• hindrikvink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-04-2024
Mijn schoonouders hebben laatst een Loewe Individual 46 Compose aangeschaft i.c.m. een Synology NAS. Met DLNA ingeschakeld op de NAS kunnen ze via de tv hun bestanden (films, muziek, foto's) afspelen. Samen met de aangesloten surround speakers een erg mooie opstelling. Dit alles op advies van een niet nader te noemen electronica zaak. Zogenaamde Experts ;-)

Nu blijkt dat alles prima werkt behalve DTS audio en HD films en series. Juist de dingen die heel erg goed zouden moeten werken. De tv zit via een switch aangesloten op de NAS. Hier en daar heb ik al gehoord dat Loewe tv's helemaal niet goed om kunnen gaan met het signaal van, in dit geval, de Synolgy NAS. Weet niet of dit waar is. Heb trouwens mijn TVIX mediaplayer nog aangesloten via HDMI en dat werkt allemaal prima.

Mijn vragen:

Weet iemand of dit op te lossen is? Eventueel vinden mijn schoonouders het geen probleem om bijv. een mediaplayer aan te schaffen i.p.v. de NAS maar dan wel met de voorwaarde dat ze alles gewoon via de tv kunnen bedienen met de originele afstandsbediening. Weet iemand met welke mediaplayer dit mogelijk is? Of is er een andere NAS waarmee alles wel werkt?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
DLNA heeft soms nukken en kan niet met alle formaten overweg, dus dat kan het probleem zijn.

Je zou een mediastreamer (of player die alleen maar streamt) kunnen kiezen icm een Logitech Harmony (of een andere universele remotecontrol) die ook de streamer kan bedienen. Ik neem aan dat ze een HCS hebben, die kunnen ze daar dan ook mee bedienen.