Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Traag inlezen directory bij ca 10.000 files

Pagina: 1
Acties:

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:29
Ik heb een share op een windows 2003 server. Hierin staan ca 10.000 bestanden. Ik heb een aantal xp-clients draaien waar het zeker een minuut duurt voordat de share geopend is en de bestanden zichtbaar. De clients zijn moderne machines met 1 GB netwerk adaptors.

Nu hebben we ook een aantal oude machines in het netwerk draaien met o.a. windows 2000. Het vreemde is dat deze de share binnen 5 seconde geopend hebben en de bestanden zijn allen zichtbaar. Zelfs met een 10 Mb kaartje erin werkt het snel.

Ik heb het zitten zoeken in de instellingen van de netwerk adapter, maar krijg geen performance winst. Heeft er iemand een idee?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Wat zie je als je met bijvoorbeeld Wireshark of Network Monitor de pakketjes bekijkt die heen en weer gaan?

Ik lees in je post een aantal variabelen

- OS
- Netwerkadapter

Zijn er nog meer verschillen tussen de machines die verschillend presteren?

Edit: virusscanner?

[ Voor 4% gewijzigd door hans_lenze op 29-11-2011 01:54 ]

while (! ( succeed = try ()));

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Zoeken de XP machines naar bijv Scheduled tasks op die server ?
Daar was geloof ik een tweak voor.

Maar los daarvan, waarom wil je zoveel bestanden in één folder hebben staan ?

Abort, Retry, Quake ???

• _H_G_
  • Laatst online: 27-11 07:51
Wellicht dat je het ook nog kan zoeken in het mime-type (en herkenning van XP uitzetten). Al ligt dat meer aan het type bestanden en de geïnstalleerde programma's.

• nico_van_wijk
@ Hans Lenze: Zijn gewoon andere machines.Wat zou ik aan de pakketjes kunnen zien, ik ben daar niet echt in thuis...

@ aZuL2001: Scheduled tasks? Server wordt gebruikt voor radio-automatisering, alle audio files moeten in één map staan.

Ik heb het idee dat het met een instelling van het netwerkkaartje te maken heeft, maar kan niet ontdekken waar het fout gaat.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

@TS: Radio Automatisering? Carmen Server toevallig? Daar had ik exact hetzelfde probleem.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:40
nico_van_wijk schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:32:
@ Hans Lenze: Zijn gewoon andere machines.Wat zou ik aan de pakketjes kunnen zien, ik ben daar niet echt in thuis...

@ aZuL2001: Scheduled tasks? Server wordt gebruikt voor radio-automatisering, alle audio files moeten in één map staan.

Ik heb het idee dat het met een instelling van het netwerkkaartje te maken heeft, maar kan niet ontdekken waar het fout gaat.
Disable Network Task Scheduler
(LAN Browsing Speedup)

This tweak disables searching networked computers for scheduled tasks. It reduces the long wait when opening network folders. To apply this tweak, find the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\
and delete this key:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
Bron:
http://www.speedguide.net/articles/lan-tweaking-1607
wel een backup maken van de regkey natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door flashback1989 op 29-11-2011 11:44 ]

• nico_van_wijk
Geen Carmen maar PC-Radio. Hoe heb je dat opgelost?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Niet. Minder files in een directory stoppen, dat hieldt het ook overzichtelijker.
Overigens zijn we inmiddels over op Zenlex, maar ik weet niet hoe we het daar hebben ingedeeld, daar ben ik niet bij geweest.

Overigens, als het PC-Radio is, is BP niet bekend met dit probleem? Wellicht dat zij een oplossing hebben voor je. Je betaalt flink voor dat pakket, dus een belletje naar Terneuzen kan geen kwaad ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ralpje op 29-11-2011 11:46 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• aZuL2001
Die bedoelde ik inderdaad.

Dat zou TS in ieder geval eens kunnen proberen.

Abort, Retry, Quake ???

• nico_van_wijk
Het disable van Scheduled tasks help ieder geval niet. Maar er staan nog een paar leuke tips op de pagina, misschien heb ik daar wat aan. Al hebben we geen higher latency Network environment.

• aZuL2001
Wel een reboot van de client gedaan na de reg tweak ? ;)

Virusscanner ?
Jumboframes ?

En informeer eens bij de leverancier. Die zouden er toch meer over moeten weten.

[ Voor 21% gewijzigd door aZuL2001 op 29-11-2011 13:48 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gaat Windows XP niet gewoon gelijk alle metadata inlezen waar 2000 dat niet doet? dat kan het wel traag maken, zou je even moeten kijken of dat te disablen is?

• nico_van_wijk
aZuL2001 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:47:
Wel een reboot van de client gedaan na de reg tweak ? ;)

Virusscanner ?
Jumboframes ?

En informeer eens bij de leverancier. Die zouden er toch meer over moeten weten.
Virusscanner heb ik uit gezet, helpt niet.
Jumboframes, kan ik niet instellen op de netwerkkaart.

De leverancier kent het probleem niet, het heeft ook niets met het programma te maken. Dit gaat gewoon in windows ergens fout...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup.
Windows verkenner op XP haalt meta-data op en controleert op mediabestanden of er bijvoorbeeld thumbnails gepresenteerd moeten worden.
Dat doe je dan ook nog eens over een netwerkshare waardoor elke file een extra SMB (server message block) verzoek doet.
Ff met een netwerksniffer als Wireshark kijken en je weet het.

Je kan Explorer wel wat tunen richting 2000 gedrag qua performance op netwerkshares, maar dat gaat dan ten koste van gepresenteerde informatie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nico_van_wijk
alt-92 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:26:

Ff met een netwerksniffer als Wireshark kijken en je weet het.

Je kan Explorer wel wat tunen richting 2000 gedrag qua performance op netwerkshares, maar dat gaat dan ten koste van gepresenteerde informatie.
Heb Wireshark geinstalleerd. Pfff wat een bult data zie ik voorbij komen. Waar moet ik nu naar kijken? In snap er helemaal niets van.
Pagina: 1