Een crosspost van het XBMC topic omdat ik XBMC al uitgesloten hebn.
Nu ben ik al een tijdje aan het lezen en het kloten met mijn XBMC installatie, op het eerste gezicht vind ik het echt een geweldig programma, maar ik heb nog het probleem dat mijn HD film/series gewoon stotteren (voornamelijk 720p)
Nu dacht ik dat het kwam omdat ik er een redelijke 'zwakke cpu' in heb zitten, dus heb ik van het weekend een sapphire 5450 aangeschaft omdat ik eigenlijk overal las dat je dan de videokaart gebruikt voor het afspelen.
Mijn specs zijn als volgt:
Wat er gebeurt is dat er om de +-10 seconden het beeld stottert, en eigenlijk naarmate de film langer duurt het stotteren ook heviger word.
Wat heb ik geprobeert?
De enige rol van deze bak is HTPC functionaliteit, dus er staat voor de rest ook niks geïnstalleerd.
De hdd die er in zit is wel een oud ding, maar als je aan het streamen bent vind er toch nauwelijks activiteit plaats op de HTPC hdd.
Nu ben ik al een tijdje aan het lezen en het kloten met mijn XBMC installatie, op het eerste gezicht vind ik het echt een geweldig programma, maar ik heb nog het probleem dat mijn HD film/series gewoon stotteren (voornamelijk 720p)
Nu dacht ik dat het kwam omdat ik er een redelijke 'zwakke cpu' in heb zitten, dus heb ik van het weekend een sapphire 5450 aangeschaft omdat ik eigenlijk overal las dat je dan de videokaart gebruikt voor het afspelen.
Mijn specs zijn als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Terratec Aureon 5.1 PCI | € 17,- | € 17,- |
| 1 | Maxtor DiamondMax 21 STM3250820AS, 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Lite-On LH-20A1S | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec New Solution NSK1380 | € 103,60 | € 103,60 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G | € 22,85 | € 22,85 |
| 1 | Asus M3N78-EMH HDMI | € 0,- | € 0,- |
| 1 | AMD Athlon X2 4850e | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI | € 31,- | € 31,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 174,45 | |
- Skin: TheCarmichael, maar heb het ook onder Confluence geprobeert.
- XBMC Versie: 10.1 Dharma
- 1Gbit lan
Wat er gebeurt is dat er om de +-10 seconden het beeld stottert, en eigenlijk naarmate de film langer duurt het stotteren ook heviger word.
Wat heb ik geprobeert?
- File lokaal gezet.
- DX2DA encoding.
- AERO uitgezet.
- Zo een beetje alle opties in het playback menu geprobeert.
- Rather play in a full screen window, then full screen <- Deze optie gaf wel wat verbetering om het aan te zetten.
- Drivers zijn up to date
- Middels VLC afspelen zowel via het netwerk als een lokaal bestand.
De enige rol van deze bak is HTPC functionaliteit, dus er staat voor de rest ook niks geïnstalleerd.
De hdd die er in zit is wel een oud ding, maar als je aan het streamen bent vind er toch nauwelijks activiteit plaats op de HTPC hdd.