Troll?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=285382

Dit is meer bedoeld in de zin: Is het nu afgelopen met het gezeur over de P4, het is wel de eerste proc die over de 2GHz gaat.
Dat dat als troll opgevat wordt :?.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet helemaal uit je reactie kan halen. Wat heeft een schaalbaar ontwerp nu te maken met een processor die eigenlijk pas nieuw is en, laten we dat niet vergeten, eigenlijk is ontworpen om ooit die 2 GHz barrière te doorbreken? Stel dat het een pentium 3 geweest zou zijn, dan zou ik die opmerking veel beter begrijpen.
Dat het afgelopen moet zijn met het gezeur over de pentium 4 kan ik uit de reactie ook niet afleiden, doet ook niet terzake.

Volgens het boekje zou deze post naar een eindscore van 0 gemod moeten worden (denk ik); ik denk dat hij nu op -1 staat, omdat het ook een eerste reactie is en omdat de laatste tijd veel first posts naar -1 gemodereerd worden, omdat ze echt totaal inhoudsloos zijn.

Ik zal 'm wel naar 0 helpen, om twee redenen: volgens het boekje hoort ie daar ook te staan én ik heb mezelf voorgenomen om alleen de totaal inhoudsloze first posts (dat zijn dus reacties met als inhoud: 'first post :)') naar -1 te modden.

Ik heb trouwens het idee dat die hele thread nog een beetje bijgeschaafd moet worden. Zal ik meteen even doen...

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Wat heeft een schaalbaar ontwerp nu te maken met een processor die eigenlijk pas nieuw is en, laten we dat niet vergeten, eigenlijk is ontworpen om ooit die 2 GHz barrière te doorbreken?
Precies! En hieruit blijkt dus dat de P4 inderdaad zo schaalbaar is dat ie daadwerkelijk de 2 GHz kan halen. Dat bedoelde ik.
Dat dat er zo expliciet niet staat ben ik met je eens. Dat je dat er niet uit kan halen, ach daar was eigenlijk die :) voor. Maar goed voortaan doe ik hem duidelijker.

Van mij mag ie op 0 of 1 staan, heb ik geen moeite mee. Op -1 vind ik wel erg overdreven, simpelweg omdat een reactie als:

Eindelijk een einde aan het gezeur, de 2GHz grens is gebroken, dat is wat Intel bedoeld heeft toen zij de P4 op de markt zette. Nu kan de wedloop weer beginnen (aangezien de eerste P4Žs slechts een aanloop zijn op de 2GHz barierre en de PIII dit gewoon niet KAN overbruggen (is sneller tot 2GHz maar haalt er maximaal maar 1.5).

Naar +2 zou zijn gemod. En dat wilde ik dus zo even kort samenvatten (was laat en wilde toch nog ff wat zeggen....)

edit:
heb het er alsnog maar ff in de post bij gezet, is het wat duidelijker.

* GA!S vraagt zich af of ie alsnog naar +2 gaat >:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 22 maart 2001 02:45 schreef GA!S het volgende:

[..]

Precies! En hieruit blijkt dus dat de P4 inderdaad zo schaalbaar is dat ie daadwerkelijk de 2 GHz kan halen. Dat bedoelde ik.
Maar dat is toch op zich niet zo bijzonder. Kijk eens naar de P6 architectuur: die is begonnen rond de 200 MHz (Pentium Pro) en die was aanvankelijk, vermoed ik, helemaal niet ontworpen om erg schaalbaar te zijn. En wat blijkt: bij 1 GHz Pentium 3 wordt ie nog gebruikt.
De Pentium 4 wordt al ingezet op 1,4 GHz en is helemaal ontworpen om schaalbaar te zijn; ik zou die proc dan pas schaalbaar noemen vanaf minstens 3 GHz (of zet ik nu veel te hoog in?)!

Maar goed: dat is allemaal inhoudelijk geblaat en heeft niets met de moderaties te maken.
Dat dat er zo expliciet niet staat ben ik met je eens. Dat je dat er niet uit kan halen, ach daar was eigenlijk die :) voor. Maar goed voortaan doe ik hem duidelijker.

Van mij mag ie op 0 of 1 staan, heb ik geen moeite mee. Op -1 vind ik wel erg overdreven, simpelweg omdat een reactie als:

Eindelijk een einde aan het gezeur, de 2GHz grens is gebroken, dat is wat Intel bedoeld heeft toen zij de P4 op de markt zette. Nu kan de wedloop weer beginnen (aangezien de eerste P4Žs slechts een aanloop zijn op de 2GHz barierre en de PIII dit gewoon niet KAN overbruggen (is sneller tot 2GHz maar haalt er maximaal maar 1.5).

Naar +2 zou zijn gemod. En dat wilde ik dus zo even kort samenvatten (was laat en wilde toch nog ff wat zeggen....)
You've got a point, maar de users kunnen toch ook niet weten wat jij bedoelt en da's toch waar je het van moet hebben...:)
Nogmaals denk ik dat je nooit op -1 zou hebben gestaan, als het niet toevallig de eerste reactie was. Eigenlijk heb je daar een beetje te lijden onder de 'echte' first-posters.
Maar al met al heb ik je omhoog gemod, dus waar hebben we het eigenlijk over...
* GA!S vraagt zich af of ie alsnog naar +2 gaat >:)
Dat zou je wel willen...>:)

Never stop seeking what seems unobtainable...