NAD CD-speler speelt licht bekraste CD's niet goed af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 16:30
Hallo,

Ik heb een tijdje terug een tweede hands NAD 514 CD speler gekocht. Direct vanaf het begin al merkte ik dat hij regelmatig skipte. Op een gegeven moment herkende hij normale CD's helemaal niet meer.

Onlangs heb ik hem naar een reparateur gebracht. Die bevestigde mijn vermoeden dat de laser unit (Sony KSS-210A) versleten was. Hij heeft er een nieuwe laser unit in gezet en het loopwerk gereinigd. De speler werkt nu weer goed, tenminste: Normale, onbeschadigde CD's speelt hij weer vlekkeloos af.
Gisteren deed ik er een CD'tje in en na een minuut of 7 begon hij weer te skippen, en kwam hij niet voorbij een bepaald punt. Toen ik de CD bekeek, merkte ik dat deze een paar krassen had, maar niet extreem veel. Ik heb de betreffende CD in mijn PC en in mijn PS3 gedaan, en die speelden hem moeiteloos af.
Ik zit me nu af te vragen wat ik hiermee moet doen. Als ik me niet vergis is deze speler inmiddels 16 jaar oud. Verwacht ik nu te veel van dit ding? Moet ik deze nogmaals naar de reparateur brengen en er nog meer geld in steken, of heeft dit geen zin en kan ik beter een jongere CD-speler kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Originele CD's of kopietjes? Waarom rip je al je CD's niet naar harde schijf en scoor je een netwerkspeler gevalletje? Nooit meer geneuzel met schijfjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211676

Heb je de nieuwe lens al eens schoongemaakt? Kan zijn dat er iemand met z'n vette vingers tijdens inpakken/inzetten/monteren aan de lens heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is algemeen bekend dat de duurdere CD spelers veel kritischer zijn op de CD die ze afspelen juist hele goedkope zijn vaak allesvreters.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Als je goedkoop aan een KSS213CL kan komen zou je die nog kunnen proberen.

Deze heb ik een tijd terug (inc. WSL-2130 CLCM) in mijn NAD 541i gezet en sinds dien heb ik geen klachten meer, ook CDR's gaan vlekkenloos.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Apart, mijn NAD 514 heeft totaal geen problemen met gekopieerde cd's. Hij heeft wel net iets sneller dat ie gaat skippen waar mijn DVD-speler het nog wel uithoudt. Maar het komt gelukkig praktisch nooit voor dat hij overslaat.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
Het gaat om originele CDs met krassen. CDRs heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal eens kijken of ik de lens kan schoonmaken. Maar het is dus goed mogelijk dat dit geen defect is maar gewoon de gevoeligheid van de speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
Hier ligt ook nog een 20 jaar oude Sony cdp-991. Tijdens de eerste 5 jaar raakte die cd speler niet van slag met bekraste cd's, maar tegenwoordig slaat hij over bij de minste beschadiging. Slijtage in het loopwerk en de electronica is onvermijdelijk bij apparaten van deze leeftijd. NAD cd spelers hadden ook een goede reputatie op het gebied van tracking en sloegen dan ook niet snel over. Een defect kan je dus niet uitsluiten.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
Ik heb zojuist een gebrande CD van circa 75 minuten afgespeeld, en dat ging feilloos. Ik ben blij dat hij daar in ieder geval weinig moeite mee heeft, maar toch gek dat hij zo slecht tegen krassen kan.
Pagina: 1