Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 13:29
Ik heb sinds een paar maanden 2 WD Caviar Black 1TB schijven in mijn pc in RAID 0 instelling gezet.
Bij het installeren heb ik maar even voor het gemak een 3de schijf van 160GB toegevoegd omdat ik anders Windows 7 niet goed kon installeren (omdat het toen ook al niet ging)
Nu wil ik Windows 7 op de RAID 0 schijven zetten maar hij zegt dat ik Windows 7 niet kan installeren op een schijf met een IEEE 1394 verbinding. Terwijl ik toch echt SATA-600 kabels heb gebruikt.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Mijn moederbord is een Asus M4A89GTD moederbord met de nieuwste BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07 23:24
Al geprobeerd drivers te laden voor je sata chipset als je bij het menu bent tijdens de windows installatie waar je de schijven kan selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je er niet toevallig nog een externe disk aanhangen? Heb je de drivers geladen voor je controller bij het installeren van jeOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
@bazvv nee, hij ziet de schijf wel maar hij zegt dat het een IEEE 1394 verbinding is. Zal het dan helpen om de divers opnieuw te installeren bij de installatie van win 7??

@terw_dan ja ik had vandaag ook een externe disk er aanhangen. En ik had ook geen RAID drivers geladen.

Aan beide zal jullie oplossingen nog eens proberen. Is het nu een beetje laat voor:P. Iig bedankt zal nog wel ff laten weten of het is gelukt.

PS. neem aan dat ik gewoon de drivers van de meegeleverde drivers dvd van het moederbord hiervoor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou de meest recente drivers downloaden van de website, dan heb je in elk geval de nieuwste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
Het is gelukt, ik heb nu de nieuwste drivers geïnstalleerd.
Nog een probleem was dat mijn schijf als dynamisch was ingesteld. Heb dit opgelost door het volume te verwijderen en toen windows 7 erop te zetten.
Pagina: 1