Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fritzbox NAS benaderen via het Internet met SMB

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb een NAS hangen aan mijn Fritzbox 7390 van XS4ALL. Ik wil deze graag bereikbaar maken via het Internet. Dit heb ik ten dele kunnen doen. Via FTP welteverstaan. Maar, ik wil mijn NAS ook beschikbaar maken voor enkele familieleden, en die zijn niet zo technisch, dus FTP zal ze iets te moeilijk zijn.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze mensen over het internet mijn NAS kunnen bereiken via SMB, CIFS, of een ander protocol dat bij deze mensen gewoon als een share / web disk gezien kan worden op hun computer?

Als ik bij mijn instellingen kijk dan zie ik in ieder geval al wel dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/8904/screenshot20111128at222.png

Maar als ik naar dat adres toe ga dan krijg ik een Fritzbox error en word je geleid naar de inlogpagina van mijn router.

Dus waar dient dat adres van Fritz!NAS voor? En hoe gaat het wel werken?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

SMB/CIFS gaat niet zomaar werken over internet omdat de meeste providers de TCP/UDP poorten hiervoor blokkeren (bij XS4ALL kun je dit wel uitzetten als je wilt, maar wordt sterk afgeraden wegens beveiliging issues)

Je zou verwachten dat het Frtiz!NAS adres gewoon zou werken, je gaf ook aan dat FTP wel gewoon werkt, dus mogelijk zit er een bug in de firmware. Ik zou eens contact opnemen met AVM over het hoe en wat.
Misschien dat je ook in de (online)handleiding nog hulp vind.

Als andere optie zou je een VPN kunnen opzetten tussen 'deze mensen' en je Fritz zodat ze wel gewoon CIFS kunnen gebruiken over de VPN heen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput