Windows 7 energiebeheer probleem, accu sneller als netstroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksiderius
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 21:32
Voor het uitvoeren van EEM berekeningen maak ik gebruik van een Dell Precision workstation met Windows 7 met Intel I7 processor.

Ik heb het volgende probleem. Als de laptop op de accu draait is hij vele malen sneller als aan de netstroom. Ik heb alle mogelijke functies bij energiebeheer al gecontroleerd en die gelijk aan elkaar gesteld maar dit lost niets op. Processor affiniteit gechecked, prioritiet van het proces. Niets helpt.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee, of heeft iemand een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Officiële lader en is deze ook ontworpen voor high-performance? Het heeft weinig nut om een 65 watt lader aan je laptop te hangen en dan de performance verwachten alsof het een 90 watt heeft. En als het geen officiële Dell lader is, gaat de laptop standaard naar low performance.

Je bent wel erg karig met je informatie. Heb je op Google al wat gevonden hierover?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksiderius
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 21:32
Je slaat de spijker op z'n kop kom er net zelf achter dat ik twee laders heb omgewisseld. Stekker controleren is nooit overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, als je niets aan vooronderzoek doet voordat je hier post, kan je dat krijgen hè ;). Verlaatte maandag ochtend moment dan maar?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:53
Zoek eens hier, energiebeheer -> schema instellingen -> geavanceerde instellingen -> processor

Zijn ideale functies!
Als je die op 50% zet gaat je cpu, mits hij speedstep heeft, niet meer naar stock speed en kan je langer doen met je accu. (draait T6670 van 2,2 Ghz op 1.2, doet 5 uur op accu ipv 3)
Maar dat kan natuurlijk ook andersom ingesteld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Post dan niet.

[ Voor 79% gewijzigd door alt-92 op 30-11-2011 08:32 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Pagina: 1