Geen sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:27
Gebruik windows 7 64 bits op mijn PC en zie tot mijn verbazing dat er geen sluimerstand aanwezig is.
Op mijn laptop zit deze wel gewoon, hoe kan ik deze inschakelen op mijn PC

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/85019/EVixK2tj5mdf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Albert020 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:42:
Gebruik windows 7 64 bits op mijn PC en zie tot mijn verbazing dat er geen sluimerstand aanwezig is.
Op mijn laptop zit deze wel gewoon, hoe kan ik deze inschakelen op mijn PC

[afbeelding]
Zou je dit commando eens kunnen proberen:
 powercfg /hibernate on 

Draaien in een command prompt als Administrator

Bron: Windows 7 slaapstand en sluimerstand niet aanwezig

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 29-11-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Typ onderaan in het startmenu (in de zoekbalk) eens:
shutdown /h
gevolgd door een druk op de 'enter' toets.
h == Hibernate

Functioneert dit wel gewoon?

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 29-11-2011 21:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
D4NG3R schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:54:
Typ onderaan in het startmenu (in de zoekbalk) eens:
shutdown /h
gevolgd door een druk op de 'enter' toets.
h == Hibernate

Functioneert dit wel gewoon?
Dat werkt wel gewoon ja...

edit

Met powercfg /hibernate on gebeurt er niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 29-11-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:41
Hierboven werkt. Als ik vragen mag; waarom wil je überhaupt sluimerstand? Het is trager en energie-inefficiënter dan slaapstand... Slaapstand wordt veel sneller wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Maar wel weer een extra stap zuiniger over de gehele tijd dat je PC zich in deze staat bevind... Je PC/Laptop start alsnog sneller op als een volle boot, maar in de stand waarin je PC dan verkeerd komt erg dicht in de buurt van een volledig uitgeschakelde PC.

@Albert.

Deze vraag was toch wel wat simpel op te lossen met google 8)7.

Mijn zoekterm:
Google: windows 7 no hibernate start menu.

En dan de 2e link.

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 29-11-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
D4NG3R schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:16:
Maar wel weer een extra stap zuiniger. Je PC/Laptop start alsnog sneller op als een volle boot, maar in de stand waarin je PC dan verkeerd komt erg dicht in de buurt van een volledig uitgeschakelde PC.

@Albert.

Deze vraag was toch wel wat simpel op te lossen met google 8)7.

Mijn zoekterm:
Google: windows 7 no hibernate start menu.

En dan de 2e link.
Die eerste link had ik zelf gevonden, de tweede met daarin de oplossing vond ik dus niet, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naarden 4ever schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:13:
Hierboven werkt. Als ik vragen mag; waarom wil je überhaupt sluimerstand? Het is trager en energie-inefficiënter dan slaapstand... Slaapstand wordt veel sneller wakker.
Toch zit het iets anders.
De slaapstand is een energiebesparende stand waar de computer snel uit kan worden gehaald (gewoonlijk binnen een aantal seconden) wanneer u uw werkzaamheden hervat. Het inschakelen van de slaapstand is vergelijkbaar met het pauzeren van een dvd-speler: de computer zet onmiddellijk alle bewerkingen stil en start deze weer op het moment dat u uw werkzaamheden hervat.

De sluimerstand is een energiebesparende stand die voornamelijk is ontworpen voor laptops. Terwijl bij de slaapstand uw instellingen in het geheugen worden opgeslagen en er een kleine hoeveelheid stroom wordt verbruikt, worden uw geopende bestanden en programma's in de sluimerstand op de harde schijf opgeslagen en wordt de computer uitgeschakeld. Van alle energiebesparende modi die er in Windows beschikbaar zijn, is de sluimerstand de zuinigste. Gebruik de sluimerstand op een laptop wanneer u weet dat u de computer gedurende een langere periode niet zult gebruiken en in die tijd niet in de gelegenheid bent om de accu op te laden.

De hybride slaapstand is voornamelijk ontworpen voor desktopcomputers. De hybride slaapstand in een combinatie van de slaapstand en de sluimerstand. Geopende documenten en programma worden in het geheugen en op de harde schijf geplaatst en vervolgens wordt op de computer een modus geactiveerd waarin weinig energie wordt verbruikt, zodat u uw werk snel kunt hervatten. Als er plotseling een stroomstoring optreedt, kan Windows uw werk vanaf de harde schijf herstellen. Als de hybride slaapstand is ingeschakeld, wordt de computer automatisch in de hybride slaapstand gezet als u de slaapstand activeert. Op desktopcomputers is de hybride slaapstand standaard ingeschakeld.
bron: http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Pagina: 1