Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hi folks,

Aangezien de batterij van de HTC Sensation erg snel leeg is (na ongeveer 8uur zonder zware apps te gebruiken), ben ik aan het oriënteren voor een goede oplossing.

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe duracell GoCharger?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen een externe lader zoals de duracell of een anker batterij...

Ik hoor het graag!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:43

Fordox

00101010

mij lijkt een 2e batterij handiger, dan reboot je je telefoon wat vaker is ook goed voor het systeem.
en zon lader moet je ook maar meesleuren kun je gelijk ook je netstroom adapter meenemen...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Fordox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:50:
dan reboot je je telefoon wat vaker is ook goed voor het systeem.
Kan je dat aub eens onderbouwen, ik ben erg benieuwd.

Als je een andere batterij wilt kopen kijk dan eens naar een Mugen. Die heb ik een tijdje terug voor mijn Desire Z gekocht en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een 2de batterij lijkt mij idd ook makkelijker. Als er dan ook een dock is waarmee je tegelijkertijd de telefoon zowel als de tweede accu kunt opladen is het helemaal makkelijk. Voor de samsung Galaxy S2 bestaat deze, misschien voor de Sensation ook. :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Fordox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:50:
mij lijkt een 2e batterij handiger, dan reboot je je telefoon wat vaker is ook goed voor het systeem.
en zon lader moet je ook maar meesleuren kun je gelijk ook je netstroom adapter meenemen...
Een extra accu moet je ook meenemen, dat maakt weinig uit. Een netstroom adapter is leuk maar dan moet je wel stroom hebben...

Zelf ga ik binnenkort een externe accu kopen. Overigens niet zo'n duracell ding aangezien die een vrij beperkte capaciteit hebben (maximaal 1 keer je telefoon opladen). Er zijn ook externe accu's te koop waarmee je de telefoon 3 tot 4 keer kan opladen. Redenen voor mij om voor een externe accu te kiezen:
- Accu hoeft niet gewisseld te worden (gaat vrij lastig bij mijn Desire HD)
- Externe accu is universeel bruikbaar op meerdere telefoons.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:59:
[...]

Een extra accu moet je ook meenemen, dat maakt weinig uit. Een netstroom adapter is leuk maar dan moet je wel stroom hebben...

Zelf ga ik binnenkort een externe accu kopen. Overigens niet zo'n duracell ding aangezien die een vrij beperkte capaciteit hebben (maximaal 1 keer je telefoon opladen). Er zijn ook externe accu's te koop waarmee je de telefoon 3 tot 4 keer kan opladen. Redenen voor mij om voor een externe accu te kiezen:
- Accu hoeft niet gewisseld te worden (gaat vrij lastig bij mijn Desire HD)
- Externe accu is universeel bruikbaar op meerdere telefoons.
Waar heb je gevonden hoeveel capaciteit die Duracell laders hebben? Ik kan het nergens vinden. Voor mij ook gelijk, samen met de hoge aanschafprijs en slechte reputatie van Duracell de reden er geen een te kopen. Ze hebben wel een mooi design :P

Zelf heb ik 2 Eminent ladertjes van 3000mAh, daarmee kan ik m'n Milestone ongeveer 2x opladen (per stuk) Die zijn +-€20

• SoundLab
Ik zal jullie meningen en ervaringen meenemen tijdens de koop van de batterij of accu!

Bedankt allen!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Joolee schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:03:
[...]
Waar heb je gevonden hoeveel capaciteit die Duracell laders hebben? Ik kan het nergens vinden. Voor mij ook gelijk, samen met de hoge aanschafprijs en slechte reputatie van Duracell de reden er geen een te kopen. Ze hebben wel een mooi design :P

Zelf heb ik 2 Eminent ladertjes van 3000mAh, daarmee kan ik m'n Milestone ongeveer 2x opladen (per stuk) Die zijn +-€20
De Duracell heeft naar mijn weten een capaciteit van 1150 mAh.
De eminent variant ken ik zo niet, maar als deze ook 20 euro kosten dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Stroom is stroom :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Joolee schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:03:
[...]

Je hebt volgens mij twee verschillende. De grootste daarvan had als ik me niet vergis een capaciteit van 1800mAh. Heb dat in een krantje gelezen.

Maar 1800mAh is als je het verlies door omzetting meerekent maar net genoeg om een keer de accu van je telefoon op te laden.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Switchie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:15:
[...]

De Duracell heeft naar mijn weten een capaciteit van 1150 mAh.
De eminent variant ken ik zo niet, maar als deze ook 20 euro kosten dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Stroom is stroom :)
Ik zie dat ik er toen maar €13 voor betaald heb bij Azerty maar ze zijn nu helaas niet meer beschikbaar.

Verwijderd

Binnen 8 uur leeg? Misschien kun je dan beter es kijken wat daarvan de reden is. Mijn Desire S heeft dan wel lagere specs, maar die houdt het toch echter wel een uur of 48 vol zonder draaien van zware apps.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
48 uur met de toestellen van tegenwoordig is een utopie. Er zijn bv maar weinig gebruikers die een Samsung S2 niet dagelijks opladen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

^^^^ meerdere keren per dag zelfs :P

koop lekker een chinese nepaccu bij Dealextreme ofzo. Zal je zo'n 2 euro per stuk kosten. Ideaal spul. Ik heb zelf ook twee extra (nood)accu's voor m'n SGS2.

Hier staat tekst

• SoundLab
Mooie oplossing:

http://www.batterychampio...4007/shopGroupId/42298719

Iemand ervaringen ermee?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb van de week een andere gekocht in Engeland:

http://www.amazon.co.uk/g...56DYJZD6JZ&n=&s=&v=glance

Die bevalt erg goed

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat een dure dingen, vooral de "batterychampion"
Die verkoopt accu's die op ebay en DX voor 4€ verkocht worden, met 20€ op de prijs

Dan liever via china, en anderhalve week geduld

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-11 16:30
ik222 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:49:
[...]

Je hebt volgens mij twee verschillende. De grootste daarvan had als ik me niet vergis een capaciteit van 1800mAh. Heb dat in een krantje gelezen.

Maar 1800mAh is als je het verlies door omzetting meerekent maar net genoeg om een keer de accu van je telefoon op te laden.
De grootste is inderdaad 1800mAh, de kleinere is 1300mAh. Die grote heeft netstroom nodig om op te laden, de kleine doet dat via USB(al kan dat vast wel via zo'n adapter aan netstroom).

Ik heb zelf de grote, nog niet heel veel moeten gebruiken, maar hij laad mijn htc wildfire net zo snel op als dat hij aan het netstroom hangt. Ook kan je bij die grote er 2 tegelijk aan hangen, dan gaat het laden wel langzamer, maar als je 2 personen hebt met een lege accu is het wel aantrekkelijk.

Nadeel is alleen wel dat de technologie om een 'volle accu' te herkennen die er in zou moeten zitten niet werkt. In ieder geval niet voor Android-toestellen. Hij blijft gewoon stroom geven, dus als je hem voor 's nachts wilt gebruiken is hij 's ochtends sowieso leeg.

• SoundLab
Ja via China.. Dan moet je wel eerst een betrouwbare website vinden. Heb jij suggesties?
Ik sta namelijk ook niet te popelen om bijna 50 euro neer te tellen voor een externe accu.
Maar die 5600mAH t.o.v. de duracell a 1800mAH is de BatteryChampion toch redelijk qua prijs?
Of zie ik dat verkeerd?

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:51
voor de sensation is het sowieso handig om de sensation XE batterij te kopen, deze heeft namelijk iets van 30% meer capaciteit :)

8 uur is trouwens wel erg vlug, mijn vriendin haalt makkelijk 30 uur... met aardig wat whatsappen.
wellicht is het handig om even te kijken naar je wakelocks, waarschijnlijk heb je een slecht gecodeerde app er tussen zitten..

android since G1.

• SoundLab
Ik kan waarschijnlijk ook wel 30 uur halen wanneer ik geen wifi en apps gebruik. Ik heb een XE rom draaien waarbij mijn toestel nu @ 1.5Ghz draait (save-mode op system tuner).
Wanneer mijn colleges om 8.45 beginnen, en rond 18.00 naar huis ga is hij meer dan dood.
Af en toe in de pauzes muziek luisteren, appen en wat surfen...

Hoe kom ik erachter of ik een slecht gecodeerde app heb?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SoundLab schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:45:
Ja via China.. Dan moet je wel eerst een betrouwbare website vinden. Heb jij suggesties?
Ik sta namelijk ook niet te popelen om bijna 50 euro neer te tellen voor een externe accu.
Maar die 5600mAH t.o.v. de duracell a 1800mAH is de BatteryChampion toch redelijk qua prijs?
Of zie ik dat verkeerd?
Ik gebruik dit type accu's < weliswaar de Samsung varianten / voorheen voor de N900 > maar zou niet moeten uitmaken

De afgelopen 4 jaar op de n900 was het dagelijks 2x accu wisselen, nooit een issue geweest.
De Samsungs (Mini / SGS / S2 ) zijn wat beter in het verbruik, daar is de wissel vaak 'net' niet nodig,
maar de accu's werken prima op langere, stroomloze tijden

Dan liever een setje á 10 euro met 3 accu's en (euro)lader, dan 50 euro voor een baksteenlader
Pagina: 1