Ik zit nou met een vreemde gedachtenkronkel, want volgens mijn "Van Dale"
Is het niet zo dat iedereen een (soort) "Geloof" heeft, omdat hij/zij volgens zijn/haar morele/politieke/spirituele wetten leeft.
Met wetten bedoel ik niet het wettelijk rechtboek, maar de morele waarden (danwel goed of slecht,Wie bepaalt eigentlijk wat goed of slecht is ?) waar we allemaal mee op groeien.
Mijn morele waarden zijn :
a. Verbetering van de menselijke levenskwaliteit.
b. Vrijheid van meningsuiting (zonder iemand te beledigen).
c. "Open-minded" in de omgang met mensen en technologie.
d. Niemand hoeft niets te doen wat hij niet wil.
e. Iedereen draagt verantwoordlijkheid voor zijn eigen daden.
f. Niemand heeft het recht om iemand anders zijn eigen visie op te dringen.
P.s. Reactie's zullen pas morgen avond bekeken worden. :z:z:z
Volgens mij is wetenschap ook een soort van geloof. Want je hebt diverse wetten in de natuurkunde, scheikunde, biologie, en astrologie die (nog) niet verbroken kunnen worden. Verder heb je plaatsen(laboratoriums) en objecten(Computers en schaalmodellen) van vereering.Re'li-gie [-gie, -zjie](< Fr) v (-s, -giën) geloof, Overtuiging op een spiritueel niveau, uit zich in vaste (geloofs)wetten en objecten ter vereering.
Is het niet zo dat iedereen een (soort) "Geloof" heeft, omdat hij/zij volgens zijn/haar morele/politieke/spirituele wetten leeft.
Met wetten bedoel ik niet het wettelijk rechtboek, maar de morele waarden (danwel goed of slecht,Wie bepaalt eigentlijk wat goed of slecht is ?) waar we allemaal mee op groeien.
Mijn morele waarden zijn :
a. Verbetering van de menselijke levenskwaliteit.
b. Vrijheid van meningsuiting (zonder iemand te beledigen).
c. "Open-minded" in de omgang met mensen en technologie.
d. Niemand hoeft niets te doen wat hij niet wil.
e. Iedereen draagt verantwoordlijkheid voor zijn eigen daden.
f. Niemand heeft het recht om iemand anders zijn eigen visie op te dringen.
P.s. Reactie's zullen pas morgen avond bekeken worden. :z:z:z
"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."