Heb nieuw modem nodig (reen router)

Pagina: 1
Acties:

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:25
Ik ben op zoek naar een modem-only, dus zonder router. Het apparaat moet voor mijn TP-Link tl-wr1043nd komen, welke ik als router gebruik. De reden dat ik op zoek ben naar een vervanger is dat het huidige moden (KPN Experiabox, Arcadyan) echt ontzettend *** is.

Ik heb zo even door de pricewatch lopen bladeren en het viel me op dat er maar 1 ADSL modem is (KPN Speedtouch), vandaar dat ik hier even de vraag neerleg:

Heeft er iemand ervaring met, of kent iemand een modem welke aangeraden wordt?
Het gaat om een KPN ADSL1 aansluiting, maar ondersteuning voor ADSL2 is gewenst.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:16
Bedoel je die Thomson Speedtouch 787?
The THOMSON TG787 is a Voice over IP Gateway allowing ADSL connectivity while providing Voice over IP functions for residential and business users. The THOMSON TG787 offers next to 4 Ethernet ports, an additional 802.11b/g wireless LAN interface, and supports ADSL2+. It is also backwards compatible with ADSL offering autonegotiation capability.
Ik zeg: VoIP, WLAN, 4 ethernet-poorten... da's geen modem, maar een modem-router.

En voor zover ik weet is er ook geen modem-only ADSL kastje meer te krijgen, zit volgens mij standaard altijd wel een router in. Maar goed, dat hoeft toch geen bezwaar te zijn? DHCP uit, zet 'm in 'bridge' stand en het lijkt aan alle kanten ineens alleen een modem te zijn. (weet niet zeker of *alle* modem-routers ook in bridge gezet kunnen worden...)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier staat een Zyxel ADSL modem, een model welke ook VOIP mogelijkheid heeft (maar hier ongebruikt is), maar het is een single PC modem als het ware. Geleverd door Telfort.
Ding is retestabiel en kan in bridge modus, waar hij dan ook in staat met hier ook een TP-Link TL-WR1043ND er achter.

Moet ik het precieze type even voor je opzoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2011 22:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
DJSnels schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:56:
Ik ben op zoek naar een modem-only, dus zonder router. Het apparaat moet voor mijn TP-Link tl-wr1043nd komen, welke ik als router gebruik. De reden dat ik op zoek ben naar een vervanger is dat het huidige moden (KPN Experiabox, Arcadyan) echt ontzettend *** is.

Ik heb zo even door de pricewatch lopen bladeren en het viel me op dat er maar 1 ADSL modem is (KPN Speedtouch), vandaar dat ik hier even de vraag neerleg:

Heeft er iemand ervaring met, of kent iemand een modem welke aangeraden wordt?
Het gaat om een KPN ADSL1 aansluiting, maar ondersteuning voor ADSL2 is gewenst.
Dit word best moeilijk, de arcadyan forward de vlans voor je internet en telefoon en is een VOIP modem, in dit geval moet je dus VOIP gegevens hebben anders heb je geen voice meer ;)

Verwijderd

Linksys maakt die dingen ook.... Kan even niet op het type komen, maar heb ze een tijd in de winkel gehad, dus ik weet dat ze bestaan...

Verwijderd

Ultraman schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:28:
Hier staat een Zyxel ADSL modem, een model welke ook VOIP mogelijkheid heeft (maar hier ongebruikt is), maar het is een single PC modem als het ware. Geleverd door Telfort.
Ding is retestabiel en kan in bridge modus, waar hij dan ook in staat met hier ook een TP-Link TL-WR1043ND er achter.

Moet ik het precieze type even voor je opzoeken?
Die zyxel is inderdaad super relaxed.
Ik snap niet dat KPN zelf elke keer met van die kut dingen aan komt zetten terwijl je daar vet veel geld betaalt per maand, terwijl telfort een fantastisch apparaat levert voor de helft van het bedrag.

KPN 50 euro: kut modem, kut service
Telfort 25 euro: super modem , prima service.

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:25
Ik heb gelukkig geen VoIP nodig, dus elke router met bridge ondersteuning zou inderdaad prima zijn. Ik weet dat er altijd wel modem-only kastjes zijn geweest maar omdat ik ze nergens meer tegen kwam dacht ik laat ik hier even een balletje opgooien. Een modem-only zou in principe namelijk goedkoper zijn :)

Ultraman: welk type Zyxel heb jij in gebruik?

edit: TP-Link heeft er nog een voor een zacht prijsje http://tweakers.net/price...ink-td-8616.html#tab:info

[ Voor 16% gewijzigd door DJSnels op 30-11-2011 00:28 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DJSnels schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:15:
Ik heb gelukkig geen VoIP nodig, dus elke router met bridge ondersteuning zou inderdaad prima zijn. Ik weet dat er altijd wel modem-only kastjes zijn geweest maar omdat ik ze nergens meer tegen kwam dacht ik laat ik hier even een balletje opgooien. Een modem-only zou in principe namelijk goedkoper zijn :)

Ultraman: welk type Zyxel heb jij in gebruik?

edit: TP-Link heeft er nog een voor een zacht prijsje http://tweakers.net/price...ink-td-8616.html#tab:info
Zodra ik thuis ben zal ik het precieze model even voor je nakijken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Draytek Vigor 120 doet wat je wil :)
Pagina: 1