Nieuwe MSI GTX 560 TI geeft geen beeld op DVI-D

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Ha tweakers,

Zojuist een MSI GTX 560 TI twin froz 2 aangeschaft. Ik had een Radeon HD5570.
Het punt is nu dat deze kaart op geen van de beide DVI poorten geen beeld gaf aan mijn monitor na insteken in de kast. PC startte wel gewoon op, dat kon ik zien/horen aan HDD activiteit etc.

Ten einde raad probeerde ik het nog op de displayport (met een HDMI-convertor naar mijn beamer) om te zien of ik daar wel beeld kreeg... en jahoor: gewoon beeld via de minidisplayport! Toen kon ik via de beamer de geforce drivers installeren (lol), en toen kreeg ik ook beeld op de DVI-poorten.

Mijn vraag is nu: is deze kaart defect of kan er nog iets anders aan de hand zijn?
klopt mijn installatieprocedure niet?

1- alle drivers oude kaart eraf gooien
2- pc uit en kaarten omwisselen
3- pc weer aan

Dan zou ik toch op z'n minst in het bios moeten kunnen komen?

[ Voor 6% gewijzigd door Znorkus op 29-11-2011 15:40 ]

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Op wat voor moederbord zit je kaart? ik heb ook wel eens gehad dat ik geen beeld had. Bleek de BIOS de onboard VGA te hebben ingesteld ;)

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Heb je ook al een krachtigere voeding geprobeerd?

Kan zijn dat hij wel net genoeg stroom krijgt voor de beamer, maar niet genoeg om een of andere reden voor het beeldscherm. (Of een stroom kabel is kapot)

[ Voor 61% gewijzigd door Apart op 29-11-2011 15:39 ]

• Znorkus
@ Techcrime:

Deze: pricewatch: Asrock 890GM PRO3
Daar zit dus idd een interne GPU in.
Het zou best kunnen dat het mobo gedacht heeft: we schakelen even over op intern.
Maar...waarom deed het ding het dan WEL op de displayport? Da's toch heel raar?

@Apart: nee. ik heb hier ook maar 1 voeding liggen, en nu, met de juiste drivers geinstalleerd, doet hij 't gewoon. Het is wel zo dat mijn voeding geen overkill is (430W met phenom 2 X4 955) maar in principe moet 't genoeg zijn.
En de stroom nodig voor beamer danwel monitor staat voor zover ik weet geheel los van pc-voeding.

[ Voor 14% gewijzigd door Znorkus op 29-11-2011 16:04 ]

• Apart
  • Nu online
Znorkus schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:39:
@Apart: nee. ik heb hier ook maar 1 voeding liggen, en nu, met de juiste drivers geinstalleerd, doet hij 't gewoon. Het is wel zo dat mijn voeding geen overkill is (430W met phenom 2 X4 955) maar in principe moet 't genoeg zijn.
Dus je hebt nu de *edit* Nvidia Control Panel erop staan, en nu doet je videokaart het wel gewoon op het beeldscherm?

[ Voor 3% gewijzigd door Apart op 29-11-2011 15:55 ]

• Znorkus
Nouja het heet dan geen CCC maar Nvidia control panel, maar inderdaad: nu doet hij het. Gek he?

[ Voor 4% gewijzigd door Znorkus op 29-11-2011 15:54 ]

• Apart
  • Nu online
Znorkus schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:53:
Nouja het heet dan geen CCC maar Nvidia control panel, maar inderdaad: nu doet hij het. Gek he?
Oke, mooizo. Zat idd. even fout.. was nog aan het lezen over je HD5450 :-)

• Znorkus
np ;-)

Wat ik dus niet snap is dat de DVI-poorten pas lijken te werken na installatie vd drivers. Dat klopt volgens mij niet en daarom vraag ik mij af of ik de kaart niet moet terugsturen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Znorkus schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:05:
np ;-)

Wat ik dus niet snap is dat de DVI-poorten pas lijken te werken na installatie vd drivers. Dat klopt volgens mij niet en daarom vraag ik mij af of ik de kaart niet moet terugsturen.
Je hebt neem ik aan de onboard inmiddels wel uitgezet? Door het ontbreken van de drivers kan ik mij voorstellen dat het systeem het eventjes niet doorheeft en begint met de gpu van het moederbord (wel al de chipset drivers installed?) toe te wijzen als standaard-display, na installatie van de drivers weet het systeem de rest ook te herkennen, maar moet je misschien de dvi-aansluiting nog even toewijzen als standaard display.

• Znorkus
Ik ga er maar vanuit dat dat het geweest is ja: het MOBO heeft waarschijnlijk besloten om, in afwezigheid van geschikte drivers, over te schakelen naar de interne kaart.

Goede verklaring, thx voor het meedenken!

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-02 20:55
Dat lijkt mij niet de uiteindelijke oorzaak, het moederbord heeft namelijk tijdens het booten van je PC (waarbij je al het probleem had dat je geen videosignaal op je DVI poorten had als ik je OP goed interpreteer) geen weet van wat voor drivers jij dan wel of niet hebt geïnstalleerd in je OS :)

Het lijkt me dat als je je on-board graphics uitgeschakeld hebt in je BIOS (of hebt aangegeven dat je discrete grafische kaart voorrang moet krijgen), en je dan alsnog niks krijgt op je DVI poorten dat er sprake is van een probleem met je HW (videokaart/kabel/monitor), of misschien een video BIOS bugje. Ik kan je in ieder geval vertellen dat mijn MSI 580 Twin Frozr 2 geen problemen met de DVI poorten had.

Ik zou suggereren een andere monitor of DVI kabel te proberen, maar als het met de drivers geinstalleerd wel werkt dan zou dat ook niet uit moeten maken.. raar :) Als je de drivers geinstalleerd hebt, krijg je dan pas als je in Windows beeld, of meteen bij het booten al?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Aphax schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:39:
Het lijkt me dat als je je on-board graphics uitgeschakeld hebt in je BIOS (of hebt aangegeven dat je discrete grafische kaart voorrang moet krijgen), en je dan alsnog niks krijgt op je DVI poorten dat er sprake is van een probleem met je HW (videokaart/kabel/monitor), of misschien een video BIOS bugje. Ik kan je in ieder geval vertellen dat mijn MSI 580 Twin Frozr 2 geen problemen met de DVI poorten had.
Eventjes opnieuw lezen, want de TS heeft aangegeven dat bij constatering van het probleem gpu van het moederbord niet uitgeschakeld was. Pas daarna heeft de TS de drivers van de videokaart geinstalleerd en of de gpu op het moederbord nou uiteindelijk uitgeschakeld is lees ik nergens... Juist als tijdens het booten de gpu van het moederbord nog ingeschakeld stond zal deze post e.d. daar op proberen weer te geven bij een vers geinstalleerde losse gpu.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-02 20:55
MicGlou schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:11:
[...]

Eventjes opnieuw lezen, want de TS heeft aangegeven dat bij constatering van het probleem gpu van het moederbord niet uitgeschakeld was. Pas daarna heeft de TS de drivers van de videokaart geinstalleerd en of de gpu op het moederbord nou uiteindelijk uitgeschakeld is lees ik nergens... Juist als tijdens het booten de gpu van het moederbord nog ingeschakeld stond zal deze post e.d. daar op proberen weer te geven bij een vers geinstalleerde losse gpu.
Wat je zegt is volgens mij niet in strijd met wat ik bedoelde te zeggen - dat het wel of niet geïnstalleerd hebben van drivers in Windows geen invloed kan (of zou moeten kunnen) hebben op de beslissing van het moederbord om te posten met de onboard GPU of een discrete GPU. Mijn bericht was overigens wel een ractie op Znorkus's laatste reactie, even voor de duidelijkheid :)
Pagina: 1