Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Je maakt vast wel eens foto's. Soms wat serieuzer, soms wat minder serieus. De meeste amateurfotografen hier discussieren er heel serieus over. Soms lijkt het wel leven of dood. Maar wat doen jullie eigenlijk met die fotos?

Staan ze gewoon op je HDD? Zet je ze op je site, of op Flickr? De opkomst van de digitale fotografie heeft er voor gezorgd dat je fotos gewoon lekker kan houden op een computer, veilig, achter een virtueel 'slot'. Het zal niet vaak voorkomen dat je vrienden/familie je huis in lopen en je fotos zomaar zien op je pc.

Het lijkt me leuk om de discussie te openen over het platform van het laten zien van je werk. Er zijn hier veel fotomensen, die met veel passie fotograferen, maar heb je wels nagedacht wat er eigenlijk met je fotos gebeurt? Check je het aantal views? Of heb je wels fotos geprint, ergens opgehangen?

Want, in de fotografie wereld is het nu hot and happening om fotoboeken te maken. Ik doe het ook, verkoop ze niet, koop ze wel. Ik betaal er soms grif geld voor. Dat is echt een kunstgekkendingetje. Het is bijvoorbeeld apart om te zien dat je anders naar een foto kijkt in een 'fotoboek' of een foto op de muur. Zo kunnen twee foto's naast elkaar een totale andere betekenis kunnen krijgen dan die twee los.

Maar, je zou ook als amateur eens een mooi printje aan je muur kunnen hangen. Of op ubyu of blurb een fotoboek kunnen maken. Heb je wels een serie gemaakt, en vervolgens de fotos in een boekje in InDesign ingericht? Zo nee, kan ik je echt aanraden, is echt enorm leerzaam.

Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken. Vanwege mijn werk en studie (fotografie aan de kunstacademie) sta ik hier wat anders in. Maar ik denk dat het leuk is om te kijken naar wat iedereen wel allemaal niet over denkt. Ik geloof dat er enorm veel fotos worden gemaakt, en eigenlijk is het alleen maar jammer als dat fotos blijven waar je gewoon vanuit GoT veel over spreekt.

Ik ben wel benieuwd of hier mensen zijn die dat doen. a

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:18
Bedoel je hiermee ook bijvoorbeeld de workflow?
Klinkt wel interessant zo op het eerste gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Zet je wel aan eth denken vind ik Simon.

Toevallig de laatste tijd hier ook mee bezig geweest omdat ik het zonde vond om alle op de HDD te laten rotten.
De laatste tijd uit zich dat voornamelijk in het feit dat we veel foto's weer ouderwets laten afrukken en zelf in gaan plakken. Heeft toch wel wat om lekker te freubelen ipv een digitaal fotoboek te maken. Dus afdrukken, digitale boekjes en af en toe een canvas of afdruk aan de muur.

Schoonouders hebben sinds kort een digitaal fotolijstje waar ik verbazend veel familie foto's op voorbij zie komen die ik gemaakt heb. Persoonlijk vind ik daar weinig aan.

Leuk dat digitale fotografie maar wij noemen eht hier thuis en bij schoonfamilie de "digitale pest" omdat je foto's veel minder ziet omdat ze ergens op een computer staan, en dat is jammer.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Servertje schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:47:
Bedoel je hiermee ook bijvoorbeeld de workflow?
Klinkt wel interessant zo op het eerste gezicht :)
Met name het laatste stapje, wat doe je eigenlijk met je fotos? Maak je wels een fotoboekje? Familiefotoalbums worden ook minder gemaakt. Printjes aan de muur is makkelijk laten zien, ook fotos geprint, A4, A5.. Moet je maar eens kijken, een pakje fotos is echt leuk om door te bladeren.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Simon, ik ben er serieus over aan het denken om een aantal fotos uit te printen en dan als wisselkunst in mijn omgeving te plaatsen, om de zoveel tijd weer wisselen en nieuwe laten afdrukken :)

Ik vraag me af hoe duur het is voor mij om als amateur een fotoboek te laten maken, en of het zou verkopen ja of nee. Ik zou niet zo snel alleen een boek van mijn eigen fotos maken voor in de kast, ik moet ze wel kunnen zien ;)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik kan je http://www.ubyubooks.com/ en http://www.blurb.com je aanraden. De eerst levert erg goede kwaliteit.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 15:12
Interessant dat juist nu dit topic gepost wordt. Aangezien ik komende zaterdag een zelf geörganiseerde foto expositie heb van mijn eigen werk. (Waar ik Simon ook voor uit heb genodigd, maar ik heb nog geen reply van hem via facebook...)

Veel van wat ik fotografeer deel ik vrij snel via Flickr, waar ik dan weer naar link via twitter, facebook en andere sociale media. Sowieso checkt mijn moeder regelmatig mijn flickr account, wat ik wel weer grappig vind. Ook wanneer ik foto's bij een familie 'event' heb gemaakt, stuur ik de link naar de foto's altijd door. Maar echt fotoboeken van die dingen maken heb ik niet gedaan.

Wel heb ik voor mijn foto opleiding een boekje met 'vakantie' foto's gemaakt. De opdracht had iets te maken met 3 weken vakantie vastleggen. En mijn vakantie bestond vooral uit werken, dus dat toen maar vastgelegd. Later, toen ik wel echt een weekje weg was, heb ik van die foto's een boek gemaakt. Is in principe via Blurb te bestellen, maar het is een vrij specifieke doelgroep. En achteraf is het een niet zo heel goed boek qua beeld en verhaal.

Alles wat ik tot nu toe heb gedaan (en gecombineerd met dat ik afgelopen vrijdag 30 ben geworden), heeft mij doen besluiten om eens 'echt' wat met die foto's te doen. Vandaar een foto expositie. En ik ben heel erg benieuwd wat voor reacties ik uiteindelijk ga krijgen op mijn (op 40x60 geprint werk).

Dus ja, ik ben wel bezig om andere manieren te vinden waar ik mijn werk kan tonen, en als de expositie een succes is, dan bestaat de kans dat ik vaker iets dergelijks ga organiseren.

Misschien is dat wel een leuk/interessant idee, om een GoT foto expo te organiseren. Hoewel ik nu al een berg beren op die weg zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:22
Wat doe ik met mijn foto's:
- afdrukken voor familiealbum en onze magneetmuur
- plaatsen op eigen website
- exposeren (fotogalerie, bibliotheek)
- verkoop (o.a. door fotogalerie en website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Heb regelmatig publicaties in tijdschriften, erg leuk om op die manier een relatief groot publiek te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Wolfensteijn schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:07:
Interessant dat juist nu dit topic gepost wordt. Aangezien ik komende zaterdag een zelf geörganiseerde foto expositie heb van mijn eigen werk. (Waar ik Simon ook voor uit heb genodigd, maar ik heb nog geen reply van hem via facebook...)

Veel van wat ik fotografeer deel ik vrij snel via Flickr, waar ik dan weer naar link via twitter, facebook en andere sociale media. Sowieso checkt mijn moeder regelmatig mijn flickr account, wat ik wel weer grappig vind. Ook wanneer ik foto's bij een familie 'event' heb gemaakt, stuur ik de link naar de foto's altijd door. Maar echt fotoboeken van die dingen maken heb ik niet gedaan.

Wel heb ik voor mijn foto opleiding een boekje met 'vakantie' foto's gemaakt. De opdracht had iets te maken met 3 weken vakantie vastleggen. En mijn vakantie bestond vooral uit werken, dus dat toen maar vastgelegd. Later, toen ik wel echt een weekje weg was, heb ik van die foto's een boek gemaakt. Is in principe via Blurb te bestellen, maar het is een vrij specifieke doelgroep. En achteraf is het een niet zo heel goed boek qua beeld en verhaal.

Alles wat ik tot nu toe heb gedaan (en gecombineerd met dat ik afgelopen vrijdag 30 ben geworden), heeft mij doen besluiten om eens 'echt' wat met die foto's te doen. Vandaar een foto expositie. En ik ben heel erg benieuwd wat voor reacties ik uiteindelijk ga krijgen op mijn (op 40x60 geprint werk).

Dus ja, ik ben wel bezig om andere manieren te vinden waar ik mijn werk kan tonen, en als de expositie een succes is, dan bestaat de kans dat ik vaker iets dergelijks ga organiseren.

Misschien is dat wel een leuk/interessant idee, om een GoT foto expo te organiseren. Hoewel ik nu al een berg beren op die weg zie ;)
Mag ik vragen waar en details? :)
Ik heb zelf altijd het idee dat als je eenmaal zon expositie hebt, je best wel wat leuke dingen ermee kan doen. Als je je foto's op mooi formaat hebt hangen, ga gewoon eens langs wat bibliotheken (wel van die modernere) of gemeentehuizen, openbare gebouwen etc. etc. en vraag daar of je je werk mag poseren als het bij hun insteek past. Dat lijkt me zo gaaf!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Sibylle schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:15:
[...]

Mag ik vragen waar en details? :)
Ik heb zelf altijd het idee dat als je eenmaal zon expositie hebt, je best wel wat leuke dingen ermee kan doen. Als je je foto's op mooi formaat hebt hangen, ga gewoon eens langs wat bibliotheken (wel van die modernere) of gemeentehuizen, openbare gebouwen etc. etc. en vraag daar of je je werk mag poseren als het bij hun insteek past. Dat lijkt me zo gaaf!
Details zijn in het community topic te vinden:
Wolfensteijn in "F&V community topic"

Ik heb vrij veel mensen uitgenodigd (zowel direct als indirect), en alles wat er hangt is te koop. Dus ik hoop na afloop van de zaterdag alles verkocht te hebben ;)

Maar dan kan ik inderdaad alles weer af laten drukken, en gaan leuren bij dat soort instanties. Eerst zaterdag maar zien te overleven, begin steeds zenuwachtiger te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:36
Wat ik NIET met m'n foto's doe :
- Zelf afdrukken
- Maar ik laat ze ook niet afdrukken (ik doe niet aan canvas, fotolijstjes, posters etc)
- Ik zet ze niet meer op GoT
- Ik gooi ze ook niet op andere fora
- Ik doe niet aan Flickr/Hyves of een andere bekende fotosite

Dus eigenlijk haal ik niet het optimale uit m'n foto's. Foei!

Wat ik WEL doe met m'n foto's :
- Ik zet ze heeeel af en toe op Facebook
- Ik zet ze heeeel af en toe op Twitter
- Ik doe ze zeer zelden in m'n portfolio
- Ik gebruik ze regelmatig in m'n blogjes
- Ik geef ze ALTIJD aan klanten

Persoonlijk haal ik alleen views uit social media.

Wat klanten met m'n foto's doen :
- Billboards/Flyers/Posters maken
- CD-covers voor albums/singels
- Ze zetten een selectie van m'n foto's als presskit op hun site of die van hun artiest
- Ze gebruiken de foto's in communicatie naar de buitenwereld toe

Dus ondanks dat ik zelf amper iets nuttigs met m'n foto's doe krijgen ze gelukkig nog wel wat (reallife) views.
Ik zou heel graag een fotoboek willen maken, maar ik ben nooit tevreden over m'n eigen foto's, vandaar dat ik m'n portfolio ook amper update. Op GoT zet ik ze bijna niet meer want de foto's passen alleen goed in een (groter) geheel (foto + albumdesign bijvoorbeeld).

Wel een leuk punt dat Simon aanhaalt, want ik kan me inderdaad voorstellen dat mensen tegenwoordig duizenden foto's maken, maar dat er dan vervolgens niets mee gebeurd. Zonde eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19

Fiber

Beaches are for storming.

Maak je behalve je professionele foto's dan geen familie-, vakantie-, en andere privé foto's? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Fiber schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:56:
[...]

Maak je behalve je professionele foto's dan geen familie-, vakantie-, en andere privé foto's? O-)
Nee ik denk van niet, ik ben lang niet zo professioneel als Grand Gerard, maar ik wil niet op m'n vrije avonden, dagen of stappen ook nog met foto's bezig zijn.... komt denk ik omdat voor mezelf de lat veel te hoog ligt en dan toch niet tevreden ben, of het kan me gewoon niet boeien.. Kiekjes en dingen in de vrije tijd mogen anderen doen. Vakantie is wel leuk, maar ook niet de gehele dag.

Interessante vraag Simon, zal later nog eens uitgebreid reageren over wat ik dan wèl doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:36
Fiber schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:56:
[...]
Nee, eigenlijk niet. Familie en vrienden deed ik net zoals iedereen in het begin natuurlijk wel, maar na verloop van tijd heb je daar geen zin in en dan zeg je dat eerlijk. Als ik foto's maak dan moet het gewoon goed zijn en ik heb geen zin om met trolley's gevuld met gear, visagisten en stylisten naar familieleden te gaan ;)

Privefoto's maak ik wel, maar dat zijn eigenlijk alleen suffe snapshots met m'n iPhone.

Je moet het zo zien: als je bij de McDonalds werkt dan eet je ook niet iedere dag hamburgers en friet :)

Wat ik de laatste tijd wat meer probeer te doen, maar wat maar amper lukt, is om me wat meer op vrij werk te richten om mezelf zo fris en fruitig te houden. Dat vertaalt zich dan soms in een blogje op m'n website aangezien ik het altijd wel leuk vind om andere mensen te helpen (maar dat zie ik niet als werk).
Wouter87 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:06:
Nee ik denk van niet, ik ben lang niet zo professioneel als Grand Gerard, maar ik wil niet op m'n vrije avonden, dagen of stappen ook nog met foto's bezig zijn.... komt denk ik omdat voor mezelf de lat veel te hoog ligt en dan toch niet tevreden ben, of het kan me gewoon niet boeien.. Kiekjes en dingen in de vrije tijd mogen anderen doen. Vakantie is wel leuk, maar ook niet de gehele dag.
Grand Gerard nogwel? Zeker van mij gejat ? :P Maar je hebt helemaal gelijk, je wilt een bepaald niveau vast blijven houden en dat lukt gewoon niet. Ik ben dit jaar 21 keer in het buitenland geweest en ik wil al jaren een mooie docu maken zoals simon (inderdaad, de topicstarter) dat goed kan, maar het lukt me gewoon niet; ik ben dan ook teveel bezig met het zoeken naar de perfecte foto, juiste sfeer etc etc.

Foto's waar ik ontevreden over ben wis ik en uiteindelijk ga ik met maar met 1 "leuke" foto terug naar het hotel. Ondertussen vergeet ik zelf van het land en de cultuur te genieten en dat is zonde. Daarom neem ik tegenwoordig ook een compactcamera mee en schiet ik gewoon als een toerist alles wat vast en los zit zodat ik in ieder geval iets heb om naar te kijken als ik weer terug ben in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
GerardHenninger schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:20:
[...]

Grand Gerard nogwel? Zeker van mij gejat ? :P Maar je hebt helemaal gelijk, je wilt een bepaald niveau vast blijven houden en dat lukt gewoon niet.
Het was een directe verwijzing naar jou ja, vandaag weer even op je blog gekeken voor die Pixel Pocket Rocket en ook die holster, toen kwam ik die uitdrukking tegen.. :)
Ik ben dit jaar 21 keer in het buitenland geweest en ik wil al jaren een mooie docu maken zoals simon (inderdaad, de topicstarter) dat goed kan, maar het lukt me gewoon niet; ik ben dan ook teveel bezig met het zoeken naar de perfecte foto, juiste sfeer etc etc.
Dat soort werk zou ik wel graag willen zien eigenlijk.. als het er ooit bij je van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk doe ik veel te weinig met mijn foto's, maar aan de andere kant is dat ook weer relatief.

Wat ik inderdaad vrij regelmatig doe is (na een bepaald "event") alle foto's die door mijn screening heenkomen, op een CD branden en die aan de ondewerpen geven. Dat kan familie of vrienden zijn. Soms druk ik wel eens wat af. Dan altijd op 20*30, want 10*15... tja, ik vind dat toch niet zo mooi overkomen. Te klein, te... geen idee. Dus afdrukken op 20*30. Soms groter. Zo ligt er nog een familiefoto bij de inlijster van 50*75. Die gaat binnenkort naar mijn oma toe.

Verder heb ik toen ook voor ieder van de kinderen van oma nog een afdruk en een afdruk van hun eigen familie laten maken. Dat ga ik dus echt niet zelf doen. Daarvoor druk ik veel te weinig af.
Oh, ja en regelmatig duikt mijn vrouw onder in de berg foto's om eens een paar kiekjes in een album te gooien. Digitaal album maken is toch echt gewoon klik-klak-klaar werk en ze vind het leuk om te doen. Nu ik vind het leuk om foto's te maken, dus dat levert een goede combinatie op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:19:
Dan altijd op 20*30, want 10*15... tja, ik vind dat toch niet zo mooi overkomen. Te klein, te... geen idee. Dus afdrukken op 20*30. Soms groter. Zo ligt er nog een familiefoto bij de inlijster van 50*75. Die gaat binnenkort naar mijn oma toe.
10*15 ftw !
Ik laat als ik analoog heb geschoten altijd 10*15 printjes erbij doen zodat ik niet met alleen de negatieven en daarna de ingescande foto's zit. Bij het laatste rolletje resulteerde dat erin dat de mensen op de foto de foto gelijk wilde hebben, dus kon ik gelijk een printje geven en de ingescande komt dan nog. Werd iig erg gewardeerd.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Wat doe ik:

Sinds kort een account aangemaakt op 500px.com ter vervanging van m'n flickr profiel . Is wel leuk om reacties op je foto's te krijgen, al heb ik nog maar een paar reacties, maar het voelt gewoon goed als anderen je foto waarderen en de tijd nemen er even op te reageren. Ook een foto is door een paar mensen in hun favorieten gezet en dat voelt gewoon wel goed :) .

Verder laat ik mooie foto's wel afdrukken, maar dat zijn vooral de foto's van mijn dochtertje. Mijn vrouw plakt hier dan wel weer een fotoboek van. Ook heb ik een klein aantal foto's ingelijst en opgehangen.

Smartphone en vooral iPad vind ik ook ideaal om foto's op te bekijken, of om anderen je foto's te laten zien. Af en toe zet ik wat op facebook, maar alleen de mooie platen. Ik spam niet al m'n foto's daar.

Het is bij mij zeker niet zo dat de foto's maar op de computer gedumpt worden en er verder niets mee gedaan word. Vooral de laatste tijd sinds de komst van de ipad / smartphones niet meer. Zo'n ding pak je zo even om iets te laten zien / of even door te bladeren, in tegenstelling tot een desktop pc waar je niet makkelijk even achter kruipt met de familie om foto's te kijken.

Enige wat ik nog mis nu is iets van een apple tv achtig iets, zodat je het ook makkelijk even op groter scherm kan projecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Wolfensteijn schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:28:
[...]

Details zijn in het community topic te vinden:
Wolfensteijn in "F&V community topic"

Ik heb vrij veel mensen uitgenodigd (zowel direct als indirect), en alles wat er hangt is te koop. Dus ik hoop na afloop van de zaterdag alles verkocht te hebben ;)

Maar dan kan ik inderdaad alles weer af laten drukken, en gaan leuren bij dat soort instanties. Eerst zaterdag maar zien te overleven, begin steeds zenuwachtiger te worden :D
Hoe was het? :)
Tevreden met het aantal bezoekers? En wat verkocht?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

GerardHenninger schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:47:
Wat ik NIET met m'n foto's doe :
- Zelf afdrukken
- Maar ik laat ze ook niet afdrukken (ik doe niet aan canvas, fotolijstjes, posters etc)
- Ik zet ze niet meer op GoT
- Ik gooi ze ook niet op andere fora
- Ik doe niet aan Flickr/Hyves of een andere bekende fotosite

Dus eigenlijk haal ik niet het optimale uit m'n foto's. Foei!

Wat ik WEL doe met m'n foto's :
- Ik zet ze heeeel af en toe op Facebook
- Ik zet ze heeeel af en toe op Twitter
- Ik doe ze zeer zelden in m'n portfolio
- Ik gebruik ze regelmatig in m'n blogjes
- Ik geef ze ALTIJD aan klanten

Persoonlijk haal ik alleen views uit social media.

Wat klanten met m'n foto's doen :
- Billboards/Flyers/Posters maken
- CD-covers voor albums/singels
- Ze zetten een selectie van m'n foto's als presskit op hun site of die van hun artiest
- Ze gebruiken de foto's in communicatie naar de buitenwereld toe

Dus ondanks dat ik zelf amper iets nuttigs met m'n foto's doe krijgen ze gelukkig nog wel wat (reallife) views.
Ik zou heel graag een fotoboek willen maken, maar ik ben nooit tevreden over m'n eigen foto's, vandaar dat ik m'n portfolio ook amper update. Op GoT zet ik ze bijna niet meer want de foto's passen alleen goed in een (groter) geheel (foto + albumdesign bijvoorbeeld).
Toch even inhaken op dit draadje. Zeer spijtig dat er geen foto's meer verschijnen op GoT van je Gerard. Misschien is het gezien je aanzien op GoT als 'Grand Gerard' niet meer nodig? Je levert altijd kwaliteit en iedereen O+ 's Gerard Henninger? De posts in bijvoorbeeld het party-fotografie gedeelte waren altijd leuk & leerzaam om te lezen.

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
slijmslijm

ik snap het wel, het gaat ook om wat je publiek is, en als GoT je publiek niet is, en je krijgt kritiek die allemaal is van 'mooi mooi' dan is dit niet het fotoshowhonk. de discussie is leuker

[ Voor 90% gewijzigd door simon op 08-12-2011 14:09 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

simon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:08:
slijmslijm

ik snap het wel, het gaat ook om wat je publiek is, en als GoT je publiek niet is, en je krijgt kritiek die allemaal is van 'mooi mooi' dan is dit niet het fotoshowhonk. de discussie is leuker
Eens :P

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Sibylle schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:11:
[...]

Hoe was het? :)
Tevreden met het aantal bezoekers? En wat verkocht?
Jij stelt de vraag, maar waarschijnlijk zijn andere mensen ook nog wel geïnteresseerd in mijn antwoorden :)

Mijn expositie is nu bijna een week geleden, en ik ben nog steeds op zoek naar manieren om de ervaring goed onder woorden te brengen. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik het probeer te schrijven, en het is de bedoeling dit weekend een blogpost inclusief foto's online te plaatsen.

Ik heb het als erg gaaf ervaren. Sowieso is het een totaal ander beeld om je foto's op papier te zien, en al helemaal als ze in een grote ruimte hangen. Dit alleen al maakt alle moeite die erin gestoken moet worden al meer dan goed. Je bent namelijk best lang bezig met het plakken en snijden van de foto's voor mijn (budget) manier van tentoonstellen. Een volgende keer (die er zeker gaat komen) ga ik toch kijken naar echte foto lijsten met gesneden passe-partout. Maar misschien blijft ik toch wel bij plakken op foamkarton.

De dag zelf uiteraard dood zenuwachtig, en aan het begin de vraag hoeveel en wie er op af zou komen. Aan de ene kant wat teleurstellend dat een aantal mensen die ik wel verwacht had niet op waren komen dagen. De andere kant is dat er familie en vrienden langs is geweest waarvan ik het eigenlijk niet had verwacht. Uiteindelijk is er volgens een turf lijstje ongeveer 80 man binnen geweest. Vooral familie en vrienden. Met daarnaast nog aanhang van vrienden. Helaas geen toevallige voorbij gangers binnen gehad, en ook geen respons op een interview in de regionale krant (Gooi & Eemlander van donderdag 1 december)

En ja, ik heb ook nog een paar foto's weten te verkopen. Namelijk 5 :) Ik ben nog bezig om deze allemaal netjes bij de mensen te krijgen, en om de facturen te versturen. Helaas begon afgelopen maandag het werk weer, dus nog wat weinig tijd gehad.

Over werk gesproken, ik mag mijn foto's vanaf week 2 bij ons in het pand ophangen. Dus vanaf januari kunnen medewerkers van de vara! en de NTR ook genieten van mijn foto's :D

Echt, het is begonnen als een gek idee om iets bijzonders te doen voor mijn 30e verjaardag, maar het is zoveel positiever uitgepakt dan oorspronkelijk bedacht. Ik kan het echt iedereen aanraden ;)

Alles bij elkaar is het echt een fantastische ervaring om op deze manier je foto's te delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Klinkt leuk! Heb je ook nog ergens foto's van hoe alles opgesteld was? Ben wel benieuwd naar hoe dat eruit heeft gezien :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Wat ik met mijn foto's doe hangt vooral af met welke apparatuur ik fotografeer. Met mijn hele spiegelreflex gear en toebehoren merk ik zelf dat ik op het moment minder doe dan een half jaar geleden, erg druk met werk en school, gelukkig studeer ik fotografie dus ben ik toch eigenlijk altijd ermee bezig.

Foto's uit mijn SLR schrijf ik altijd weg in Lightroom, vervolgens bewerk ik deze foto's in Lightroom en Photoshop, vervolgens exporteer ik ze en aan de hand van het type foto stuur ik ze na een fora's om te laten beoordelen om een evenement te showen, mijn beste foto's upload ik naar Flickr en ook steeds maar naar 500px, veder post ik veel op automotive achtige forums om eigenaren van auto's oid een plezier te doen van hun bolide op de foto.

Zo nu en dan wordt ik via Flickr, mijn website of een forum benaderd om een foto te verkopen en die af te laten en zo hangen ook bij diverse eigenaren hun Ferrari, Porsche of Corvette aan de muur.

Vorig jaar 2 foto's redelijk groot laten afdrukken die ik gemaakt had tijdens mij vakantie in Monaco, helaas nog steeds niet kunnen ophangen omdat ik er geen geschikte lijst voor kan vinden en het telkens vergeet, toen ook een stuk of 20 kleinere foto's af laten drukken, heel simpel maar ontzettend leuk. Ik keek direct anders naar de foto's en vond ze ook een stuk gaver ogen, iets wat ik niet snel bij mijn eigen foto's heb.

Ben dus van plan om dit zeer binnenkort nog eens te doen, en ze gewoon ergens in een doos de gooien en als ik dan zo nu en dan mijn kamer opruim even die doos in te duiken, toch veel leuker dan dat ik telkens in mijn Lightroom Catalog zit te snuffelen..

Veder fotografeer ik heel veel met mij iPhone, bewerk ze dan gelijk en merk dat ik er aardig mijn creativiteit in kwijt kan, post deze foto's dan direct naar Facebook, Twitter of op een forum, vooral voor social media en forums echt uitstekende kwaliteit. Kan altijd dus direct leuke en boeiende foto's maken ook als ik mijn SLR niet bij me heb, de manier van hoe ik fotografeer en bewerk is dan ook totaal andars dan met me slr.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik schiet voor een autosport site waar coureurs, teams en geïnteresseerden foto's, kalenders, etc kunnen bestellen of gewoon kijken, erg leuk om te doen en krijg er best wat positieve reacties op.
Wil zelf nog een kleine collage maken van 1 bepaald evenement waar ik wel trots op ben om in huis op te hangen.
Daarnaast krijg ik zo nu en dan van bekenden of via/via wat opdrachtjes voor rapportages of sportfoto's.

Voor de hobby schiet ik ook best wat af, echt van van alles.. Een klein deel daarvan gaat op Flickr of Facebook. 1 keer een canvas laten maken toen ik daar een bon voor had gekregen, van een urbex foto van een tijd geleden..

Fotoboeken heb ik niet echt iets mee, maar het lijkt me wel leuk om m'n huis een beetje vol te hangen met grote afdrukken of canvassen van foto's die ik zelf heb geschoten en trots op ben.

Ik deel bijna geen foto's op GoT en ook maar weinig op Flickr/Facebook omdat ik, ondanks dat ik van anderen vaak positieve reacties krijg, zelf eigenlijk nooit tevreden ben over het eindresultaat :P

Maar ik vind het vooral erg leuk om gewoon met fotografie bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn Flickr account https://flic.kr/ps/2yRRMq, ik fotografeer al een tijdje als hobby en ben de laatste tijd meer bezig met de Manual mode. Ik fotografeer met een Nikon D3100 en Nikon D60, met een 18-55 en 55-200 objectief. Na de zomervakantie ga ik beginnen aan de studie Av-Technicus aan het MediaCollege Amsterdam, zodat ik van mijn hobby m'n werk kan maken. En beter te worden in het bewerken van foto's en video's met PS en AE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Misschien moet je dan je flickr-naam even veranderen. Hij ziet er nu nogal Hyves-achtig uit... Daarnaast is het geen verkeerd idee om eens kritisch naar je uploads te gaan kijken. Als je een beetje serieus over wil komen, dan moet je in de toekomst flauwe Photoshops misschien achterwege laten ;)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Of 2 accounts gebruiken :).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Pagina: 1