Mijn systeem;
ASRock 890FX Deluxe 3
AMD Phenom II X4 965 BE @ stock
Scythe Mugen 2 rev B
HIS HD 5870 iCooler V Turbo
Sapphire HD 5870
Kingston HyperX 2x4GB
Cooler Master GX 750W
Cooler Master CM 690 II
Crucial M4 64gb SSD (nieuwste firmware 009)
2 x hdd van 500gb
Windows 7 x64 ultimate
gallery: Mu.siQ
Foutcode eindigt op BBCode 124. De rest zal ik even posten als ik er weer één krijg (morgenmiddag na college tijdens gamen that is). Ik kan de melding die je krijgt na de herstart niet meer vinden, had ik wel ergens opgeslagen.
Minidumps heb ik even gezipt en geüpload naar hier (het zijn er een stuk of 25 inmiddels *edit* 31);
http://www55.zippyshare.com/v/32007874/file.html
Deze blue screen krijg ik alleen tijdens gamen. Het maakt niet zo zeer uit welke game ik speel. Hij komt gewoon na een tijdje. Soms is het een half uur, soms is het twee uur. Het is wel dat hoe vaker ik doorga ik sneller die komt. Ik heb wat op google gezocht en het probleem lijkt te zitten in mijn videokaart en/of drivers. Ik krijg de BSOD, herstart na debuggen, en dan kan ik weer los voor een tijdje. Als ik gewoon schoolwerk doe/internet/muziek etcetera dan heb ik er geen last van.
Ik heb twee 5870 in crossfire staan. Het betreft deze;
pricewatch: Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)
pricewatch: HIS HD 5870 iCooler V 1GB GDDR5 PCIe
Deze zit er op gemonteerd;
pricewatch: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro
Qua warmte maakt het weinig uit (sterker nog, 2 graden warmte doordat er minder ruimte tussen zit) maar wel een hoop geluid minder.
Tijdens BF3 (mijn enige game die ik speel op dit moment) komen de kaarten niet boven de 75 graden.
Wat heb ik geprobeerd?
• Ati catalyst drivers (geen preview dus) geïnstalleerd, gede-installeerd, geïnstalleerd, etc.
• CAP profiles ook meerdere malen ge herinstalleerd
• Windows 7 x64 er opnieuw op (meerdere malen)
• Crossfire uitgeschakeld en op één kaart gespeeld
• Één kaart uit systeem gehaald en geprobeerd op één kaart te spelen
• Hierna omgewisseld en andere kaart
• Kaart van pci-e slots gewisseld
• Performance in-game teruggeschroefd van ultra/high naar medium, aa of, hbao of etc.
• Drivers geupdate naar laatste versies waar mogelijk (doe ik standaard, inc. Bios)
• Voor de zekerheid heb ik mijn processor nog door prime gegooid, mijn geheugen door MemTest en mijn harde schijven gecheckt met HD Tune Pro.
Dit heeft allemaal niet mogen baten.
Waar moet ik nou nog meer zoeken om dit probleem eventueel te kunnen verhelpen?
ASRock 890FX Deluxe 3
AMD Phenom II X4 965 BE @ stock
Scythe Mugen 2 rev B
HIS HD 5870 iCooler V Turbo
Sapphire HD 5870
Kingston HyperX 2x4GB
Cooler Master GX 750W
Cooler Master CM 690 II
Crucial M4 64gb SSD (nieuwste firmware 009)
2 x hdd van 500gb
Windows 7 x64 ultimate
gallery: Mu.siQ
Foutcode eindigt op BBCode 124. De rest zal ik even posten als ik er weer één krijg (morgenmiddag na college tijdens gamen that is). Ik kan de melding die je krijgt na de herstart niet meer vinden, had ik wel ergens opgeslagen.
Minidumps heb ik even gezipt en geüpload naar hier (het zijn er een stuk of 25 inmiddels *edit* 31);
http://www55.zippyshare.com/v/32007874/file.html
Deze blue screen krijg ik alleen tijdens gamen. Het maakt niet zo zeer uit welke game ik speel. Hij komt gewoon na een tijdje. Soms is het een half uur, soms is het twee uur. Het is wel dat hoe vaker ik doorga ik sneller die komt. Ik heb wat op google gezocht en het probleem lijkt te zitten in mijn videokaart en/of drivers. Ik krijg de BSOD, herstart na debuggen, en dan kan ik weer los voor een tijdje. Als ik gewoon schoolwerk doe/internet/muziek etcetera dan heb ik er geen last van.
Ik heb twee 5870 in crossfire staan. Het betreft deze;
pricewatch: Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)
pricewatch: HIS HD 5870 iCooler V 1GB GDDR5 PCIe
Deze zit er op gemonteerd;
pricewatch: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro
Qua warmte maakt het weinig uit (sterker nog, 2 graden warmte doordat er minder ruimte tussen zit) maar wel een hoop geluid minder.
Tijdens BF3 (mijn enige game die ik speel op dit moment) komen de kaarten niet boven de 75 graden.
Wat heb ik geprobeerd?
• Ati catalyst drivers (geen preview dus) geïnstalleerd, gede-installeerd, geïnstalleerd, etc.
• CAP profiles ook meerdere malen ge herinstalleerd
• Windows 7 x64 er opnieuw op (meerdere malen)
• Crossfire uitgeschakeld en op één kaart gespeeld
• Één kaart uit systeem gehaald en geprobeerd op één kaart te spelen
• Hierna omgewisseld en andere kaart
• Kaart van pci-e slots gewisseld
• Performance in-game teruggeschroefd van ultra/high naar medium, aa of, hbao of etc.
• Drivers geupdate naar laatste versies waar mogelijk (doe ik standaard, inc. Bios)
• Voor de zekerheid heb ik mijn processor nog door prime gegooid, mijn geheugen door MemTest en mijn harde schijven gecheckt met HD Tune Pro.
Dit heeft allemaal niet mogen baten.
Waar moet ik nou nog meer zoeken om dit probleem eventueel te kunnen verhelpen?
[ Voor 5% gewijzigd door Mu.siQ op 29-11-2011 09:03 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.