaal omzetten naar een analoog signaal. In je link wordt duidelijk gemaakt dat de Pata poort op het moederbord moet, dus andersom zou ik het niet aansluiten.

Maar eigenlijk is het probleem vooral om je voeding tot daar te krijgen.
Pata schijven hebben namelijk nog een Molex nodig, terwijl Sata schijven een Sata-power connectie vragen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Volgens de specs is de kaart zowel voor PCI-X als PCI geschikt, daar had ik naar gekeken. Het zou dus geen problemen op moeten leveren om deze kaart te gebruiken.

Bij het 2e linkje zei ik al, dat ik daar niet geheel zeker van was, maar theoretisch zou het moeten werken.

Wat dacht je van een losse voeding gebruiken? Doe ik ook op mijn Raid5 setjes. Gewoon het groene pinnetje en een zwart pinnetje op het ATX aansluitblok connecten met elkaar. Met de aan/uitknop kan je dan de voeding aan en uit schakelen. Daarnaast zijn er altijd nog Molex > Satapowerkabels te koop, dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier een voordelig 4 poorts kaartje bij DealExtreme.

Die heb je alleen niet met een paar dagen in huis en bij het UK warehouse is ie momenteel out of stock (en trouwens ook duurder).
Pagina: 1