Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verborgen audio bestanden

Pagina: 1
Acties:

• MikeXL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07-2015
Beste tweakers,

Onlangs heb ik op een externe harde schijf mijn muziekcollectie gezet om deze naar de laptop van mijn vriendin te kunnen kopieeren. Alleen toen ik hem aan haar laptop hing waren deze bestanden niet te zien. Later terug mee naar huis genomen en ook hier waren de bestanden onzichtbaar. Als ik ze bijvoorbeeld verplaats of iets dergelijks ze je ze wel voorbij vliegen in het kopieer venster, en ze nemen ook nog gewoon de ruimte in om mijn schijf.

Hoe krijg ik deze bestanden weer zichtbaar/bruikbaar? Ik heb al zitten googelen maar kwam zo alleen maar bij de instellingen voor verborgen bestanden waar ik zonder succes al mee had zitten pielen.

Alvast bedankt!

Mike

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Windows van het een of ander. Kijk 's op de command prompt met attrib.

Staat me ook iets van bij van een virus wat een +h toevoegd aan audio bestanden

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In elk geval hebben we natuurlijk meer info nodig dan 'pielen'. Wat zijn de relevante instellingen precies? Als je de bestandeigenschappen bekijkt, staan ze dan op verborgen? FAT32, NTFS, iets anders? Welke OS'en?

Inderdaad kan (eerst bij haar) zoeken op malware geen kwaad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MikeXL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07-2015
Oja, zat te denken waar ik de besturingssystemen zou vermelden en ben het vervolgens vergeten. We draaien allebei windows 7, ik 64 en zij 32 bit.

Ze had eerst wel een computer vol met malware en virussen bleek nadat ik al wat bestanden van haar op de schijf had gezet. Mevrouw dacht dat het niet zo belangrijk was als je virusscanner zegt dat de licentie is afgelopen en hij er mee stopt. Vervolgens bij haar windows opnieuw moeten installeren omdat hij na een tijdje gewoon niks meer deed en bij de externe schijf zowel avg, de virus scanner van windows zelf (windows security essentials ofzo) en malwarebyte's anti malware eroverheen moeten gooien voordat ze alle drie zeiden dat er niks meer aan de hand was.

Ik heb vanuit deze computer>organize>folder and search options>view>show hidden files het bolletje van verborgen bestanden niet weergeven naar wel weergeven gezet, hierdoor kwamen bestanden boven water, maar niet degene die ik zocht. Dit is waar ik via google ook bij kwam. Voor de rest gingen die topics over mensen die opzettelijk bestanden verborgen hadden wat bij mij niet het geval is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als er bestanden opeens verborgen worden dan zou ik er toch van uit gaan dat er nog malware over is. Daarom WOS -> BV.

offtopic:
Sowieso is, als je niet weet wat de malware precies doet en wat er precies nodig is om het te verwijderen, een backup+format+reinstall+beveilig+restore heel er teverkiezen boven een paar virusscanners proberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kijk hier eens. En dan met name naar punt 17. Daar staat misschien een progje wat je kan helpen.
Tevens kan ik je aanraden om eens een housecall te doen. En laat ook MBAM eens draaien in veilige modus zonder netwerk.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:33
Dan is er aan je files niet alleen een +H (hidden) maar ook een +S (system) attrib toegevoegd waardoor ze als system files gezien worden (en alleen worden weergegeven als beveiligde systeembestanden verbergen uitstaat).

Die system attrib kun je alleen weghalen door attrib -s filename uit te voeren.

Voor de rest inderdaad scan van de bewuste computer -> bij voorkeur offline (o.a. Hiren's BootCD of uit deze webpagina).
Pagina: 1