DC Vault-projecten leuk voor een 2012 stampede*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 21:52

MOmax

Om te voorkomen dat we een bijna-laatste-minuut-beslissing krijgen, start ik de topic een jaartal te vroeg. :)
Zoals bekend, afgelopen jaren konden alleen officiële DPC-projecten in aanmerking komen voor een stampede. Projecten die al een keer een stampede hebben gehad worden uitgesloten. De discussie over CPU versus GPU-projecten is ook niet beslecht.

Het onderwerp rakelde op in de DC Vault-draad onlangs:
DigiK-oz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:10:
Over races gesproken, hebben wij de mogelijkheid om een project voor te dragen voor de stampede 2012? Daar mochten toch ook niet-officiele projecten voor worden voorgedragen? Dan zouden we ABC of Docking kunnen nomineren.
-AzErTy- schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:28:
Zouden we binnekort eens moeten kijken of er een aanvraag/gesprek gedaan/gehouden kan worden over welke projecten in 2012 in aanmerking komen voor de stampede?

Kwestie van niet opnieuw voor het voldongen feit te staan dat enkel de momenteel "officieel ondersteunde" projecten verkiesbaar zijn.
Terwijl er tal van interessante projecten zijn -zowel wetenschappelijk als voor de Vault- waar DPC wel onofficieel aan deelneemt of vertegenwoordigd is.
Wat is de mening van één ieder?

Overzicht van de projecten in de DC Vault: http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx
Klik op één op van de vier categorieën om te zien in welke categorie projecten zitten.

De lijst van DC Vault-projecten:

groen = okay, blauw = twijfelgeval, rood = ongeschikt, B = BOINC-project

Prime Sierpinski Problem - PRP: Wiskundig project gerelateerd aan SoB, zeer lastige installatie maar met pre-configured installatiesoftware kan het lastige gereduceerd worden tot een paar knoppen indrukken. Moet wel voor alle platformen gebeuren dan. Zware taken die een aantal dagen duren.

GIMPS: Meeste punten zijn te behalen via lastige GPU-applicaties.

GPUGRID B: Medisch project, enkel geschikt voor NVidia GPU.

Wieferich@Home: Wiskundig project dat zoekt naar Wieferich priemgetallen, cliënt is makkelijk, maar enkel Windows cliënts beschikbaar.

ABC@Home B: Wiskundig project dat de ingewikkelde ABC-conjecture onderzoekt, Nederlands project overigens.
http://abcathome.com/apps.php

Majestic-12: Commercieel project.

Docking@Home B: Medisch project dat mogelijke medicijnen voor HIV onderzoekt.
http://docking.cis.udel.edu/status/apps.php

POEM@Home B: Medisch project, ook proteïne-vouwen, een GPU-applicatie (enkel Linux) is waarschijnlijk binnenkort beschikbaar.
http://boinc.fzk.de/poem/apps.php

RNA World@Home B: Biologisch project dat RNA-mechanismen onderzoekt, project zal door zijn hoeven zakken met een stampede. Werkeenheden kunnen 4 GB vereisen, nog vele kinderziektes.

Enigma@Home B: Wiskundig project dat een aantal onopgeloste Nazi-boodschappen uit WWII probeert te ontcijferen, project kan een stampede niet aan, in het verleden niet altijd werk beschikbaar geweest.

Cosmology@Home B: Astrosfysisch project, de werkeenheden zijn zeer zwaar, 1,5 GB per thread nodig.

NFS@Home B: Wiskundig project, zoekt naar factors van grote natuurlijke getallen, behoorlijk zware werkeenheden.

Collatz Conjecture B: Wiskundig project, voornamelijk zinvol met ATI-GPU.

yoyo@home B: Allegaartje van projecten, meeste wiskundig, bestaat uit wrappers voor BOINC die rechtstreeks concurreren met o.a. DPAD en OGR-27, dit kan ook via de voorkeuren worden uitgezet en dan blijven de projecten Harmonious Trees, ECM en evolution@home over.

QMC@Home B: Fysisch project (kwantumchemie).

MilkyWay@Home B: Astrofysisch project, voornamelijk zinvol met ATI-GPU.

The Lattice Project B: Tegenwoordig beperkt werk aanwezig.

SZTAKI Desktop Grid B: Verschillende projecten.
http://szdg.lpds.sztaki.hu/szdg/apps.php

SIMAP B: Tegenwoordig beperkt werk aanwezig.

Spinhenge@Home B: Fysisch project, onderzoekt nano magnetische moleculen, flinke werkeenheden.

Dimes: Lightweight cliënt, die het Internet in kaart brengt. Score is schaalbaar door installeren van vele virtuele machines, volkomen ongeschikt.

Climate Prediction B: Werkeenheden kunnen dagen (weken) duren.

Uitgesloten: Seventeen Or Bust, Malariacontrol.net, Muon1 DPAD, OGR-27, Folding@Home, World Community Grid, Einstein@Home, Rosetta@Home

Rest van officiele projecten in de DC Vault die automatisch meedingen: Leiden Classical, PrimeGrid, Seti@home, RC5-72

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

De projecten in de Vault voldoen in ieder geval ook aan een aantal criteria;
- niet commercieel
- voldoende werk aanwezig (misschien behalve Lattice)
- een client voor alle platforms

plus, ze kunnen DPC helpen om punten te pakken voor de stand in de dc-vault, alwaar DPC 3e staat achter Team Norway en Ars Technica.
http://dc-vault.com/

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Even een zijsprong voor een relatieve newbie: wat maakt een DC-project tot een offcieel DPC-project?
Alleen 't feit dat 't genoemd staat op een webpagina van dpc.org die laaaanngge tijd niet is bijgewerkt?
Of zit er meer achter? Laat ik het anders vragen: is er een procedure oid om een project aan te melden bij DPC zodat het de status "officieel" krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
OK, dus er is geen reden waarom bv ABC geen officieel project zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-07 10:51
Volgens mij voldoet een groot gedeelte van de Vault-projecten aan die eisen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-07 16:06

Camulos

Stampert

@iconized: Top idee om zo vroeg alvast een draadje te maken :) d:)b

Het maakt mij niet zoveel uit welk project het gaat worden.. maar zolang het maar een BOINC-project is :)

BOINC-projecten zijn namelijk het meest laag-drempelig voor mensen die alleen mee doen voor de stampede :D

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 22:35
Ik zou ze een koekje van eigen deeg geven :)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Camulos schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:43:
@iconized: Top idee om zo vroeg alvast een draadje te maken :) d:)b

Het maakt mij niet zoveel uit welk project het gaat worden.. maar zolang het maar een BOINC-project is :)

BOINC-projecten zijn namelijk het meest laag-drempelig voor mensen die alleen mee doen voor de stampede :D
Hiermee haal je veel mensen over om mee te doen voor de Stampede, een gemakkelijke installatie haal meer mensen over om mee te doen met de Stampede.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
punt 1 voor de stampede is volgens mij een lage deelname drempel. Dit betekent dat je eigenlijk automatisch vastzit aan een boinc project ik denk dat iedereen dat wel met me eens is.
Blijft over dat er een keuze moet komen tussen cpu of cpu/gpu project. Voor diegene die een grote cpu weide hebben, noem geen namen we weten wie dat zijn :) ,is het natuurlijk onplezierig om in de (subteam) stats niet op hun normale hoge plek te staan, maar voor DPC in het algemeen is dat iets wat de meesten wel opzij zetten.
Ik persoonlijk had het bijvoorbeeld leuk gevonden om ook gpu te kunnen draaien >:) . Daarbij komt dat er steeds meer projecten, in beta vorm of niet, met gpu applicaties komen. In mijn optiek is het dan ook iets om een project te kiezen waar men ook met gpu kan werken.
Gpu only zie ik niet zitten cpu only vindt ik ook prima, maar voor mij en anderen is gebruik van de gpu op sommige vlakken de enige manier om de Top koeien bij te houden. Misschien dat we dan, bij cpu&gpu project, wel iets selectiever moeten zijn bij het samenstellen van subteams zodat niet alle grote koeien in één weide zitten.

Zo dat is dat, dan nu nog welk/wat project qua inhoud. Zoals eerder vermeld door anderen doen medisch gerelateerde projectem het natuurlijk altijd goerd. Persoonlijk heb ik daar geen voorkeur in en volg waar de kudde mij naar toe leidt.

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:03

Pyrus

Hardknock life

Helemaal met amberjr eens. CPU only is prima, CPU+GPU is ook prima, GPU only is niet zo tof. Dat laatste zeker omdat niet alles voor zowel Ati als NVidia spul beschikbaar is.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
OK, criteria tot nu toe genoemd:

- laagdrempelig (dus BOINC)
- niet GPU-only
- leuk meegenomen indien onderdeel v/h DCVault gebeuren
- medisch heeft lichte voorkeur
- niet gebruikt in eerdere Stampedes

Docking dan doen? Of POEM?

Edit: Docking is CPU only, medisch (er wordt gerekend aan medicijnen) en DPC staat opp #26 in de ranglijst, dus dat mag wel wat hoger. Ow ja, met elke plek stijging 10 punten voor de Vault.

@ Pyrus: er zijn nog veel meer opties! Noem ze gerust, ik som alleen maar de tot nu toe genoemde criteria op en Docking is het eerste wat me te binnen schiet als ik deze criteria hanteer. Maar ik weet niet eens zeker of Docking in het verleden gebruikt is voor Stampedes. Én 't is een compromis, want GPUs doen nix met Docking. Bij nader inzien zou POEM ook heel geschikt kunnen zijn... daar schijnt een GPU client voor in de maak te zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door MOmax op 30-11-2011 13:46 . Reden: POEM toegevoegd voor Pyrus :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Nouja, waarom slechts 1 project voorstellen? Ik vind het met zijn allen stemmen over welk project het uiteindelijk gaat worden nog altijd een prima principe.

Disclaimer: Ik houd me niet/nauwelijks bezig met Vault gebeuren en heb dus ook geen enkel idee welke projecten er allemaal relevant zijn of wat al hun doelstellingen zijn.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 10:36
Misschien als de pro's ervoor zorgen dat op tijd bekend wordt welke projecten op welk moment gesteund moeten worden zodat de flexibelen onder ons, niet iedereen heeft 24/7 toegang tot z'n/haar koetje(s), zsm hun koetjes daar kunnen parkeren ?
Lijkt me dat dat een drempel wegneemt voor de newbies onder ons zodat die zich voor deze vrij korte periode niet hoeven voor te bereiden en alleen hun koetjes in de juiste weide hoeven te zetten.
En dan maakt het mij niet uit of het cpu-only, gpu-only of een combi is.
Verschil in output/snelheid heb je bij zowel de cpu georiënteerde projekten (AMD vs Intel)als gpu georiënteerde projekten (Nvidia vs ATI/AMD).
De Stampede is volgens mij hoofdzakelijk bedoeld om DPC hoger op de DC-kaart te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hadden in 2010 een stampede op Einstein (toen een officieel project), die hadden toen ook al een CUDA-applicatie maar die wist de wu slechts wat te versnellen. Veroorzaakte geen grote verschillen.
Ik denk dat projecten met goed geoptimaliseerde GPU-applicaties niet leuk zijn voor een Stampede. Niet iedereen heeft een dergelijke grafische kaart en ook niet iedereen wil het gebruiken gezien het hogere elektriciteitsverbruik. Op een project als Collatz Conjecture is CPU-kraken domweg zinloos. Dan een project als PrimeGrid is er één waarbij CPU-gebruik gewoon nog nuttig is daar vrijwel alle priemtesten met CPU gedaan worden, de GPU's doen Sieve werk. Maar dan zou je welhaast toch twee aparte klassementen moeten hebben en dat vindt de statsbakker wellicht niet leuk of haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 08:13

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik heb nog niemand WIEFERICH horen noemen, terwijl dat juist een perfect project is voor de Stampede: Des te meer deelnemers, des te meer punten per wu. We kunnen dan op één komen te staan (met veel punten voor de Vault), terwijl onze concurenten naderhand een enorm grote inspanning moeten verrichten om het verschil te overbruggen (aangezien de waardering van de wu's dan weer lager zal zijn).
In het verleden hebben we genoeg stampede-projecten gehad die niet onder de BOINC-noemer vielen en die Stampedes waren ook succesvol. Volgens mij is het juist verfrissend om eens iets anders dan BOINC te draaien.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24
Non-boinc projecten zijn prima maar dan moet er wel duidelijke instructies zijn voor mensen die niet bekend zijn met het project. Het liefst in een apart topic i.p.v. het DC-Vault-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wieferich zou één van die projecten zijn die wel laagdrempelig, maar toch geen Boinc project is.

Als je naar de Stampedes van de afgelopen jaren kijkt dan zie je dat niet-Boinc projecten vaker wel dan niet gekozen zijn. (ok, de trend naar meer Boinc projecten is er wel)
Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
Stampede 5. Rosetta@Home
Stampede 6. Folding@Home
Stampede 7. SeventeenOrBust
Stampede 8. WorldCommunityGrid
Stampede 9. Einstein@Home
Stampede 10. Malariacontrol

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wieferich is zeer leuk idee, de installatie van de client is niet ingewikkeld. En aangezien het Wieferich project nog nooit een Wieferich-priemgetal heeft gevonden, kan dat een primeur voor DPC worden. :) Echter het heeft alleen Windows clients. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 06:37

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik spreek bij deze even niet namens de voltallige crew, maar wel met de pet van crewlid op m'n kop; er is binnen de crew al wel eens eerder over gesproken en op een aantal punten weet ik wel redelijk hoe de rest van de crew erover denkt.

DC-Vault projecten
Naar aanleiding van de vorige stampede en de discussies die daarover zijn ontstaan, leek het de crew een goed idee om ook DC-Vault projecten mee te laten doen bij een volgende stemronde voor stampedeproject. Het beste is als de actieve mensen van de Vault met een paar voorstellen komen (hoeft niet beperkt te zijn tot 1). Uiteraard moet zo'n project dan verder wel voldoen aan het algemene beleid voor officiële projecten, zoals hierboven al is aangehaald.

Bovendien moet er gegarandeerd voldoende rekenwerk beschikbaar zijn. Een stampede kan een enorme impact daarop hebben. Bij voorgaande stampedes was de output van DPC veelal 3x zo hoog als normaal, maar er zijn stampedes geweest waar de output 50x zo hoog was, of dat DPC ineens dagelijks de helft van alle output wereldwijd bij elkaar flushte. De impact bij DC-vault projecten kan nog wel eens veel groter uitpakken, aangezien er nu slechts een klein clubje (toegegeven, met best een leuke hoeveelheid rekenkracht) actief is. Informeer hiernaar bij zo'n project bij twijfel.

Client type
Welke client is om het even. BOINC is inderdaad erg makkelijk, maar dat hoeft niet te garanderen dat een stampede succesvol wordt, evenals dat een niet-BOINC project niet succesvol kan zijn; de stampede op Distributed Folding is één van de meest succesvolle stampedes geweest, en dat was een client waar je echt op moest babysitten. Uiteraard blijft natuurlijk wel dat een makkelijke client toegankelijker is.

CPU/GPU
Voorkeur zal liggen op CPU-projecten. Als GPU daarin kan meehelpen is dat natuurlijk prima, maar om een GPU-only project te nemen sluit automatisch veel potentie uit; denk bijvoorbeeld aan de groot-crunchers, welke meestal wel veel CPU power hebben, maar bijna geen GPU-mogelijkheden.

Platformen
Hier geniet de voorkeur voor projecten met multi-OS support. Simpelweg: meer support = meer beschikbare computers die de client kunnen draaien = betere score voor DPC. Bosjes mensen die alleen Linux gebruiken. Of OSX, of... Wat mij betreft is het geen verplichting, maar hou er wel rekening mee.

Medisch?
Dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Uiteindelijk is daar ook de stemronde voor. Daaruit blijkt uit de voorgaande jaargangen wel dat medisch bij de meeste mensen voorkeur heeft, maar SOB of E@H is weinig medisch aan natuurlijk. Kijk vooral naar projecten waar DPC veel voortgang zou kunnen boeken middels een stampede en als jullie verstandig zijn, komen er een paar voorstellen die over het hele spectrum zijn verspreid.

[ Voor 4% gewijzigd door Bubbles op 30-11-2011 20:01 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
_/-\o_ goed verhaal.
binnenkort maar even de projecten lijst door spitten voor wat scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 29-07 13:01

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik kan al een paar hints geven, Dimes en Majestic-12 zullen niet in aanmerking komen. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je gidsverhaal Bubbles. :) Zo terug naar het tekenbord, aangezien ik deze topic startte zal ik een aanzet proberen te maken. Per DC Vault-project een verhaal en een conclusie over geschiktheid qua stampede. Iedereen mag er mee oneens zijn en het aankaarten. De post hier kopieer ik naar de OP. Is er iemand die mede auteur wil worden? Verder, kan een mod de titel aanpassen, projekten -> projecten, ik vergat mijn Latijn. Ik ga ervan uit dat projecten die al op nummer 1 staan zijn uigesloten.

Edit: Zie OP.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
POEM@Home B: Medisch project, doet ook proteine vouwen, een GPU-applicatie is waarschijnlijk binnenkort beschikbaar.

voor zover ik weet voorlopig alleen als linux-gpu project

BTW very nice list _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door amberjr op 30-11-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Primegrid is een Boinc wrapper voor PSP-PRP en SoB en wel toegestaan als mogelijk project. Waarom zou Yoyo dan niet gewenst zijn als stampedeproject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn denk ik dat dat een subjectieve conclusie was van mij. Yoyo naar blauw?

Nah, die yoyo wrappers hebben geleid tot oneerlijkheid.
Cow_tipping schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:46:
PrimeGrid is een Boinc wrapper voor PSP-PRP en SoB en wel toegestaan als mogelijk project. Waarom zou Yoyo dan niet gewenst zijn als stampedeproject?
Problematisch ja, beide projecten laten dingen narekenen door PrimeGrid. Als je yoyo doet heb je waarschijnlijk niet door dat je werk uitvoerd van OGR-27 of DPAD. Maar PrimeGrid is een officeel project dezer dagen.

Edit: Oops, het is GIMPS die factoren via PrimeNet laat narekeken, SoB en PSP-PRP hebben een BOINC-wrapper bij PrimeGrid.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-07 16:06

Camulos

Stampert

@iconized _/-\o_ _/-\o_ Geweldig overzicht!! :D

BTW: Ik denk dat je RNA-world op blauw of rood mag zetten.. Denk nog even aan de laatste vault-hunt daarop: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471210..
Dit project heeft enorme honger naar RAM ^^ draait bij mijn (niet-overgeklokte) systeem totaal onstabiel en zorgt voor BSOD's, crashes en volgens mij heeft het project nog steeds geen checkpoints in haar lange WU's??

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Dan pas ik de titel aan.

Persoonlijk vind ik dat ook niet DC Vault projecten mits ze voldoen aan de voorwaarden mee moeten kunnen doen aan stampede. Daarnaast wil ik zeker het moet een BOINC project zijn niet als voorwaarde stellen. De d.net client is ook zeer gemakkelijk te instaleren.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ik zou 't toch liever zien dat dit topic een centraal topic bleef voor de Stampede 2012; iaw je keus om de topic-titel aan te passen is wat rigoureus. Kan de TS de lijst niet aanvullen met geschikte niet-BOINC en niet-DCVault projecten?

@iconized: maak mij eventueel maar mede-auteur van je startpost - dan gaan we een mooie tabel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een spelfout verwijderd uit de titel. :) Je bent mede-auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-07 15:06
Persoonlijk zou ik Enigma ook naar blauw zetten, in het verleden heeft het project soms weken zonder werk gezeten. Een stamp kan het project niet aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Is er iets te zeggen over de belasting van een project indien DPC een stampede start? Is het een goed idee om admins van de kandidaat projecten te benaderen en te vragen wat het project maximaal aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ter aanvulling, de stampede wordt vanuit de crew georganiseerd. Communicatie richting een project over de beschikibaarheid van voldoende werk zie ik liever dat de crew dat doet, bijvoorbeeld bij malariacontrol heb ik dat gedaan. Een officieel stampedetopic zal de crew aanmaken, ruim op tijd voor het begin (hopelijk). ;)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
* MOmax is even kwijt wat de oorspronkelijke titel was, maar vond 'm prima
Please, leg even uit waarom je de titel aanpaste.
a) het topic stuurt aan op DCVault projecten voor de Stampede terwijl de titel daar onvoldoende duidelijk over is
b) het is een topic dat door de DPC-crew gestart zou moeten worden en niet door andere forumleden
c) ...
Echt niet om te zeuren hoor, serieus... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik zie dit als een topic waarin DC-vaulters praten over projecten die voor de stampede bruikbaar zijn, dit heeft iconized ook netjes gemeld in zijn topicstart, lees maar na. ;)

Een officieel topic over de stampede, en dus het topic waarin gestemd gaat worden op het project van de stampede zal door de crew gemaakt worden. Verder, we hebben zelf dit jaar na de stampede een topic gestart waarin mensen hun punten konden aandragen. Stampede; algemeen ideeënvergaartopic
Deze nemen we mee in onze beoordeling in hoe we de regels voor een volgende stampede gaan opstellen. De laatste stampede zijn we bv. al anders omgegaan met het later instappen in de stampede.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 10:36
Ik neem aan dat de DC-vaulters uitzoeken welke Vault-projecten in aanmerking komen voor een Stampede, dat deze projecten als 1 project worden gezien, en dat dezelfde vaulters, ingeval dit project als Stampede-project wordt gekozen, alle deelnemers tijdig laten weten welke projecten op welk moment gesteund moeten worden om DPC zo hoog mogelijk te krijgen binnen de DC-Valut competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Laatst online: 27-07 06:37

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

MOmax schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:27:
[...]

a) het topic stuurt aan op DCVault projecten voor de Stampede terwijl de titel daar onvoldoende duidelijk over is
* Bubbles kijkt eens naar de titel. Lijkt me vrij duidelijk toch?
b) het is een topic dat door de DPC-crew gestart zou moeten worden en niet door andere forumleden
Het uiteindelijke topic voor de stemronde van de stampede zal wel geopend worden door de crew. Het is op zich prima dat de community zelf initiatief neemt om te kijken welke DC-Vault projecten kanshebber zouden moeten zijn bij de stampede; immers, de vault-hunters hebben een beter zicht op welke projecten daarvoor interessant kunnen zijn. Uiteraard is her-en-der wat begeleiding/bijsturing vanuit de crew in dit topic wel zo handig, vandaar ook mijn vorige post. :)
c) ...
Kritisch zijn is goed d:)b

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
MOmax schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:30:
Ik zou 't toch liever zien dat dit topic een centraal topic bleef voor de Stampede 2012; iaw je keus om de topic-titel aan te passen is wat rigoureus. Kan de TS de lijst niet aanvullen met geschikte niet-BOINC en niet-DCVault projecten?

@iconized: maak mij eventueel maar mede-auteur van je startpost - dan gaan we een mooie tabel maken.
en
MOmax schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:27:
[...]

c) ...
Het enige wat ik aan de titel heb veranderd is projekten veranderd in projecten. Dit was op verzoek van de TS. Mocht je vragen hebben over zaken die ik als mod doe mag je mij daar altijd een DM over sturen.

De organisatie van de stampede ligt bij de DPC-Crew maar het staat iedereen vrij om topics te openen over de stampede zolang ze maar binnen de regels op GoT blijven

offtopic:
Als moderators zijn wij wel altijd in overleg met de DPC-Crew maar er geen onderdeel van. In mijn post gaf ik alleen aan dat ik die titel had aangepast. Het tweede was een persoonlijke mening. Dacht dat ik dat wel goed had aangegeven door te beginnen met persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
OK, de startpost is duidelijk over DCVault. En titel is dus eigenlijk niet veranderd :o.
Wij - DCVaulters - zullen dit topic gebruiken voor het maken van een selectie van één of meerdere DCVault-projecten die geschikt zouden kunnen zijn voor de Stampede 2012. DPC-crew verwerkt deze selectie in de stemronde voor Stampede 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:24

jpiwf

licenced pepernootaddict

even over Sztaki, ik heb dat de afgelopen maanden gedraaid, en niets op aan te merken. units nemen gemiddeld een mbtje of 150-200 aan geheugen, units duren een uurtje of 6, en zijn meer dan genoeg units aanwezig. enige is dat het project vrij vaak units abort, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er even simap tussendoor draaide en dus 2 weken achterliep met berekenen. inleverdeadline is een maand trouwens. kan wat mij betreft dus op groen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Persoonlijk denk ik dat DPC-Crew dit kan meenemen in de selectie. Als ook meenemen voor het aanpassen van de regels. Stellen dat ze deze 1 op 1 moet overnemen gaat mij persoonlijk wat te ver. Maar dat oordeel laat ik graag aan de DPC-Crew over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Tja, dat gaan we dus zien - wat zwaarder weegt, de persoonlijke mening van een DPC-moderator of een gewogen oordeel van een tiental (?) DCVaulters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Of gewoon de eigen mening van de crew, die ook al lang genoeg bij DPC rondlopen om te weten wat wel en niet belangrijk is....

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Oh ja, die kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat de mogelijke conclusies van dit topic gewoon een advies zal zijn aan de DPC Crew, ze kunnen het wel of niet meenemen.

Heb bij de groene projecten een linkje naar de site (en applicaties) geplaatst.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 29-07 12:45

EektheMan

DPC

Nog ter aanvulling op jpiwf: SZTAKI is ook geschikt voor LINUX en OSX.

Taken hebben een quorum van 3, maar worden aan 4 crunchers uitgedeeld. Als je te laat bent wordt de taak inderdaad geannulleerd door het project.

Taken hebben geen vaste gemiddelde duur zoals bij SIMAP. Ik heb ze van 1 minuut tot 6 uur (P7350).

Enige negatieve opmerking die ik kan maken is dat de moderators van het forum vaak pas na 2 dagen reageren. Ze lezen het wel, maar gaan eerst aan het probleem werken alvorens een update te geven. Beetje irritant.

Misschien kan dat ook in de voorwaarden meegenomen worden: Project eigenaars moeten tijdens de stampede erbovenop (in het forum) zitten. Of moeten nu al hebben laten zien zeer actief te zijn.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:00:
Ik neem aan dat de mogelijke conclusies van dit topic gewoon een advies zal zijn aan de DPC Crew, ze kunnen het wel of niet meenemen.

Heb bij de groene projecten een linkje naar de site (en applicaties) geplaatst.
dat leek mij ook de insteek. Misschien dat het voor diegene die bijv veel WGC doen ook praktiscg om eea eens te bekijken zodat je per groep een advies(zwaar woord) zou kunnen geven aan de crew. Dan blijft de werkelijke crew-topic straks lekker overzichtelijk

Edit: Bedenk me net dat denkend aan de vault, we over het algemeen pas laat bedenken waar we heengaan :9 :o (hoe we dan ooit op een project voor de stampede moeten komen weet ik niet)

[ Voor 13% gewijzigd door amberjr op 01-12-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Cow_tipping: Heb me zojuist even bedacht dat het altijd mogelijk is via de voorkeuren van yoyo om DPAD en OGR-27 uit te zetten. Dan is het opeens wel een leuk project, nummer één notering is mogelijk daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Je hebt gelijk iconized. Dat had ik zelf ook geweten, maar niet bij stilgestaan.
Goed argument. :)

Pagina: 1