Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Geachte medetweakers;

Ik wil voor een simulatieproject een x-targetPC gaan gebruiken met een paar complexe modellen daarin.
Ik heb toevallig nog een Q6600 liggen, en deze wou ik graag gebruiken.
De reden dat ik jullie hulp in roep is echter dat ik maar een beperkt aantal netwerk controllers mag gebruiken, ivm met communicatie met een andere PC.

De volgende chips zijn ondersteund;
-3c90x
-i8254x
-i82559
-NE2000
-Ns83815
-R8139
-R8168
-RHINE
-RTLANCE
-SMC91c9x
-USBAX772
-USBAX172

Nou betwijfel ik ten sterkste of deze nog op Socket 775bordjes met quad core ondersteuning te vinden zijn.
Ik ben nog op zoek naar een iets uitgebreide lijst met meer details. Deze komt zsm.

Hebben jullie suggesties of is het misschien verstandiger om met PCI kaartjes te gaan werken?

Alvast bedankt

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een RTL8139 vind je al voor luttele euro's, waarom moeilijk doen om een heel specifiek bord te zoeken, terwijl je gewoon met losse kaarten kan gaan werken.
S775 borden zijn vrij schaars aan het worden, een hele specifieke eis als dit kan nog wel eens vrij kostbaar gaan worden.

En gezien die dingen hoe dan ook aan de PCIbus of PCIelane worden geknoopt maakt het in gebruik geen fluit uit of het nu een losse kaart is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
dat is een goeie, Echter zit ik met het probleem dat ik nog wat PCI sloten over moet houden voor kaarten die CAN, en analoge signalen kunnen ontvangen.

Dan zou ik minimaal 3 pci poorten moeten hebben, Ik ga eens weer opzoek in de pricewatch

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met name de budget borden zijn vaak voorzien van 1 PCIe x16, een PCIe x1 en de rest PCI sloten. Als je een ATX formfactor pakt dan kom je daar wel uit.
µATX met een IGP kan ook nog.

Daar zijn in elk geval oplossingen genoeg voor te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 2 x een S775 mobo van Gigabyte liggen. Deze hebben echter 2 PCI sloten, ik weet niet of ze aan je vraag voldoen, maar mocht dat zo zijn, dan kan je ze tegen een zacht prijsje overnemen.