Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met muisklikken, niet alles werkt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet 100% zeker of het aan het moederbord ligt maar na een week troubleshooten zou ik echt niet weten waar ik het anders moet zoeken.

Specs:
Mobo: Asus M2N68-AM Plus
CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+
GPU: Sapphire Radeon X800XL (Ati)
Geheugen: DDR2 2Gb
2 HD's, 1 500Gb, 1 320 Gb. Elk 2 partities, een volledig voor windows en andere programma's.

Het volgende is het probleem: Allereerst reageert explorer pas op de muis als ik taskmgr open heb staan.
Als ik die niet open heb staan kan ik wel de iconen op het bureaublad klikken, maar vervolgens kan ik niks met het explorer venster. En met de taakbalk en startmenu kan ik al helemaal niks.

Vervolgens, als ik taskmgr open heb, zijn er meerdere programma's waarvan niet alles reageert op de muis.
Ik noem even de programma's die ik het meest gebruik, maar er zijn ongetwijfeld meer.

- VLC. Video opent wel, maar vervolgens kan ik niks met de menu's of de knoppen.

- Chrome. Ik kan geen tabbladen selecteren, als ik ze aanklik gaan ze gewoon weg (als of ik op het kruisje heb geklikt). De back knop dupliceert het huidige tab. Settings menu werkt niet.

Firefox, alles werkt incl de tabs, maar niet kruisje etc. rechtsboven.

Vreemd genoeg werkt bv Winamp wel volledig, en ook meerdere spellen doen het ook prima.

Mijn troubleshoot tot nu toe:

- Allereerst 2 andere muizen getest, in totaal 2 usb en 1 ps/2. Allen zelfde probleem. Alle USB poorten getest. (geven overigens geen problemen voor andere usb apparaten)
- Ook ander toetsenbord, voor het geval deze een signaal gaf waardoor bepaalde muisklikken geblokkeerd werden.
- Disk check, en windows repair.
- Vervolgens schijf maar geformatteerd en opnieuw schone installatie gedaan. volledig geupdate en ook alle drivers nieuwste versie geinstalleerd.
- Sapphire GPU eruit gehad en op de onboard getest.
- Vanaf Ubuntu cd gestart, en waar mogelijk zelfde programma's getest, Chrome en Firefox werken correct en ook de 'explorer' reageert volledig.

Ik heb geen andere hardware liggen om te testen, dus voordat ik een nieuw mobo aanschaf wil ik wel 100% zeker weten of die het probleem is of dat er nog iets anders is dat ik kan testen.

Overigens niet mijn eigen pc, maar van een vriendin van me.

Toevoeging: heb de tool HotCPU lite laten lopen om het moederbord te testen en die zegt dat alles in orde is.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:40
Dit riekt eerder naar een virus dan naar een hardwarefalen. Heb je al een virusscanner laten lopen? Probeer eens MBAM ofzo? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het even moeten noemen, maar ik heb hem volledig gescand (alle schijven voor de zekerheid) en hij is schoon. O.a. met AVG, Hijackthis en Spybot.

Verwijderd

Kijk eens de USB instellingen in je bios na. Desnoods even bios of default zetten.

Verwijderd

Ik heb wel eens zoiets gehad met ram modules die goed leken maar toch kapot waren. heb je de mogelijkheid om andere ddr2 modules te testen?

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:53

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 06:30:
Ik heb wel eens zoiets gehad met ram modules die goed leken maar toch kapot waren. heb je de mogelijkheid om andere ddr2 modules te testen?
Kan gemakkelijk met een hirenbootcd en dan memtest86. Volgens de beschrijving heeft hij dit nog niet getest en lijkt inderdaad op defect geheugen.

Geen bolle of lekkende elco's op het moederbord?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Verwijderd

Topicstarter
Aan de elco's is niks bijzonders te zien... maar aan het geheugen had ik idd nog niet gedacht omdat dat wat vergezocht leek. Ander ddr2 heb ik niet liggen mar ik ga een memtest doen.

eta: memtest gedaan, no errors. Bios staat op default.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ander ddr2 geheugen getest. Nog steeds zelfde probleem >__<.

Verwijderd

Topicstarter
Om het verhaal even voor iedereen af te ronden (en ja je mag even lachen), het probleem is opgelost!
Het bleek de muis die bij het systeem zat te zijn. We hadden er een andere muis aan gehangen en (bij toeval) de andere niet aangekoppeld en vergeten die er weer aan te zetten. Bij de reboot was ineens het muisprobleem verholpen. Kortom: Muis is kapot!

Dat je toch zo diep erin kan kijken en de basics over het hoofd kan zien op deze manier...

Iedereen thanks voor het meedenken!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk ;)

Tnx voor het posten van je oplossing, ik had deze uitkomst niet verwacht, dus allicht zullen anderen hier ook zeker wat aan hebben.

Voor de goede orde en vindbaarheid verhuis ik dit topic naar Overige Hardware, dat is waar digitale piepdingetjes thuishoren.

Move PMG -> OH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1