Toon posts:

Outlook Express .dbx file naar .pst converteren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een computer met Outlook Express 6 geïnstalleerd, om de mails bij te houden heb ik de .dbx files gekopieerd naar een externe usb stick. Wel enkel de .dbx files die ik nodig had, aangezien er ook een heleboel mappen met mails waren die we niet meer moesten hebben.

Nu kan je deze niet gewoon importeren in Outlook (raar maar waar), maar je zou deze wel kunnen importeren in Windows Live Mail blijkt uit het internet. Windows Live Mail geïnstalleerd, importeren, verwijzen naar de folder met de .dbx bestanden, helaas, foutmelding.

Na lang zoeken op internet kom ik verschillende sites tegen waar staat dat je altijd de hele map met .dbx files moet kopiëren aangezien folders.dbx belangrijk zou zijn. Andere sites daarentegen zeggen dan weer dat je enkel de .dbx files moet kopiëren die je zelf wilt houden, maar aangezien het importeren niet lukt in WLM vrees ik dat optie 1 de juiste is.

Weet iemand nog welke .dbx bestanden ik allemaal moet hebben? De computer staat op een verre locatie, dus kan niet even ernaartoe rijden om heel die map te kopiëren, is ook veel te groot om door te mailen.

Ik heb me al suf gezocht achter dbx to pst converters, er zijn er wel wat, maar allemaal betalend, met de demo versies kan je maar een 5-tal mails converteren (die perfect lukken). Zijn er nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Heb je wel remote desktop toegang op die computer? Evt. zou je Dropbox kunnen gebruiken om die bestanden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg niet, is echt zo'n huis-tuin-keuken PC die ergens in een kot staat. De hele map met .dbx bestanden is echt wel groot, maar ik ben aan het zoeken welke bestanden zeker nodig zijn voor een import, maar ik vind het niet, wel ergens gevonden dat blijkbaar folders.dbx belangrijk is, dus ik hoop dat het dan enkel nog dat bestand is dat ik nodig heb.

EDIT: Na nog wat zoeken blijkt het inderdaad enkel het folders.dbx bestand te zijn die ik nog moet hebben. Ik ben nu aan het zoeken achter methodes om het bestand zelf vanaf scratch aan te maken. Iemand had dat gedaan + bestand geüpload maar is al 3 jaar geleden dus offline.. jammer.

EDIT2: Na lang zoeken nergens een voorbeeld / voorbeeld structuur gevonden. Heb dan maar gebeld dat ze de PC moesten opnieuw aansluiten, overgenomen via Teamviewer, folders.dbx gezocht, in mail gestuurd naar mezelf, in de map met de andere dbx bestanden gezet, geïmporteerd via Windows Live Mail, export naar Outlook op dezelfde (mijn) PC, export to .pst, gekopieerd naar de server, import pst, klaar! :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlook Express is een DBX-bestand voor de oude versie. DBX-bestand ondersteunt de nieuw bijgewerkte vensters niet. Als u een DBX-bestand converteert in updateversie naar MS Outlook, kunt u de software gebruiken.
 voor meer info bezoek: Google en ga zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 27-05-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Verwijderd We mogen toch hopen dat dit probleem na 8 jaar wel opgelost zou zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door sypie op 27-05-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bedankt voor de nutteloze kick op een oud topic. Zullen we deze gewoon in het archief laten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.