Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleempje met onleesbare foto's op een SD kaart.
Tijdens de vakantie vorige week kwamen we erachter dat we foto's maakten met een hele hoge kwaliteitsinstelling en er dus niet genoeg ruimte was op de SD kaart.
Omdat we geen andere kaart bij ons hadden, hebben we vanaf dat moment de instelling in de camera gewijzigd van de hoogste kwaliteit naar een lagere kwaliteit.
Alleen sindsdien kunnen we de hoge kwaliteitfoto's niet meer terugzien. Niet op de camera, niet op de PC.
Ze hebben wel een bestandsgrootte, het zijn ook gewoon .JPG bestanden, maar niet meer te lezen, terwijl dat voordat we de kwaliteit lager instelden wel gewoon kon.
Ook staat er geen datum/tijd info meer bij.

Ik heb geprobeerd met diverse programma's (Stellar Phoenix, Photorescue, PixRecovery, Jpegsnoop, Jpeg Recovery) de foto's te repareren, maar ook die geven aan dat het bestand niet gerepareerd kan worden.
Ook met Photoshop kan ik het niet openen. Die geeft aan dat het bestand 'truncated or corrupt' is.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Om welke camera gaat het? Misschien dat het helpt in het vinden van een oplossing. Hoe groot zijn de bestanden met de hoogste kwaliteit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De camera is een Canon Ixus 200 IS met 12.1 megapixel.

De foto's met hoge kwaliteit liggen rond de 2 tot 3 mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Heb je al geprobeerd op een andere manier de SD kaart te benaderen? Dus i.p.v. camera -> usb -> computer een cardreader, of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de foto's gekopieerd naar de schijf, maar ook dan blijven ze onleesbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het gaat meer om de manier waarop je het naar je computer verplaatst. Hoewel ik de kans heel klein schat, kan het geen kwaad om een andere manier te proberen (bijvoorbeeld via een kaartlezer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Proberen waard. Morgen een kaartlezer regelen.
Maar de foto's zijn ook op de camera niet terug te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:08

the mod man

iets van beeldmaker

en als je de instelling qua kwaliteit weer terug zet?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide geprobeerd (instellingen terugzetten en via kaartlezer verplaatsen), maar geen resultaat, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Kun je eens zo'n bestand online zetten misschien? dan kan iemand anders kijken of hij er wel iets mee kan?
Ik begrijp dat het vakantie/persoonlijke foto's zijn
Pagina: 1