Toon posts:

Extra IP bij @home.....en probs daarmee :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo!

Net bij @home een nieuw IP en username aangemaakt, en wilde dit meteen proberen!
Dat ging dus fout :(.....Ik heb al een tijdje een netwerk geinstalleerd, dus de benodigde apparatuur is aanwezig...tevens 2 10/100 mbit netwerk kaarten!

Nu heb ik de kabel die uit de com21 komt direct in de hub gestoken en vanuit Hub komen de 2 andere kabels die naar de "-a" en "-b" PC's gaan!.......noppes dus....

Zoals ik al zei zijn de netwerk instellingen verder okay!

Volgens het plaatje in de FAQ zou dit gewoon moeten werken op die manier.....of moet ik een crosslinked tussen de com21 en HUB hebben?

Kan iemand me hiermee helpen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja is crosslink tussen cable modem en hub
maar eh wrom 25 piek extra per maand betalen voor dat ip ?? kun je net zo goed of een proxy pc kopen ( 486 systeem is goed genoeg met linux erop ) of gebruik je die ene pc nie als proxy ?? stukje goedkoper denk ik toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Op donderdag 22 maart 2001 00:45 schreef Kichigaijimita het volgende:

Volgens het plaatje in de FAQ zou dit gewoon moeten werken op die manier.....of moet ik een crosslinked tussen de com21 en HUB hebben?
Euh als je hub geen uplink poortje heeft dan moet er inderdaad een crosslink tussen. Anders zou een gewone kabel moeten volstaan.

Weet je zeker dat alle kabels goed zijn e.d.? Dat is altijd wel een goede om even te testen. (voor je je echt helemaal het leplazerus zoekt)

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh dacht echt ff dat er een crosslink tussen
modem en mijn pc zit dus ehhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
maar eh wrom 25 piek extra per maand betalen voor dat ip ??
f9,95.

En meerdere ip's hebben heeft gewoon voordelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik heb wel een proxy geinstalleerd staan maar dat geeft alleen maar problemen.....mijn vader snapt er allemaal geen zak van en ik heb gewoon een hekel aan dat troubleshooten de hele tijd....(dat de ene PC aan moet staan om te kunnen internetten etc....En Napster enzo krijg ik ook niet aan de praat via proxy....KUT socks!!!)

Kost maar 10 gld/m trouwens...en mun pa betaald toch dus.....

Oh....mijn Hub heeft wel een uplink maar wanneer ik hem daar in doe geeft ie nog geen sjoege! Lampje van de uplink knippert heel snel...en op beide PC's dus geen internet!!

Zou er iets met mijn HUB zijn dan? Waarom werkt het dan allemaal wel wanneer ik het in die proxyopstelling heb staan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
oke,
ik heb dus sinds een maand ook 2 putters op @home lopen en werkt perfect!!

ik had het echt binnnen een uurtje lopen,
eerst dus alle zooi gekocht(hub, kabels, en 1 netwerkkaart) wat je dan moet doen is dus gewoon de kabel die eerst in de netwerkkaart van de 1e pc zat in de UPLINK poort stoppen van de hub, dan moet je dus 2 kabels hebben ( geen cross) eentje van de hub naar pc a en eentje van hub naar pc B. toen probeerde ik dus pc A ( waar @home al was geinstalleerd) en die deed het meteen al perfect, daarna ff op pc B software geinstalleerd en daarna HANDMATIG alle gegevens(ip, gateway etc) ingevult zoals die je door @home gemailt worden (bij config.scherm -> netwerk invullen)
@home zegt zelf niks invullen en dat alles vanzelf gedecteert wordt, dit gebeurde dus niet bij mij, vandaar dat handmatig invullen
Na dit gedaan te hebben werkte alles, eitje dus :)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
PS: met WINIPCFG (intypen bij start->uitvoeren) kun je testen of de putters de nummers wel doorkrijgen of je kunt eens uitvoeren-> command en dan PING WWW intypen, kijken of er verbinding is

(was dus niet de bedoeling om een nieuwe reply te openen)

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1