Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Andere case medion pc

Pagina: 1
Acties:

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11 10:26
hallo medetweakers,

Een vriend van mij heeft een nieuwe graka gekocht maar hij heeft een medion pc.Die case is nogal krap en daarom is de airflow ook niet optimaal, daarom word zijn Graka nogal warm en daarom is mijn vraag of het mogelijk is om alles in een andere case te monteren aangezien het medion mobo nogal raar in de case zit.

Gr,

ed

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:43
Normaal worden er voor moederborden standaarden afgesproken zoals ATX, E-ATX, enz (te vinden met google) en ik ga er van uit dat Medion zich daar ook aan houd.

Zou dan ook raar zijn dat je die gebruikte onderdelen niet over kon zetten in een andere kast.

Ik heb zelf ook een tijd een Medion pc gehad en ook bij mij werd de videokaart vrij warm, mijn oplossing was er een extra fan in te zetten op de videokaart.
(Vast gezet met tie-wraps maar werkte wel ;))

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:34

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tuurlijk is het mogelijk. Medion-PC's volgen volgens mij (het zou maar raar zijn ook) gewoon de ATX standaard met hun moederborden. Zoek een leuke kast uit in de pricewatch en volg de instructies van het boekje van je nieuwe kast om alles er in te bouwen. Succes ermee in elk geval ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vogel eerst even uit wat voor formfactor het is. Zoals Dutchmania al zegt is het meestal ATX, vaak µATX, maar je kunt ook een BTXmodel hebben oid (geen idee of Medion die ooit gehad heeft overigens)

Als je dat weet, dan kun je een nieuwe kast zoeken. Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de frontpanel connectors, mogelijk dat je die iets moet aanpassen, maar dat is op zich niet zo'n probleem.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Medion hanteert geloof ik niet standaard ATX, maar een andere formfactor. Laatste medionpc die ik heb gezien had iig geen ATX. Geloof BTX of ITX (oid). Even googlen.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11 10:26
het moederbord zit in ieder geval heel raar graka zit tegen voeding aan en voeding zit onder in de kast kon zo gauw op internet niks vinden over de formfactor die medion gebruikt dus ik dacht ik stel de vraag hier ga morgen ff op school aan m vragen. in ieder geval voor de reacties tot dusver

gr,

ed

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
tdm850ed schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:01:
het moederbord zit in ieder geval heel raar graka zit tegen voeding aan en voeding zit onder in de kast kon zo gauw op internet niks vinden over de formfactor die medion gebruikt dus ik dacht ik stel de vraag hier ga morgen ff op school aan m vragen. in ieder geval voor de reacties tot dusver

gr,

ed
Neem anders even een foto van je moederbord. Dan zijn bepaalde dingen wel te herkennen. :)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Of zoek het merk en type moederbord op en google dat op internet voor de formfactor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tdm850ed schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:01:
het moederbord zit in ieder geval heel raar graka zit tegen voeding aan en voeding zit onder in de kast
Dat kan nog steeds ATX zijn overigens.
Heb je geen typenummer van dat systeem?
Pagina: 1