loading times maps te lang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpierre92
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 14:03
Hallo medemensen,

Ik zit met een redelijk gecompliceerd probleem. Dit is niet een probleem dat betekend dat iets totaal niet werkt, maar meer dat het beter "Hoort" te werken. Ik heb een nieuwe pc gekocht en zelf gebouwd die alle games op dit moment en redelijke toekomt moet draaien maar ik zit met een prestatie probleem dat ik gek vind. Een map(level) laden in Call of Duty MW3 duurt gewoon te lang, soms is het spel al begonnen en dan pas kom ik. 1e keer map laden duurt tussen de 15~30 seconden, 2e keer map laden duurt tussen 4~7 seconden. Ik heb een vriend die een oudere pc heeft maar die maps sneller als mij laadt. Ik maak mij hier zorgen om omdat iets misschien aan het kapot gaan is. Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat het spel niet lekker op mijn computer draait. Ik heb laats windows7 opnieuw geïnstalleerd. En spel getest zonder steam overlay en xfire ingame enz. Als iemand nog iets meer wilt weten kun je dat gerust vragen,
Bedankt!

Specs:

CPU: i7-2600K ~3,5GHz
GPU: ATI/AMD Radeon HD6950PE
Hard disks: 2x 500gb Raid0
RAM: 4Gb ~23Gb/s getest met CMD
Moederboard: ASUS P8P67 PRO
Besturingssysteem: Windows7 Ultimate 64bit
DirectX 11
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/117Windows_HDtune.png

[ Voor 10% gewijzigd door jeanpierre92 op 28-11-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dit niet beter in het CoD topic vragen daar hebben ze er misschien meer verstand van! Je HDD is een van de traagste factoren in jouw systeem maar 5min wachten is wel heel erg lang.

-Is je game installatie helemaal standaard: Op C:\ drive en in 32bits folder?
-Welke CoD patch gebruik je?
-DirectX opnieuw geïnstalleerd?
-Welke video driver gebruik je?
-Welke RAID driver gebruik je?
-Gebeurt het alleen met dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 13-09 10:42

InFamous

excommunicado

Dit kan ook veroorzaakt worden door je internet, heb dit al vaker gehoord ook binnen mijn clan. Vaak hielp portforwarding en dat soort zaken een hoop.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dus makkelijke test (voordat je routersettings scrabbled en helemaal niets meer hebt)
router er even tussenuit en rechtstreeks aan het modem hangen, dan weet je in één keer opstarten ;)

ging wrs sneller dan deze openingspost maken

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpierre92
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:04:
Kan je dit niet beter in het CoD topic vragen daar hebben ze er misschien meer verstand van! Je HDD is een van de traagste factoren in jouw systeem maar 5min wachten is wel heel erg lang.

-Is je game installatie helemaal standaard: Op C:\ drive en in 32bits folder?
-Welke CoD patch gebruik je?
-DirectX opnieuw geïnstalleerd?
-Welke video driver gebruik je?
-Welke RAID driver gebruik je?
-Gebeurt het alleen met dit spel?
Ik laad geen 5min maar tussen de 15~30 seconden.
Ik heb 2 partities, C:(windowds) D:(de rest) Steam+het spel staat op D:
Ik gebruikt gewoon de laatste patch die steam heeft gegeven.
DirectX is net opnieuw geinstalleerd.
Catalyst version: 11.11
RAID driver: Intel rapid storage technologie
Het gebeurt ook met Battlefield 3.
Als ik eenmaal in het spel zit heb ik dus Geen lagg.
InFamous schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:07:
Dit kan ook veroorzaakt worden door je internet, heb dit al vaker gehoord ook binnen mijn clan. Vaak hielp portforwarding en dat soort zaken een hoop.
Ik heb volledig geportforward ingame staat er NAT status: Open
Friends joinen mij ook altijd omdat dat altijd zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je meer van je systeem wilt als dat kan,eerder waren je scores slecht,maar die zijn nu prima in orde.Alles werkt zo te zien ook prima.Enigste optie die ik zie als je sneller wilt is een SSD.
Maar anders zal er denk ik niet wat te verbeteren zijn.

En 15 a 30 sec is ook prima.De reden waarom anderen misschien sneller in de server zijn is omdat die veelal een ssd in hun systeem hebben,ik ben meestal ook 1 van de eerste in een server van bf3 b.v

En wat heeft je vriend voor specs?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpierre92
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:26:
ik denk dat je meer van je systeem wilt als dat kan,eerder waren je scores slecht,maar die zijn nu prima in orde.Alles werkt zo te zien ook prima.Enigste optie die ik zie als je sneller wilt is een SSD.
Maar anders zal er denk ik niet wat te verbeteren zijn.

En 15 a 30 sec is ook prima.De reden waarom anderen misschien sneller in de server zijn is omdat die veelal een ssd in hun systeem hebben,ik ben meestal ook 1 van de eerste in een server van bf3 b.v

En wat heeft je vriend voor specs?
Een vriend van mij heeft ook een SSD in zijn computer en zijn snelheid is net iets sneller als mijn Raid0. Maar zijn spel staat niet op die SSD maar gewoon op een normale schijf en die is 2x zo sloom als die van mij, verder is zijn GPU CPU en RAM langzamer als mij, echter laad hij de maps sneller als mij. Een andere vriend heeft ook alles slechter en heeft maar 1 HD ook 2x zo sloom als mij maar hij laad altijd sneller als mij. Ik heb juist RAID0 genomen om dingen lekker snel te laden maar nu lijkt het erop dat ik ben gefopt :'( .
Kan het zijn dat de games RAID0 niet helemaal snappen? Wat ik ook zie als ik in windowed mode zit en bij broncontrole zit dat als een map voor de 1e keer laad(sloom dan) dat broncontrole aangeeft dat hij niet reageert, als ik dezelfde map dan weer laad geeft hij dit niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:00
Sorry hoor, maar zo vaak "als mij" gebruiken begint echt zwaar te kriebelen bij mij. Het is ALS IK.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/iemand-als-ik-mij

[/grammernazi]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpierre92
ThijsWTF schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:26:
Sorry hoor, maar zo vaak "als mij" gebruiken begint echt zwaar te kriebelen bij mij. Het is ALS IK.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/iemand-als-ik-mij

[/grammernazi]
Ik weet niet waar jij je leven aan besteed, maar als je begrijp wat ik bedoel ben ik al tevreden. Tevens ben ik een dyslect. Ik zit hier niet om de nederlandse taal beter te begrijpen.
"echter laad hij de maps sneller als mij" Moet zijn: "echter laad hij de maps sneller dan ik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SSD kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

En dat is de oplossing ???

Probeer is als het in je mogelijkheid ligt 1 losse disk te gebruiken als je die nog hebt liggen, en kijk is of je het probleem dan nog steeds hebt, kun je evt je raid config uitsluiten.

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De doorvoersnelheid van je storage is daarnaast maar 1 van de vele factoren. De access time van een traditionele harde schijf is vele, maar dan ook vele malen hoger dan die van een SSD, en zeker als er veel kleine files moeten worden uitgelezen kan dat gigantisch veel verschil maken.

Als die vriend van je zijn OS op de SSD heeft staan en verder de HDD enkel voor die game gebruikt kan het zijn dat die HDD het een stuk makkelijker heeft met het verwerken van die kleine files omdat hij ondertussen niet "gestoord" wordt door het OS.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpierre92
gumbal696 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:51:
[...]

En dat is de oplossing ???

Probeer is als het in je mogelijkheid ligt 1 losse disk te gebruiken als je die nog hebt liggen, en kijk is of je het probleem dan nog steeds hebt, kun je evt je raid config uitsluiten.
Ik heb hier nog een nieuwe HDD liggen voor een andere pc ik denk dat ik die ga proberen. Dat is een Western Digital Blue 500gb SATA3 600mb/s 7200rpm. Dus dat word wel een goede test.
--MeAngry-- schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:58:
De doorvoersnelheid van je storage is daarnaast maar 1 van de vele factoren. De access time van een traditionele harde schijf is vele, maar dan ook vele malen hoger dan die van een SSD, en zeker als er veel kleine files moeten worden uitgelezen kan dat gigantisch veel verschil maken.

Als die vriend van je zijn OS op de SSD heeft staan en verder de HDD enkel voor die game gebruikt kan het zijn dat die HDD het een stuk makkelijker heeft met het verwerken van die kleine files omdat hij ondertussen niet "gestoord" wordt door het OS.
Daar heb je een goed punt. Helaas word dit uitgesloten omdat ik een andere vriend heb die alleen maar een HDD heeft voor alles, en hij laad ook sneller als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Je maakt eerst een raid 0 om je systeem sneller te maken om er vervolgens 2 partities op te maken, maken die 2 partities het niet ene stuk langzamer?
wat voor andere programma's draai je, denk aan virus scanner, windows index, etc die je systeem kunnen vertragen.

ten aanzien van SSD:
Ik had zelf 2 partities op een enkele schijf (c: windows, d: games en docs) maar op den duur werd dat tegrend traag en heb ik een SSD aangeschaft. Daar staat windows en mijn games nu op en het gaat als een tierelier. ben ook vaak 1 van de eerste in de games.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpierre92
skoozie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:18:
Je maakt eerst een raid 0 om je systeem sneller te maken om er vervolgens 2 partities op te maken, maken die 2 partities het niet ene stuk langzamer?.
Baseer je dit op feiten? Weet je dit zeker? Als dit zo is heb ik mezelf in de maling genomen. Windows ziet het als 1 schijf, ik neem aan dat dit hetzelfde werkt als 1 schijf met meerdere partities. Maar goed dat je dit aanhaalt nu heb ik weer iets om eventueel na te zoeken ;)
skoozie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:18:
wat voor andere programma's draai je, denk aan virus scanner, windows index, etc die je systeem kunnen vertragen.
Virusscanner: Geen1
Windows Firewall: Disabled
Programma's: Xfire, Steam

EDIT:

RAID works by combining several drives, and there is only one way to partition these drives: as a single partition, one logical drive per physical drive. Some RAID systems might allow you to, say, create a RAID across multiple partitions on the same physical drive, but to do so would be to defeat the purpose of a RAID, which is meant to span multiple disks.
Bron:
http://www.ehow.com/way_5378595_correct-partition-raid-hard-drives.html#ixzz1fBZGQiAQ

Wil dit zeggen dat skoozie gelijk heeft en dat ik mijzelf in de maling heb genomen?

EDIT2:
Ik heb mijn Windows7 opnieuw geinstalleerd op 1partitie. Nu gaat alles al weer een stuk sneller. Ook heb ik ingame settings en de mp_config.cfg wat aangepast zodat alles iets beter werkt. Er zijn gelijke problemen gevonden van andere mensen. Het is bekend dat COD sinds MW2 memory leaks heeft, helaast is dat in MW3 nog steeds niet verholpen. Mischien dat het in de volgende patch word gefixt. Ik vind het ook raar dat iedereen denkt dat het aan de HDD's ligt. Mijn HDD zijn snel en goed. Als een map word geladen betekend het dat de CPU bestand in het RAM moet wegschrijven(ordenen). De HDD is zo snel dat dit de laadtijd bijna niet beinvloed."Volgens mij" ligt het er bij een map laden aan het "RAM" en aan de "CPU". Mischien is het ook is goed om aan deze onderdelen te denken en er over te discussieren. Ooh en ik had ook nog gevonden dat windows7 niet helemaal eerlijk is over de classificatie van de primaire harde schijf. Omdat windows7 maar 1 logische HDD ziet kijkt hij naar wat voor harde schijf erin zit. Zodra hij ziet dat er een SATA inzit geeft hij een 5,9. Dat betekend dat als je een SATA syteem met 4 fysieke schijven hebt en die maakt tot 1 logische schijf in windows7 geeft hij nog steeds een 5,9.

Nog een argument waarom het spel niet goed werkt:
http://forums.steampowere...read.php?t=2225829&page=6

Mijn conclusie tot zo ver: "Het systeem werkt naar behoren, CODMW3 werkt niet naar behoren".
Reacties nog altijd welkom!

EDIT3:
Ik ben er mischien achter wat ervoor zorgt dat een multiplayer map soms langzaam laad. Om de een en of andere reden gaat cod alle .IWD files lezen van de HDD. Dit heb ik gezien toen ik "broncontrole" deed. En een .IWD files is niet bepaald klein en het zijn er nog al een aantal. Ik weet niet waarom het spel deze files soms WEL laad en waarom hij ze soms NIET laad. Als ik het spel afsluit en opnieuw opstart laad hij de files soms niet, terwijl je dit wel zou verwachten. En als je dan bijvoorbeeld 2 maps daarna laad, dan gaat hij plots alle .IWD files lezen. Het lijkt mij logisch dat hij deze files maar 1x laad.
.IWD files:
Contains game data used by Call of Duty 2 (CoD2) and Call of Duty 4; may store graphics, weapons, scripts, or other information; compressed using ZIP compression to save disk space.

Samenvatting:
cod leest .IWD files: Laden duurt langer en codmw3 reageert even niet volgens taakbeheer.
cod leest geen .IWD files maar alleen de map: Laden gaat snel: 2~3 seconden. En codmw3 loopt niet vast.

Ik zou hier graag reacties op willen hebben, mischien zelfs wel mensen die dit ook willen uittesten. Als je daar de tijd en zin voor hebt natuurlijk.
Als ik thuis ben geef ik wel mijn settings en mp_config en add ik mischien een paar foto's van broncontrole.

De groeten!

[ Voor 76% gewijzigd door jeanpierre92 op 02-12-2011 10:39 . Reden: Because of you! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbarmentlo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:33
ik vind het zowiezo een raar systeem.. bij de meeste MP spellen begint een match pas als iedere speler alles geladen heeft, en ready2go is..
maar bij COD hebben ze daar zo te zien nog nooit van gehoord, en begint de match zodra er iemand klaar is met laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpierre92
Fbarmentlo schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:51:
ik vind het zowiezo een raar systeem.. bij de meeste MP spellen begint een match pas als iedere speler alles geladen heeft, en ready2go is..
maar bij COD hebben ze daar zo te zien nog nooit van gehoord, en begint de match zodra er iemand klaar is met laden?
Volgens mij moet een pergentage van de spelers klaar zijn met laden, daarna krijgen de resterende spelers nog 5 seconden de tijd om te kunnen laden. Aangezien cod bekend staat om de snelle gameplay wilden ze dit erin houden door de game snel te laten starten. Dit denk ik natuurlijk en kan ik niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Wat MeAngry al schreef, zowel OS als game op dezelfde schijf kan voor wat vertraging zorgen, zeker als er veel kleine files gelezen worden bij het laden van een map. En dan helpt RAID ook niet veel meer. RAID is een groot voordeel bij sequential lezen, grote files dus, maar bij grote hoeveelheden kleine random reads zakt dat verschrikkelijk in. Wat dan wel helpt is een ssd :)

Maar ik zag ook dat je geen antivirus of firewll draait. Volgens mij is dat vragen om problemen en het zou me ook niet verbazen als je hele systeem vol met virussen/trojans e.d. staat die elk je systeem een beetje vertragen. Er wordt vaak gezegd dat je veilig bent als je alleen op vertrouwde bekende websites komt maar ook dat is niet altijd zo, ook dat soort sites raken af en toe besmet. En alleen de pagina laden kan al voldoende zijn om je pc ermee te besmetten. Ik zou op z'n minst een online virus scan doen (al zullen slimme virussen dan een valse pagina laden waarop alles ok lijkt. Een losse scanner op een live-cd (dus die je niet hoeft te installeren) is beter.

edit: Bij nader inzien denk ik niet dat deze twee dingen de oorzaak van de vertraging zijn, aangezien je zegt dat de tweede keer een map laden wel snel gaat. :|

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpierre92
Bonez0r schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:09:
Wat MeAngry al schreef, zowel OS als game op dezelfde schijf kan voor wat vertraging zorgen, zeker als er veel kleine files gelezen worden bij het laden van een map. En dan helpt RAID ook niet veel meer. RAID is een groot voordeel bij sequential lezen, grote files dus, maar bij grote hoeveelheden kleine random reads zakt dat verschrikkelijk in. Wat dan wel helpt is een ssd :)

Maar ik zag ook dat je geen antivirus of firewll draait. Volgens mij is dat vragen om problemen en het zou me ook niet verbazen als je hele systeem vol met virussen/trojans e.d. staat die elk je systeem een beetje vertragen. Er wordt vaak gezegd dat je veilig bent als je alleen op vertrouwde bekende websites komt maar ook dat is niet altijd zo, ook dat soort sites raken af en toe besmet. En alleen de pagina laden kan al voldoende zijn om je pc ermee te besmetten. Ik zou op z'n minst een online virus scan doen (al zullen slimme virussen dan een valse pagina laden waarop alles ok lijkt. Een losse scanner op een live-cd (dus die je niet hoeft te installeren) is beter.

edit: Bij nader inzien denk ik niet dat deze twee dingen de oorzaak van de vertraging zijn, aangezien je zegt dat de tweede keer een map laden wel snel gaat. :|
Het komt puur door het laden van de.IWD files. Als hij die niet laad dan is er niets aan de hand en laad hij snel. Ik heb windows7 net opnieuw geinstalleerd dus waarschijnlijk zitten er nog geen virussen op. Ik denk er wel aan om Windows Essentials erop te zetten. Ik denk dat ik maar gewoon tevreden moet zijn met de prestaties. Mischien komt er nog wel een keer een update waardoor maps sneller worden geladen. Bedankt voor je reactie :)
Pagina: 1