Nep merk kleding uit chine of hongkong etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.272 views

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12 20:37
Geachte mede Tweakers,

Ik zie hier veel over elektronica en andere leuke fratsen uit China of Hongkong etc.

Maar weet er iemand toevallig ook een site waar je nep merk kleding kan halen voor een goedkope prijs?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lijkt me niet echt gepast om gericht naar nepkleding te vragen. Dat is namelijk wettelijk niet toegestaan.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die leuke fratsen zijn legaal. Nagemaakte merkkleding is dat niet, en dat mag je dus ook niet importeren. Maar je staat natuurlijk wel vrij om even zelf die kant op te gaan, en het daar te kopen, dan mag je een aantal producten wel meenemen.

Online bestellen mag dus niet. En de kans dat de douane het vind en ook vernietigd is natuurlijk wel aanwezig.

Ey!! Macarena \o/

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:26
RaZ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:12:
Die leuke fratsen zijn legaal. Nagemaakte merkkleding is dat niet, en dat mag je dus ook niet importeren. Maar je staat natuurlijk wel vrij om even zelf die kant op te gaan, en het daar te kopen, dan mag je een aantal producten wel meenemen.

Online bestellen mag dus niet. En de kans dat de douane het vind en ook vernietigd is natuurlijk wel aanwezig.
Het meenemen van goederen waarvan je weet dat ze nep zijn (maar echt lijken) valt nog steeds onder het importeren van namaakartikelen en is verboden. Bij een controle aan de grens kan je dit dan ook een hoop problemen opleveren.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Sterker nog, volgens mij is dat zelfs een economisch delict, waarbij de straffen niet mals zijn.

Abort, Retry, Quake ???

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
Een quote uit het andere topic, dit mag niet besproken worden op got

39

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aragnut schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:14:
[...]

Het meenemen van goederen waarvan je weet dat ze nep zijn (maar echt lijken) valt nog steeds onder het importeren van namaakartikelen en is verboden. Bij een controle aan de grens kan je dit dan ook een hoop problemen opleveren.
Het mag wel: http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-12.html

Ey!! Macarena \o/

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12 20:37
Oh ok, omdat ik ook Nep Apple Ipod oordopjes zag in andere topics dacht ik dat het hier toegestaan was, als het niet zo is gooi dan de topic maar weg.

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Nope - TS wil het via internet bestellen, en dus laten bezorgen. Als je iets verder leest in het artikel dat je quote, lees je:
Let op!

Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.

Your lack of planning is not my emergency

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

No shit sherlock :)

Kijk ook even op wie ik reply, en waar die persoon op mij quote.. Ik had het ook over dat het enkel mag als je het zelf meeneemt. ;)

Ey!! Macarena \o/

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Om maar even de topicwaarschuwing van [Ervaringen] Online shoppen in China ter herhalen:

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Dus nee, dit soort topics zijn niet de bedoeling :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.