Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een LG lcd televisie en een BOSE 321.
Als ik de optical digital output van de televisie verbind met de bose optical ingang dan werkt het voor de helft.
Sommige TV zenders doen het namelijk wél en de anderen weer niet :(

Momenteel heb ik de TV gewoon analoog aangesloten via tulpstekkers, maar nu moet ik een ps3 op een eigen poort aansluiten op de bose, wanneer ik de tv via optische kabel verbindt met de bose dan hoeft dit dus niet (dan pakt hij het ps3 geluid via de tv).

Hoe kan dit en valt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik vermoed dat niet iedere zender een 5.1 signaal meestuurt, waardoor je niks over op optische lijn krijgt (zo is het bij satelliet iig vaak). Heb je de mogelijkheid om (test) stereo over je optische kanaal te voeren vanaf de tv?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Michael Knight schreef op woensdag 30 november 2011 @ 05:32:
Ik vermoed dat niet iedere zender een 5.1 signaal meestuurt, waardoor je niks over op optische lijn krijgt (zo is het bij satelliet iig vaak). Heb je de mogelijkheid om (test) stereo over je optische kanaal te voeren vanaf de tv?
Bedoel je hiermee dat de TV juist wél een 5.1-signaal door de optische S/PDIF verstuurt? Want AFAIK downmixen TV's juist alle 5.1-signalen naar 2.0 omdat S/PDIF geen beveiligde verbinding biedt. Iig ken ik 't op die manier van mijn Bravia i.c.m. 5.1 via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op woensdag 30 november 2011 @ 05:32:
Ja dan zet ik de uitgang van de optische kabel op PCM, bedoel je dat?
Dan doet hij het inderdaad, maar dan doen sommige dingen van de PS3 weer niet goed.

Is de optische kabel nog niet volledig ontwikkeld of heb ik gewoon rotzooi thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:15:
[...]
Is de optische kabel nog niet volledig ontwikkeld of heb ik gewoon rotzooi thuis?
Rotzooi ;)
Zonder gekheid, zoals gezegd hangen er wat haken en ogen aan het doorsturen van 5.1 via de S/PDIF Out van de TV. Er zijn TV's die wel Dolby Digital 5.1 doorsturen, maar dat doen ze inderdaad lang niet allemaal. DTS 5.1 doorsturen is nog veel zeldzamer. Maar waarom niet gewoon analoog aansluiten als dat wel werkt? Nadeel is dat je geen 5.1 door kan sturen, maar een Bose 3-2-1 doet daar toch niets mee aangezien het geen 5.1 set is. Of natuurlijk TV en PS3 apart aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.