Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zat ik op mijn Pc. Ik had een nummer gedownload via nzbindex. Ik opende het nummer in de map. Maar terwijl ik de map opende sloeg mijn pc vast. De muziek bleef hangen en ik kon niks meer doen. Vervolgens mijn pc uitgezet en toen met opstarten kreeg ik een scherm van windows normaal starten en veilige modus. Windows normaal starten doet hij niet maar veilige modus wel. Hij maakt dan meer lawaai dan normaal. Ik heb meteen het nummer verwijderd maar dan start hij ook niet op. Naar een eerder systeemherstel kan ik niet want hier staat er geen een van. Wat kan ik nu doen? is het een virus of een onderdeel kapot?

Moet ik me fans schoonmaken en hirensboot draaien in veilige modus op virrussen of zal het iets anders zijn?

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier beginnen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

EN sowieso eerst zelf proberen voor je iets vraagt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Het werkt al niet, dus waarom niet proberen het te maken? Er kan niet veel meer kapot gaan... Eerst een backup maken naturlijk...

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55

Pykow

Angelo OTR

probeer eerst een herstelpunt terug te zetten, backup.
en kijk wat er dan gebeurd.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:50:
Moet ik me fans schoonmaken en hirensboot draaien in veilige modus op virrussen of zal het iets anders zijn?
Geen slecht plan, als je dat gedaan hebt, heb je dingen uitgesloten (of misschien het probleem gevonden)en weet je al een beetje meer.

Op basis van jouw verhaal gok ik dat een bijna gestorven fan, waardoor iets (video?)te heet is geworden, in elk geval onderdeel van het probleem is.

Wat heb je al geprobeerd, en wat bedoel je precies met 'windows start niet op' ? Alleen bios?, zwart scherm?, blauw scherm?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
De fans heb ik allemaal schoongemaakt.

Mijn pc laad zeg maar het begin scherm dat je moederbord naam komt te staan. Dan gaat die naar het scherm van het Windows Xp logo met die laadbalk en dan ineens zie ik echt één tel een blauw scherm met allemaal tekst (wat ik ook kreeg toen mijn pc vast sloeg, toen die het nog wel deed) en na dit blauwe scherm start die meteen opnieuw op. Vervolgens kreeg ik een scherm met alle keuzes zoals Windows normaal starten, windows in veilige modus starten enz.

Als ik dan windows normaal starten wil kiezen dan krijg ik weer hetzelfde zoals hierboven beschreven. Als ik veilige modus kies dan start mijn pc wel geheel op.

Hopelijk is het niet mijn grafische kaart. Veel mensen in mijn leefomgeving denken aan mijn hardeschijf. Maar zelf denk ik ook aan mijn grafische kaart.

Vandaag laat ik Hirensboot even draaien op virussen op mijn pc. Mocht het geen virus zijn dan probeer ik mijn grafische kaart in een andere pc. En anders probeer ik Windows opnieuw te installeren. Alle gegevens heb ik op mijn externe hardeschijf laten schrijven.

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:18
Dat blauwe scherm met heel veel tekst. Kan je dat specificeren, als in wat staat er. De tekst die daar wordt weergegeven verklaard namelijk in veel gevallen het euvel.

Het belangrijkste is het stukje tekst wat volledig in hoofdletters is geschreven. Dat is de daadwerkelijke foutmelding, als je die ons vertelt helpen je weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder vermeldde zie ik het blauwe scherm maar één tel en kan daardoor niet lezen wat er staat. Helaas.

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:48
dat blauwe scherm dat je 1 seconde ziet bevat normaliter alle informatie die je nodig hebt om uit te vinden wat er fout gaat. Wat je moet doen is het volgende:
starten in veilige modus, dan configuratie scherm --> systeem --> tabblad geavanceerd--> instellingen onder opstart en herstelinstellingen --> zorg dat er GEEN vinkje staat in "de computer automatisch opnieuw opstarten"

Dit zorgt er voor dat dat blauwescherm (bluescreen of death of bsod) op het scherm blijft staan tot dat je zelf op reset drukt.

Wat je ook kunt doen is de minidump (c:\windows\minidump\) bestanden analyseren, echter denk ik eerlijk gezegd dat dat voor jouw een brug te ver is, niet lullig bedoeld trouwens.

Een BSOD kan meerdere oorzaken hebben, meestal drivers of falende hardware. Virus kan wel, maar heb ik persoonlijk nog nooit gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Sebbie2006 op 30-11-2011 14:13 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 22:56
Je download een nummer en je pc loopt vast. Sorry maar persoonlijk denk ik dat velen het in de verkeerde richting zoeken. Draai is via hiren mini xp kijken of die dan gewoon je hdd pakt en normaal draait. Zo ja lijkt het mij dat het gewoon virus is. vandaar ook de bsod(te vaak gezien)

How are you doing?

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Als je na het Bios logo op de knop F8 drukt, kan je kiezen voor "automatisch opnieuw opstarten na systeemcrash deactiveren" als je voor deze optie kiest blijft hij staan op dat blauwe scherm.

Weten we gelijk wat er aan de hand is ;)

Succes!

• Sebbie2006
Als je na het Bios logo op de knop F8 drukt, kan je kiezen voor "automatisch opnieuw opstarten na systeemcrash deactiveren" als je voor deze optie kiest blijft hij staan op dat blauwe scherm.
Is dat niet afhankelijk van het geïnstalleerde servicepack in geval van XP?

• Sebbie2006
stftweaker schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:16:
Je download een nummer en je pc loopt vast. Sorry maar persoonlijk denk ik dat velen het in de verkeerde richting zoeken. Draai is via hiren mini xp kijken of die dan gewoon je hdd pakt en normaal draait. Zo ja lijkt het mij dat het gewoon virus is. vandaar ook de bsod(te vaak gezien)
ik vind jou oplossing persoonlijk wat kort door de bocht. De normale gang van zaken is wat mij betreft eerst eens kijken wat voor BSOD je krijgt en dan pas de vervolg actie bepalen. Dat is afhankelijk van de hoeveelheid te scannen data, denk ik ook de snellere optie. Een kapotte harde schijf hoeft ook niet te betekenen dat de schijf niet meer benaderbaar is, er kunnen ook sectoren kapot zijn waarbij je een BSOD krijgt als dat deel benaderd wordt.

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Sebbie2006:
[...]

Is dat niet afhankelijk van het geïnstalleerde servicepack in geval van XP?
Meen van niet, ik heb het op nagenoeg iedere Windows PC al voor elkaar gekregen, XP of 7...

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is dus opgelost, voor zover je het zo kan noemen. Allereerst had ik een andere videokaart geprobeerd. De pc startte alsnog niet op. Toen in veilige modus heb ik dus een aantal virsscanners laten draaien. Deze vond een aantal trojan horse virussen. Deze heeft hij niet kunnen verwijderen. Dus toen heb ik meteen mijn pc opnieuw geinstalleerd en nu blijft het wel draaien.

Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1