Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Web analytics en gebruikersvriendelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• dutchcanadian
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Hallo,

Ik ben bezig met het selecteren van een web analytics pakket voor een bedrijf. Een veel gehoorde wens is een gebruiksvriendelijk pakket, gemakkelijk om mee te werken, intiutief. Hoe zouden jullie dit testen? Een gebruikerservaring verschilt toch per persoon?

Groet,

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 22:12

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind zelf dat Piwik erg gebruiksvriendelijk! Niet veel klachten gehad van klanten.

• dutchcanadian
alienfruit schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:21:
Ik vind zelf dat Piwik erg gebruiksvriendelijk! Niet veel klachten gehad van klanten.
Ziet er inderdaad goed uit. Alleen weet niet of het geschikt is voor de betreffende website. De site trekt veel bezoekers en het zou aardig wat rekenwerk zijn voor de server.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Het lijkt mij slim om eerst een lijst te maken met alle pakketten die qua techniek en soort statistieken voldoet, dat is tenslotte waar het om gaat. Met die lijst kan je dan, eventueel met de klant samen, kiezen welke het meest gebruiksvriendelijk is.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• dutchcanadian
OkkE schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:37:
Het lijkt mij slim om eerst een lijst te maken met alle pakketten die qua techniek en soort statistieken voldoet, dat is tenslotte waar het om gaat. Met die lijst kan je dan, eventueel met de klant samen, kiezen welke het meest gebruiksvriendelijk is.
Klopt, die stap heb ik inmiddels gemaakt. Ik ben nu op het punt om een aantal pakketten verder te bestuderen. Onder andere op gebruiksvriendelijkheid.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:50

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Zou het dan mogelijk zijn dat je die lijst ook even post? Op deze manier moeten we maar wat roepen, terwijl je bij een lijst van geselecteerde pakketten misschien nog wel veel meer nuttige informatie krijgt. De Quickstart is handig om te volgen...

[ Voor 13% gewijzigd door MueR op 29-11-2011 11:57 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Google Analytics heeft de mogelijkheid kant-en-klare PDF's te mailen met een overzicht van analytics. Die kun je zelf samenstellen. Dat is een functionaliteit die veel minder ervaren internetgebruikers vaak erg op prijs stellen.

Verder tja.. het is een analyticspakket. Als het te simpel is, biedt het waarschijnlijk ook minder informatie. GA is trouwens wel een stuk verbeterd met de laatste update :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35

André

Analytics dude

Een web analytics pakket selecteer je op basis van de business gegevens die het op moet leveren. Dat is regel 1. Daarna ga je binnen de pakketten die overblijven kijken naar kosten, gebruikersvriendelijkheid (wat ook geld kan kosten als het pakket dat niet is), enz.

Op basis van ervaring kan ik je vertellen dat Google Analytics door velen als gebruikersvriendelijk wordt ervaren. Het is redelijk makkelijk en goedkoop te implementeren, en door het opdoen van je GAIQ weet je waar alle knoppen zitten. En met een dagje training ben je al een heel eind op weg.

In de nieuwe versie zitten handige dashboards die een goed overzicht geven van de meest belangrijke zaken en vanuit daar kun je verder graven. Met basiskennis kom je heel ver, en als je meer wilt kan dat ook.

Daarnaast is er een groep van 180 partnerbedrijven wereldwijd, en een heeele grote groep met gebruikers die veel kennis met elkaar delen.

[ Voor 23% gewijzigd door André op 29-11-2011 12:10 ]

• dutchcanadian
Ik kom op de volgende pakketten:

Deep Log Analyzer
LetsStat
Piwik
Sitevantage
Urchin
Woopra

Deze pakketten voldoen aan de basiseisen en ga ik verder beoordelen op oa gebruikersvriendelijkheid. Google Analytics is idd erg goed maar wordt hier niet als geschikte keuze gezien ivm privacy.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35

André

Analytics dude

dutchcanadian schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:43:

Google Analytics is idd erg goed maar wordt hier niet als geschikte keuze gezien ivm privacy.
Mag ik vragen wat je daar mee bedoeld? Van de genoemde pakketten biedt Google Analytics de meeste privacy aangezien ze geen rapportages op persoonsniveau mogelijk maken waar de andere dat wel kunnen. Ook kun je in de instellingen van Google aangeven dat niemand bij de data mag anders dan alleen jij zelf, ook dat bieden de meeste andere pakketten niet.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 29-11-2011 13:30 ]

• dutchcanadian
Heeft te maken met bepaalde Amerikaanse wetgeving die Amerikaanse bedrijven verplicht gegevens af te staan, ook al staat het op Europese servers.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11 17:07

Wish

ingwell

dutchcanadian schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:35:
Heeft te maken met bepaalde Amerikaanse wetgeving die Amerikaanse bedrijven verplicht gegevens af te staan, ook al staat het op Europese servers.
Patriot Act versus Safe Harbor :)

No drama

Pagina: 1