Audio zowel analoog als streamen

Pagina: 1
Acties:

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik speel al enige tijd mijn muziek af vanaf mijn htpc met Winamp, bedient vanaf mijn android mobile. Mijn htpc stuurt de muziek via een usb-dac naar mijn receiver, en dat werkt allemaal prachtig.

Nu ben ik op zoek naar een manier om op mijn slaapkamer setje dezelfde muziek te kunnen laten afspelen.
Er zijn hier wel oplossingen voor in de vorm van usb wireless streamers / airport express, maar ik wil wel gewoon gebruik blijven maken van mijn usb-dac, en volgens mij moet je dan 2 geluidkaarten tegelijk aansturen (gaat toch niet in windows 7?) Of zijn hier wel oplossingen/workarounds voor?

Een andere oplossing is het gebruik van een audio transmitter. Deze krijg dan een analoog signaal vanaf mijn usb-dac, en stuurt dit naar mijn (ontvanger gekoppeld aan) mijn slaapkamer setje. Heeft iemand hier ervaring mee, welke audio transmitter is hier goed geschikt voor?

Ik hoop dat mijn probleemstelling een beetje duidelijk is, graag hoor ik zoveel mogelijk opties en mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46

DjVe

Hatsaflats!

Dat kan gewoon, maar ik weet niet zeker of dit ook met Winamp werkt. iTunes kan dit namelijk wel, lokaal gewoon muziek afspelen en via airplay ook andere apparaten hetzelfde laten afspelen.

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:35
Waarom gebruik je een usb-dac ? Is de dac in je receiver van minder kwaliteit?

• Rob G
Inderdaad, mijn Musical Fidelity V-dac is een leuke upgrade t.o.v. de dac in mijn Marantz sr7400.

• Rob G
Verder niemand met een dergelijke setup...?