Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekeind een Mio 485 (model zonder SD-slot) gekocht voor een prikkie bij de Kijkshop :)
Het is algemeen bekend dat het vrij makkelijk is om andere soorten navigatiesoftware op te draaien. Aangezien ik nog een legale tomtom voor CE6 in huis heb liggen, was de mio voor mij een logische aankoop.

Eenmaal thuis aangekomen, gelijk rond gekeken op internet naar de Miopocket LINK en daar versie 4.0 binnengehaald.

Uiteraard heb ik uitgebreid de readme gelezen, om de juiste stappen te volgen om de Mio 485 aan de praat te krijgen met de Miopocket 4.0. Tot zover heb ik het volgende gedaan:

De 3 bestanden: MioAutoRun.exe, MioAutoRun.mscr en Mortscript.exe in de root van de Moi gedaan. Daarna de eerste 2 bestanden gerenamed naar Auto.exe en Auto.mscr.

De 2 mappen \MioAutoRun en \Media in de root gekopieerd. Om ruimt te besparen heb ik diverse bestanden weggehaald (\Games \Books \Video) scheelt zo al aardig wat MB's :)

Daarna verder wezen graven in de bestanden en het volgende gedaan:

in de Root van de Mio (\My Flash Disk\Program Files\Navman) het orginele bestand "SmartST_CE.exe hernoemd naar "SmartST_CE_orig.exe

Daarna heb ik de mio opnieuw opgestart, en krijg een menu te zien wat ik wil. Start Miopocket of MioMap. Ik selecteer "Miopocket", ik zie een lapje tekst aan mij voorbij gaan dat hij wat bestanden installeert voor het eerste gebruik. Niet gek veel later start hij ineens weer opnieuw op, en blijft daarna al gauw hangen bij het Mio-logo wat je in het begin altijd te zien krijgt. Weer resetten en het verhaal gaat weer opnieuw.

Na veel googlen (vooral gericht voor de 485 model) levert nauwelijks informatie. Vooral geprobeerd om info te vinden waarin medegebruikers mogelijke oplossingen aandragen, of een topic te ontdekken waarin veel ge-troubleshoot wordt. Ik heb wel een forum gevonden (mioforum), maar ook daar helaas minimale tot niks aan specifieke info voor de 485 model.

Dat is de reden waarom ik mijn probleem hier post, in de hoop dat jullie het probleem herkennen? En wellicht weten hoe het opgelost kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop deze topic even. Inmiddels na flink zoeken, heb ik tot nu toe helaas moeten opgeven. Als ik alle handleidingen (m.b.t. het installeren van MioPocket 4.0) aanhou van alle XXX Spirit modellen, kom ik helaas nog steeds op hetzelfde probleem uit. Het lijkt erop dat mijn Mio Spirit 485 toch ietwat afwijkt van alle andere series van de Spirit.

Ik denk dat er wel een oplossing is, maar aangezien het model vrij nieuw is en recentelijk op de markt is gebracht, moet er wat tijd overheen gaan zodat er daarna steeds meer gebruikers bijkomen die, net als ik, zoeken naar een mooie oplossing om de MioPocket aan de praat te krijgen.