[XP] Read beyond end of file Foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik heb sinds een week een vage foutmelding op mijn oude XP pc: Read beyond end of file

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img830/8780/85fout.jpg

Deze fout komt af en toe voor, terwijl ik in verschillende programma's bezig ben, dus niet alleen in de verkenner.
Het terugzetten van een herstelpunt (van een datum toen de fout nog niet voor kwam) heeft niet geholpen.

Iemand enig idee wat de oorzaak (en de oplossing) is? Alvast bedankt :)

Edit: ik heb op Google gezocht maar niet veel kunnen vinden, bij VMware is het een bekend probleem, alleen heb ik dat programma er niet op staan. Daarnaast zie ik deze foutmelding op Delphi programmeer fora staan.
Mijn logboek is beschadigd dus ik kan de foutcode niet achterhalen om hiermee op de website van Microsoft te zoeken. Harde schijf en geheugen heb ik getest: geen bad sectors gevonden, dus ik sta voor een raadsel...

[ Voor 31% gewijzigd door tweaker2010 op 29-11-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
"Iets" probeert een bestand te lezen maar dat lukt niet omdat windows zegt dat het einde van het bestand al bereikt is. Sorry dat het zo vaag is maar dat ben jij ook :) Kan je een specifiek voorbeeld geven waar dit gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Avar schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:46:
"Iets" probeert een bestand te lezen maar dat lukt niet omdat windows zegt dat het einde van het bestand al bereikt is. Sorry dat het zo vaag is maar dat ben jij ook :) Kan je een specifiek voorbeeld geven waar dit gebeurt?
Oke, ik zal proberen een voorbeeld te geven. Outlook staat open en na 15 min niets doen krijg ik ineens dit venster te zien. Het enige wat ik kan doen is wegklikken, anders staan er na een tijdje een paar van deze foutmeldingen schuin over elkaar. Echt super irritant... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

NTFS of FAT? Uitgebreide CHKDSK (/F /R) gedaan? Testutility van de HD fabrikant al gebruikt?

Anders eens Memtest draaien. Temperaturen goed? Draaien alle fans?

TS is inderdaad wat povertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
TheVMaster schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:30:
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit ([afbeelding]) knop boven je post).
Mijn excuses voor de korte beschrijving. het is ook de eerste keer dat ik een foutmelding meld in een topic.
Ik heb inmiddels in de edit wat extra info toegevoegd. Hopelijk is het nu wat duidelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan heb je een filesystem probleem, dus chkdsk gebruiken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:27
Misschien is dat je probleem.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe gebruiker en computernaam in het domein aangemaakt en nu komt de klacht niet voor. Volgens mij zit de oorzaak in de domain controller het profiel. Morgen verder testen en hopen dat het opgelost is.

Iedereen bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Edit: Sorry, ik bedoeld idd het profiel ;)

[ Voor 141% gewijzigd door tweaker2010 op 29-11-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Riiiight.
Een DC die een lokaal filesystem van een werkstation sloopt.
Vind je het erg als ik dat niet serieus neem, maar eerder denk dat het profiel van de eerder gebruikte account rot is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
tweaker2010 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:46:
Ik heb vandaag een nieuwe gebruiker en computernaam in het domein aangemaakt en nu komt de klacht niet voor. Volgens mij zit de oorzaak in de domain controller. Morgen verder testen en hopen dat het opgelost is.

Iedereen bedankt voor het meedenken! _/-\o_
Je hebt een nieuwe gebruiker aangemaakt, iets zegt me dan dat je in het profiel van de oude gebruiker moet gaan kijken. Iets zegt me dat het oude profiel corrupt is.

EDIT: ik zie dat alt-92 je al in die richting stuurt.

[ Voor 4% gewijzigd door revertive op 29-11-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:00
Als het weer voorkomt, met process explorer kun je eenvoudig uiutvinden bij welk proces het windowtje hoort ("find window's process" optie in de toolbar). Misschien dat dat je in de juiste richting kan wijzen.

Whatever

Pagina: 1