Transistor met arduino

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 18:34
Hey Tweakers,

Ik ben ontzettend nieuw op het gebied van electronica maar word er wel erg enthousiast van! Op het moment loop ik echter vast en heb ik hulp nodig:

Ik heb een arduino die een 5V en een ground pin heeft. Daartussen heb ik een transistor die twee contactpunten met elkaar verbindt. Nu moet de arduino dus op commando die twee punten (van een afstandsbediening) met elkaar verbinden en na 0.5s weer loslaten. Wat ik bedacht dat goed zou zijn is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
Arduino    5V     GND ---
            |           |
           Transistor   |
            |      |    |
AfstndBd    +      -   --

Maar dit werkt niet, omdat er altijd de verbinding wordt gelegd ondanks dat er geen stroom op de transistor staat.

Hoe moet ik verder? Al het advies wordt gewaardeerd!

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik ben eigenlijk best benieuwd wat je hebt gedaan, en waar wil je dit voor gebruiken? Wat is bijv zo'n arduino, en met geen stroom op de transistor bedoel je de halfgeleider?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

Wat voor transistor heb je precies? En wat is de '5v pin' want volgens mij heeft een transistor alleen dingen als Gate/Drain/Source/Emitter. Maak anders een fotootje van je opstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:38
Basis / Collector / Emitter (B C E)
De gate drain en soure horen bij de fetjes.

Ga eerst maar eens na hoe de afstandbediening geschakeld wil worden.
Pull-up of Pull-down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
De transistor is een "NPN Silicon Epitaxial Planar Transistors", typenr. BC546. De 5V pin komt uit de arduino en kan ik dus aan en uit zetten. De GND zit ook aan de arduino.

Waar het dus op neer komt: ik wil contact A met contact B verbinden. Daarvoor heb ik een transistor met pootjes C, D en E. C gaat naar A, E gaat naar B en C zou spanning op moeten worden gezet. Dit is mij verteld.

Hoe zouden júllie het doen? Misschien ben ik wel helemaal verkeerd bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik zou meten wat er gebeurd als je de knop indrukt die je wil bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Technicality schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:00:
Ik zou meten wat er gebeurd als je de knop indrukt die je wil bedienen :)
Dan wordt er gewoon een connectie gemaakt tussen punt A en B. Ik wil dus een soort schakelaar die ik aan en uit kan zetten met m'n arduino :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Is A of B hoog, en hoe hoog? Je wilt toch een afstandbediening schakelen met je arduino? Dus in plaats van zelf drukken de arduino laten 'drukken'? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Controleer in ieder geval goed je aansluiting ('stap 1: check de kabel') en probeer anders gewoon een ledje (met weerstand!) te schakelen met je opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:35
Wat jij wilt is een transistor gebruiken als een switch, gaat prima :).
Lees dit of dit maar eens door:

Afbeeldingslocatie: http://www.electronics-tutorials.ws/transistor/tran12.gif

De arduino is hier dus de "on/off" schakelaar het gedeelte tussen de basis van je transistor en de ground. En de afstandsbediening is hier het relais. Let er dus op dat je met de transistor(in het geval van een NPN) naar de ground schakelt. Maar als ik je schema een beetje snap doe je dat ook. Aan welke pin hangt de basis?

[ Voor 52% gewijzigd door wesleytjuh op 29-11-2011 22:39 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wesleytjuh schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:08:
Wat jij wilt is een transistor gebruiken als een switch, gaat prima :).
Lees dit maar eens door:

http://www.electronics-tutorials.ws/transistor/tran_4.html

[afbeelding]

De arduino is hier dus de "on/off" schakelaar. En de afstandsbediening is hier het relais. Let er dus op dat je met de transistor(in het geval van een NPN) naar de ground schakelt.
nee de arduino is daar de Vin. en de schakelaar is er gewoon niet (scheelt je weer een extra voeding :P )

beter vervang je dan de transistor en moduleer je het singaal op een ir led en stuur je het direct aan zonde je ab te mollen en met relais te knoeien

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 29-11-2011 22:16 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
fish schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:14:
[...]

nee de arduino is daar de Vin. en de schakelaar is er gewoon niet (scheelt je weer een extra voeding :P )

beter vervang je dan de transistor en moduleer je het singaal op een ir led en stuur je het direct aan zonde je ab te mollen en met relais te knoeien
Je hebt gelijk, de arduino vervangt daar het gedeelte tussen de basis en de ground.

Dat kan natuurlijk ook, maar dan heb je het al over een andere oplossing. Zou inderdaad ook mijn voorkeur hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door wesleytjuh op 29-11-2011 22:33 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:52
De transistor heeft drie pootjes. Zoals je zelf al aangaf: twee ervan sluit je op de afstandsbediening aan (de collector en emitter), en de andere op een digitale pin van de Arduino. Dat is één van de pinnen met alleen een nummertje ernaast - dus vooral niet de 5V-pin. Die kun je m.b.v. de Arduino namelijk helemaal niet aan en uit zetten.

Als je bijv. pin 3 gebruikt, kun je in je code met digitalWrite(3,HIGH); en digitalWrite(3,LOW); de knop op de afstandsbediening 'indrukken'.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
David schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:35:
De transistor heeft drie pootjes. Zoals je zelf al aangaf: twee ervan sluit je op de afstandsbediening aan (de collector en emitter), en de andere op een digitale pin van de Arduino. Dat is één van de pinnen met alleen een nummertje ernaast - dus vooral niet de 5V-pin. Die kun je m.b.v. de Arduino namelijk helemaal niet aan en uit zetten.

Als je bijv. pin 3 gebruikt, kun je in je code met digitalWrite(3,HIGH); en digitalWrite(3,LOW); de knop op de afstandsbediening 'indrukken'.
Dat had ik, maar dat werkt dus niet. Waar moet de ground aan vast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
WeeJeWel schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:38:
[...]

Dat had ik, maar dat werkt dus niet. Waar moet de ground aan vast dan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Afstandbediening
|
Collector
|
--- Basis - Arduino - GND
|                  
Emitter     
|
GND

Let wel op, dit is een basis aansluit schema voor een NPN transistor als switch. Maar zoals fish onder mij terecht opmerkt kan het zijn dat het niet handig is om zo naar de ground te schakelen in je AB. Wel iets om na te kijken dus :P.

[ Voor 33% gewijzigd door wesleytjuh op 30-11-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Omg ik heb het werkend, bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wanneer je met een tor schakelt zorg dan in ieder geval dat je de volgende de dingen goed op je netvlies hebt

- gebruik niet dezelfde voeding als de ab. keihard massa op het uitleesraster van het ic zetten kan nooit handig zijn. hou deze gescheiden
- soms is de lekstroom e->c genoeg om de ab yte laten denken dat de knop ingedrukt blijft
- dat de spanning op het uitleesraster in staat is om de minimale Uce te overbruggen
- denk aan de polariteit op het raster

edit: ah .. het werkt .. nou dat is mooi :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 29-11-2011 22:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier heb ik wel veel aan gehad om wat kennis op te bouwen:
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

fish schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:47:
wanneer je met een tor schakelt zorg dan in ieder geval dat je de volgende de dingen goed op je netvlies hebt

- gebruik niet dezelfde voeding als de ab. keihard massa op het uitleesraster van het ic zetten kan nooit handig zijn. hou deze gescheiden

edit: ah .. het werkt .. nou dat is mooi :)
Wat is een uitleesraster? Bedoel je dat je niet de grounds aan elkaar moet hangen? Wat kan er dan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vaak zijn toetsenborden in een soort raster aangesloten .. (scheelt aansluitingen)
hier staat bijv een kort stukje http://www.richardlagendi...cle/item/input_devices/nl

wanneer je zomaar een van die draden aan een onverwacht potentiaal hangt. kan dat bijv resulteren in kortsluiting. of dat andere knoppen onvoorspelbaar/niet reargeren

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 29-11-2011 23:21 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik weet wel wat een raster is, maar ik zou niet weten waarom dat een aparte voeding zou nodig hebben. Als je niet iets bijzonder vreemds doet moet dat gewoon werken.
Sowieso zal je aardes moeten kortsluiten, anders kan je niks uitlezen (tenzij je optocouplers wil gebruiken, maar dat lijkt me nogal vreemd). Als je dan gewoon dat raster op een normale manier aanstuurt zie ik het probleem niet. In dit geval als de knop normaal gesproken een kortsluiting maakt, dan is er niks aan de hand als jouw transistor hetzelfde doet.
jeroen3 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:53:
Basis / Collector / Emitter (B C E)
De gate drain en soure horen bij de fetjes.
Hoewel het later duidelijk werd dat het hier inderdaad over een bipo ging, zijn fetjes ook gewoon transistoren (zie ook de T in de afkorting).

[ Voor 45% gewijzigd door Sissors op 29-11-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wesleytjuh schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:41:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
5V
|
Afstandbediening
|
Collector
|
--- Basis - Arduino - GND
|                  
Emitter     
|
GND

Let wel op, dit is een basis aansluit schema voor een NPN transistor als switch. Maar zoals fish onder mij terecht opmerkt kan het zijn dat het niet handig is om zo naar de ground te schakelen in je AB. Wel iets om na te kijken dus :P.
Vergeet je hier niet een basisweerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Mja, bij mijn testopstellinkje hier heb ik ook een mosfet staan zonder pulldown. Zo staat-ie ook in de meeste basic tutorials. Die pins worden naar 0 getrokken denk ik, want als ik het zootje op high lostrek blijft het aan, en moet ik met mijn vingers shorten om het uit te krijgen.
Basisweerstand, laat maar

[ Voor 9% gewijzigd door Technicality op 30-11-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[quote]furby-killer schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:20:
Ik weet wel wat een raster is, maar ik zou niet weten waarom dat een aparte voeding zou nodig hebben. Als je niet iets bijzonder vreemds doet moet dat gewoon werken.
Sowieso zal je aardes moeten kortsluiten, anders kan je niks uitlezen (tenzij je optocouplers wil gebruiken, maar dat lijkt me nogal vreemd). Als je dan gewoon dat raster op een normale manier aanstuurt zie ik het probleem niet. In dit geval als de knop normaal gesproken een kortsluiting maakt, dan is er niks aan de hand als jouw transistor hetzelfde doet.

Wanneer je de ab uit dezelfde de voeding uit de arduino sluit je letterlijk een van de lijnen van het raster lijnen kort met aarde massa

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

fish schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:16:
[...]
Wanneer je de ab uit dezelfde de voeding uit de arduino sluit je letterlijk een van de lijnen van het raster lijnen kort met aarde massa
Dus ook als je de aarde bij de batterij aansluit op de aarde van de arduinovoeding zou je in de problemen kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zover ik weet niet, doe dat overal en altijd en nooit problemen mee gehad. Koppel voedingen van camera's, AB, leds, relais, etc aan microcontroller die eigen voeding heeft. Die hebben al duizenden keren geschakeld zonder enig probleem.

Edit/
Weet niet of het gebruikelijk is maar bij mij schakelde de Camara's en AB allemaal naar grond. Heb het dus zo aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/198n0m.jpg

Kijk zo dit is een van mijn camera's die ik op die manier schakel. :)
mad_max234 in "[Discussie] Arduino-topic"

[ Voor 51% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2011 02:54 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Technicality schreef op woensdag 30 november 2011 @ 01:02:
[...]

Dus ook als je de aarde bij de batterij aansluit op de aarde van de arduinovoeding zou je in de problemen kunnen komen?
ja. afhankelijk van hoe de ab zelf omgaat met de aansturing van de knoppen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het is niet bijzonder duidelijk wat je schrijft, maar als ik het goed begrijp: Het hele idee is dat je hetzelfde doet als wat het AB knopje hier blijkbaar deed: een kortsluiting maken naar de massa (massa, aarde, who cares bij dingen die niet aan het lichtnet hangen).
Als je dat niet doet zal je complete schakeling niks, nada, noppes doen. Ze hebben dan geen gemeenschappelijke referentie, en dus zweven de twee schakelingen compleet van elkaar. En dan kan je de gate/basis van je transistor hoog maken wat je wilt, de AB zweeft dan tov de microcontroller, en dus is de gate-source / basis-emitter spanning (degene die er toe doet) ongedefinieerd. Een bipo (zoals de hier gebruikte NPN) zal gewoon continue dicht zijn, een mosfet zal waarschijnlijk dicht zijn, en mogelijk zich compleet random gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je een schakelcontact wilt maken kan je misschien beter een 4066 gebruiken

http://members.shaw.ca/roma/4066.pdf

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

furby-killer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:32:
[...]

Het is niet bijzonder duidelijk wat je schrijft, maar als ik het goed begrijp: Het hele idee is dat je hetzelfde doet als wat het AB knopje hier blijkbaar deed: een kortsluiting maken naar de massa (massa, aarde, who cares bij dingen die niet aan het lichtnet hangen).
Ja nu heeft die mazzel dus dat het werkt
(i care)
[...]

Als je dat niet doet zal je complete schakeling niks, nada, noppes doen. Ze hebben dan geen gemeenschappelijke referentie, en dus zweven de twee schakelingen compleet van elkaar. En dan kan je de gate/basis van je transistor hoog maken wat je wilt, de AB zweeft dan tov de microcontroller, en dus is de gate-source / basis-emitter spanning (degene die er toe doet) ongedefinieerd. Een bipo (zoals de hier gebruikte NPN) zal gewoon continue dicht zijn, een mosfet zal waarschijnlijk dicht zijn, en mogelijk zich compleet random gedragen.
nee niet de spanning op de transistor is bepalend maar de stroom die door de basis naar de emittor loopt en de hfe. als er 1 ma door de basis loopt met en hfe van 500 mag er gewoon 500mA van de collector naar de emittor door de tor lopen. totaal los van de massas.

sterker nog, als je nu de massa van de ab en de arduino koppeld heb je kans dat het juist mis gaat (wanneer dat nu niet het geval is natuurlijk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
fish schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:06:
[...]

Ja nu heeft die mazzel dus dat het werkt
(i care)

[...]

nee niet de spanning op de transistor is bepalend maar de stroom die door de basis naar de emittor loopt en de hfe. als er 1 ma door de basis loopt met en hfe van 500 mag er gewoon 500mA van de collector naar de emittor door de tor lopen. totaal los van de massas.

sterker nog, als je nu de massa van de ab en de arduino koppeld heb je kans dat het juist mis gaat (wanneer dat nu niet het geval is natuurlijk
Maar als de massa onderling niet verbonden is hoe moet dat stroompje van 1mA dan gaan lopen?

[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 30-11-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De 1 ma gaat niet naar de massa van de ab maar naar de voeding van de arduino waar die ook vandaan komt

Zolang de stroom op de schakel contacten goed is gepolariseert dus de uitlees spanning positief op de collector en negatief op de emittor, en hoog en hoog genoeg om de Uce enigzins te overbruggen. zal het werken

net een bamboo gekocht :P (nou nog leren tekenen)
https://docs.google.com/d...YIg9fxdFJa0bbjR3gz3w/edit

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Plaatje had je wel eerder mogen posten, want wat je tot nu toe vertelde was gewoon onduidelijk en zover te begrijpen onjuist. Maar nu begrijp ik wat je bedoelt, als het zon soort matrix is, is dit één manier om het te doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als het naar massa is is het geen matrix ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik vat hem nu ook. In dat geval heb je helemaal gelijk, was dan ook vrij onduidelijk vanuit de topicstart op te maken hoe de AB in dit geval in elkaar zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Staat ook helemaal nergens. maar ik ken eerlijk gezegd geen afstandsbedieningen zonder matrix
(behalve die klik aan uit dingen)

Btw memphis kwam met een goede tip voor degene die er in de toekomst problemen mee krijgen

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 30-11-2011 22:49 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
fish schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:15:
Staat ook helemaal nergens. maar ik ken eerlijk gezegd geen afstandsbedieningen zonder matrix
(behalve die klik aan uit dingen)
Tja dat is waar onze ervaring verschillend is, ik ben totaal niet bekend met hoe afstandsbedieningen werken ;). En inderdaad, werd door de TS niet vermeld.

De TS is in ieder geval geholpen :).

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 30-11-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

fish schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:50:
De 1 ma gaat niet naar de massa van de ab maar naar de voeding van de arduino waar die ook vandaan komt

Zolang de stroom op de schakel contacten goed is gepolariseert dus de uitlees spanning positief op de collector en negatief op de emittor, en hoog en hoog genoeg om de Uce enigzins te overbruggen. zal het werken

net een bamboo gekocht :P (nou nog leren tekenen)
https://docs.google.com/d...YIg9fxdFJa0bbjR3gz3w/edit
Dus gewoon grond aan elkaar net zoals ik dat doe, hoop gedoe om niks dus. :D

Edit/
Nu zal hoogste waarschijnlijk de grond via de knop van de AB aan de arduino vastzitten.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2011 23:49 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

grond aan elkaar .. nee

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Via de AB knop zal grond(referentie) gewoon aan de arduino vastzitten(zoals je ook netjes heb getekend), of welke referentie er gebruikt word, kan niet anders. Er zal een spanning staat tussen de knoppen en die heeft een of ander referentie nodig, ik ken geen andere manier om spanning te krijgen. :)

Edit/
Bij de emitter komt de grond van de arduino samen met die van de AB. Net zoals ik had getekend.

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2011 23:56 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja sort of. maar een klein deel van tijd. afhankelijk van het matrix kon hij het dan wel eens zien als een andere knop. of een dubbele en weigeren.

En stel dat het geen massa is die op de pin maar +5 volt ? (bij gebrek aan onderzoek)

Maar goed waarom denk je dat ze die pinnen apart aansluiten in een matrix maken en niet de knoppen gewoon allemaal aan massa hangen zoals je voorsteld ? (kennelijk maakt het volgens jou niet uit)
Als je alle knoppen aan massa hangt is het tenslotte geen matrix meer

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Moet altijd eerst meten, je weet 9 van de 10 keer niet waarmee je te maken heb in dit soort gevallen. Zou niet echt slim zijn om maar zomaar wat hier en daar te gaan aansluiten en dan maar kijken wat voor effect het heeft. :D

Als het positief geschakeld word dan zal je het anders moeten aansluiten, maar een van de twee contacten zal sinken en andere source, of je nu door de microcontoller(of andere IC) heen de grond bereikt of rechtstreeks dat maakt in principe niks uit, werking blijft het zelfde en grond blijven aan elkaar. Maar dat weet je alleen als je gaat meten.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 01-12-2011 00:09 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mijn punt ..

Je kan niet zomaar een contact in een uitleesraster wat verschillende niveaus/toestanden zal hebben zomaar aan vaste spanning hangen. daarmee verstoor je het uitlezen.

No disrespect, maar hier laat ik het bij. Als je dit niet snapt zullen wij het helaas nooit eens worden.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

fish schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:13:
Mijn punt ..

Je kan niet zomaar een contact in een uitleesraster wat verschillende niveaus/toestanden zal hebben zomaar aan vaste spanning hangen. daarmee verstoor je het uitlezen.

No disrespect, maar hier laat ik het bij. Als je dit niet snapt zullen wij het helaas nooit eens worden.
Dat kan wel, en hier wil ik het dan ook bij laten, ik kan je inderdaad niet meer volgen, want je doet precies hetzelfde als wat ik doe. :P

-Andere hobby- -

Pagina: 1