Internet en Youtube via Wifi erg traag op iPad 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakenjager
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo,

Ik heb sinds kort een IPad 2 32G.

Ik ben tevreden over het aparaat, behalve over de snelheid van browsen via Safari en Youtube via Wifi.

Als ik een normale pagina (dus geen mobiele site) open op de iPad 2duurt het soms meer dan 10-20 seconden voordat deze geladen is.

Ter vergelijk, zelfs mijn 800Mhz singlecore Galaxy Gio mobiel doet er maar 2-3 seconden over via dezelfde Wifi verbinding.
Ook Youtube gaat erg traag op de iPad 2.

Heeft dit met de Wifi instellingen op de iPad 2 te maken? Of moet ik iets tweaken aan mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPad. Meestal gaat alles erg snel, maar soms heb je een terugval.. En loopt het internet ineens erg traag. Ik heb dit sinds iOS 5, misschien een bug? :S

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 13:39
Ik heb exact hetzelfde op mijn iPhone 4 (en mijn vrouw op haar 4s).
Beide iOS 5.1.0 overigens.

Een van onze laptops heeft er ook last van maar de andere twee (en de macbook pro) niet.

Nu gebruik ik als router/modem/wifiding een FritzBox (XS4ALL klant), ik heb de indruk dat deze niet met alles even lekker compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160745

Hier ook alles traag via wi-fi op de iPad 2.

Misschien ligt het aan de modem/router(s) config:

- ZyXel modem/router bedraad (Telfort ADSL + telefonie)
- Eén van de vrije poorten gaat naar een 2e wireless router van Sitecom, deze verzorgt de wi-fi.

Wat opvalt is dat de lampjes van de ZyXel vrijwel permenent branden voor de poorten die in gebruik zijn (PC's met internet, daar goede performance), alleen het lampje van de poort naar de Sitecom (iPad 2) knippert permanent in een vast ritme.

Iemand een ideetje ?