Toon posts:

Extern scherm laptop werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows 7 64bit, heb een GeFore 8600M GT videokaart, en het externe scherm betreft een Samsung Syncmaster BX2331.

Ik heb voorheen altijd een extra scherm aangesloten gehad (via VGA) op mijn laptop, een iiyama ProLite E435S, welke het een tijd lang normaal deed, tot dat scherm het begaf. Toen heb ik een tijdje geen extern scherm gebruikt, en nu heb ik een nieuw extern scherm, maar krijg het niet meer voor elkaar.

Dingen die ik geprobeerd heb naar aanleiding van andere, soortgelijke topics:
- Drivers updaten
- Instellingen bij configuratiescherm -> beeldscherm -> schermresolutie staan goed naar mijn weten
- Er is aparte software voor het scherm, deze heeft de drivers/software geinstalleerd en zegt dat het correct geinstalleerd is
- FN + F3, ook dan gaat alleen mijn laptopscherm op zwart, en gebeurt er niets met het externe scherm
- Via de software van Nvidia de schermen configureren, welke instellingen ook juist staan
- Het scherm op een andere pc geprobeerd, hier deed deze het wel

Het rare is dat ik, via dezelfde VGA-kabel, het bureaublad wel uit kan breiden naar mijn tv.

Verder heeft het scherm 1x beeld gegeven, ben de afgelopen paar dagen aan het klooien, en toen heeft hij het 1x tijdens het opnieuw opstarten even gedaan. Tijdens het afsluiten dupliceerde hij ineens naar de syncmaster, maar toen ik eenmaal in was gelogd viel het beeld weer weg. Hij gaf toen wel beeld in de verkeerde resolutie.

Welke suggesties hebben jullie nog?

Alvast bedankt.

Gr, Thomas

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Heb je het scherm of de kabel elders getest?

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:46:
Heb je het scherm of de kabel elders getest?
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:44:
- Het scherm op een andere pc geprobeerd, hier deed deze het wel

Verwijderd

Topicstarter
En de kabel doet het dus wel naar mijn tv.